85 CP diesel pe Logan!

Gama de motorizari disponibile pe modelele Dacia Logan berlina si Dacia Logan MCV se imbogateste cu un nou propulsor diesel, de 1,5 litri. Acesta dezvolta 85 CP si se distinge printr-un cuplu maxim de 200 Nm la 1 900 rot./min. Echipate cu acest motor, cele doua modele Dacia beneficiaza de performante dinamice sporite. Plusul de performanta nu inseamna insa o diminuare a avantajului economic caracteristic gamei Dacia. Astfel, cu noua motorizare, consumul de carburant este de numai 4,6 l/ 100 km pentru berlina si de 5,2 l/ 100 km pentru MCV (ciclu mixt).

Emisiile de CO2 sunt de asemenea reduse, ele atingand 120 g/km pentru Logan berlina si 137 g/km pentru Logan MCV, cifre mai putin obisnuite pentru vehicule familiale atat de spatioase.

In Romania, motorul 1.5 dCi 85 CP este disponibil pe versiunile Laureate, Ambition si Prestige, pentru Logan berlina, si pe versiunile Preference si Laureate, pentru Logan MCV. Aceste versiuni beneficiaza, asemenea intregii game Dacia, de un pret extrem de atractiv.

Odata cu aparitia noii motorizari 1.5 dCi de 85 CP, numarul propulsoarelor disponibile pe modelele Dacia ajunge la cinci. Asemenea versiunii de 70 CP, aflate in catalogul Dacia din toamna anului 2005, aceasta varianta a motorului 1.5 dCi dispune de un sistem de injectie directa Common Rail de generatia a doua.

Noua motorizare se distinge printr-o presiune absoluta de supraalimentare a turbocompresorului de 2,3 bari, cu 0,4 bari mai mult fata de versiunea de 70 CP.

Propulsorul 1.5 dCi 85 CP ofera un plus de dinamism modelelor Logan berlina si MCV. Echipat cu acest motor, modelul Logan berlina accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 13 secunde (adica un castig de 2 secunde fata de versiunea 70 CP), iar Logan MCV reuseste acest lucru in 14,3 secunde (adica un castig de aproape 3,5 secunde fata de versiunea 70 CP).

Afisand un cuplu de 200 Nm la 1900 rot/ min, din care 90% disponibil inca de la 1 500 rot/ min, motorul 1.5 dCi 85 CP ofera gamei Logan reprize energice in toate situatiile.

Emisii de CO2 reduse

Ansamblul acestor performante este realizat in conditiile unui consum de carburant si a unor emisii de CO2 reduse. Astfel, Logan berlina 1.5 dCi 85 CP afiseaza un consum de 4,6 l/ 100 km in ciclu mixt, iar Logan MCV consuma 5,2 l/ 100 km.

Asemenea intregii game de motoare care echipeaza modelele Dacia, noul propulsor 1.5 dCi 85 CP corespunde normelor de depoluare Euro 4. Emisiile de CO2 nu depasesc 120 g/km pentru berlina si 137 g/km pentru MCV. Gama 1.5 dCi de la Dacia contribuie astfel la atingerea unuia dintre angajamentele Contractului Renault 2009, acela de a vinde, pana la sfarsitul anului 2009, un milion de vehicule cu emisii de CO2 sub 140 g/ km, din care o treime cu emisii mai mici de 120 g/km.

Noul motor este asociat unei cutii de viteze manuale cu 5 trepte, JR5, care a fost adaptata castigului de putere, pentru a putea exploata din plin cei 200 Nm ai cuplului.

Motorul 1.5 dCi 85 CP este disponibil in Romania pe versiunile Laureate, Ambition si Prestige, pentru Logan berlina, si pe versiunile Preference si Laureate pentru Logan MCV. Aceste versiuni beneficiaza, asemenea intregii game Dacia, de un pret extrem de atractiv.

No Responses

  1. jvkvhjk says:

    prea multa putere pt o caroserie de acest gen .Cel de 65 era OK.

  2. Prius says:

    Cred ca e vorba de o eroare de redactare … Acest motor de 85 CP , nu poate sa fie supraalimentat cu 2,3 bar nici chiar la turatia maxima a motorului . Nu cred ca motorasul ala rezista la o asemenea presiune. La un diesel stock , presiunea de supraalimentare este de regula in jur de 1 bar maxim. (in plus este vorba de o turbosuflanta la acest motor Renault , turbocompresor este o denumire atehnica , care corect poarta denumirea de compresor volumetric si are arborele principal antrenat mecanic printr-un pinion sau fulie !) Atentie la termenii tehnici care pot crea confuzii !

  3. Vali says:

    Am achizitionat de 2 luni un logan diesel de 85 cp si pina in prezent sunt foarte multumit de el.Adevarul este ca nu am cu el decit 2000Km.Dar daca nu-l forjezi ca la concurs si mergi cu el in limita bunului simt nu cred ca voi avea probleme in viitor in afara celor obisnuite cum ar fii schimbul de consumabile.

  4. alex says:

    am un 1,5 dCi 70 consum la 100 la ora de 4,4 ce sare de 100 consuma as vrea o remapare la motor sa vedem este acelasi consum cu forta mai mare

  5. ANDREI GTI says:

    Am 1.5 dci 70 hp demaraj 13,4 sec (singur in masina) vara tras la maxim cu motorina OMV si am repetat de 8 ori demarajul .. nu merge mai putin

  6. nicu says:

    Un motor mai puternic nu inseamna neaparat si un consum mai mic.Eu am Logan Diesel de 65CP si am stat mult pe ganduyri daca sa-i fac chiptuning la 80CP.Norocul a fost ca masina de serviciu e un Megane de 1,5dCi/80CP(acelasi motor ca si pe Logan)si am avut posibilitatea sa fac diferenta intre 65CP si 80CP.Consumul la Megane e usor mai mare decit la Logan (cu 0,5-1l/100km).Totusi, daca n-ai unde sa “pui la lucru” cei 80CP, e ca si cum ti-ai lua sistem dolby-digital 5.1 si asculti stereo.Parerea mea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.