La patru ani de la lansarea modelului Logan, Dacia isi continua povestea de succes cu Dacia Sandero, o berlina in 5 usi, accesibila, incapatoare si robusta.
In 2008, gama Dacia cuprinde, in functie de pietele de comercializare, cinci vehicule : Sandero, Logan berlina, Logan MCV, Logan Van si Logan Pick-Up.
Vanzarile Dacia isi mentin tendinta ascendenta, afisand o crestere de 17,2% in 2007. In Europa de Vest cresterea este si mai importanta, de 67,9%, datorita succesului inregistrat de modelul Dacia Logan MCV.
Cu o gama care numara cinci vehicule accesibile, moderne, fiabile si robuste, Dacia isi afirma personalitatea de marca generoasa si ingenioasa. Generoasa, deoarece fiecare dintre produsele sale ofera un spatiu interior record la un pret accesibil. Ingenioasa, deoarece cu o gama alcatuita din vehicule atragatoare la un pret mic, Dacia a stiut sa anticipeze nevoile unor clienti practici.
Dacia este o marca a timpului sau, care isi devanseaza concurentii si care fructifica oportunitatile oferite de piata.
Lansarea Dacia Sandero reprezinta un moment strategic in dezvoltarea marcii. Noul logo Dacia, dezvaluit la Salonul de la Geneva, exprima, asemenea produselor marcii, modernitate, simplitate si robustete. Albastrul, culoarea emblematica a marcii, este in continuare prezenta, dar capata un ton mai profund si mai nobil.
Povestea de succes continuna
Incepand cu 2008, Dacia va propune o gama de cinci vehicule, compusa dintr-un model bicorp (Dacia Sandero), dintr-o berlina tricorp (Dacia Logan), dintr-un break (Dacia Logan MCV), si din doua vehicule utilitare (Dacia Logan Van si Dacia Logan Pick-Up).
Dacia Sandero este al cincilea model dezvoltat pe platforma B0 (Logan), iar comercializarea sa va incepe din a doua jumatate a anului 2008; Dacia intra astfel pe un nou segment de piata, cel al modelelor bicorp. Ca si Logan, Dacia Sandero beneficiaza de un raport prestatii/pret de neegalat in segmentul sau. In functie de natura pietei si de oportunitati, Dacia va comercializa, in fiecare tara, modelele cele mai adaptate din gama.
Cu aceasta noua oferta, Dacia isi consolideaza succesul extraordinar obtinut cu Logan, model emblematic pentru marca inca din 2004. Fondata in 1966, Dacia devine filiala a Renault in anul 1999. Incepand cu anul 2004, Dacia propune, prin intermediul familiei de modele Logan, o gama de vehicule noi, cu un raport prestatii/pret imbatabil.
Datorita acestei oferte inedite, succesul comercial a intrecut cu mult asteptarile initiale, iar vanzarile se afla in continuare in crestere: intre 2003 (68 738 unitati) si 2007 (230 164 unitati), acestea s-au triplat. In 2007, vanzarile marcii au crescut cu 17,2% fata de anul 2006.
In prezent, Dacia este disponibila pe 51 de piete, din Europa pana in Africa, trecand prin Maghreb si Turcia. In luna martie, marca Dacia isi va face intrarea si in Portugalia, iar in Scandinavia (Suedia, Danemarca, Finlanda) pana la sfarsitul lui 2008.
In 2007, Dacia a inregistrat cea mai mare crestere in Europa de Vest. Vanzarile sale au progresat cu 73,9% in Franta (32 684) si cu 174,8% in Germania (17 517), in special ca urmare a succesului de care se bucura pe aceste piete modelul Logan MCV. In Franta, la numai trei ani de la lansare, Dacia a urcat in luna ianuarie 2008 pe pozitia a noua in topul celor mai vandute marci din Hexagon (dintr-un total de 38).
In Romania, Dacia isi pastreaza pozitia de lider cu aproape 102 000 vehicule comercializate in 2007. In cursul aceluiasi an, doua serii limitate Logan s-au bucurat de un succes notabil : Logan ABS+, care propune echipamente suplimentare de securitate (si care a reprezentat intre 20 si 25% din vanzarile Dacia in perioada aprilie – decembrie 2007) si seria limitata Logan Kiss FM, dotata cu radio CD MP3, serie care se adreseaza unui public mai tanar (si care a ajuns sa reprezinte, de la lansarea seriei, in luna aprilie 2007, 16% din vanzarile Dacia).
In Maroc, Dacia se situeaza pe pozitia a doua, cu o cota de piata de 12,4%, imediat dupa Renault. Dacia Logan este cel mai bine vandut model de pe piata marocana, devansand Renault Kangoo.
Dacia continua sa se dezvolte si in Ucraina, unde vanzarile sale au atins in 2007 nivelul de 9 350 de unitati, in crestere cu 58% fata de 2006.
Comercializat pe o piata care se dezvolta puternic (+ 35% in 2007), Logan MCV a confirmat, prin vanzari, primirea deosebita de care s-a bucurat modelul la Salonul Auto de la Kiev, din mai 2007 si a facut ca Dacia sa se instaleze durabil in peisajul auto din Ucraina.
Marca Dacia isi continua strategia fondata pe un model de afaceri inedit, « la pret redus » : toate deciziile in ceea ce priveste conceptia/ingineria, fabricatia si comercializarea au la baza cautarea valorii pentru client.
Astfel, toate costurile sunt reduse in masura in care este respectat principiul urmator: clientul primeste de la masina lui tot ceea ce cauta, fara cel mai mic element superfluu. Dacia Sandero se inscrie in aceeasi strategie si va fi propusa la un pret foarte atractiv.
Marca Dacia beneficiaza de o retea comerciala cu o acoperire foarte buna in toate tarile in care este prezenta. In Romania, Dacia dispune de peste 100 de puncte de vanzare, din care 17 au fost inaugurate in 2007. Pe celelalte piete, marca Dacia este sprijinita de reteaua Renault, foarte densa si care functioneaza la un nivel profesionist. In Europa de Vest, numarul concesionarilor care comercializeaza gama Dacia depaseste 1100.
In Franta, doi concesionari au decis, in 2007, sa creeze puncte de vanzare separate pentru Dacia. Odata cu largirea gamei, in anii urmatori ar putea exista tot mai multe astfel de initiative.
Uzina de la Mioveni: inima performantei
Uzina de la Mioveni, care este leaganul marcii Dacia, ramane principala uzina de fabricatie a vehiculelor care utilizeaza platforma B0 (Logan). Avand in vedere ca multe dintre piese sunt comune diferitelor caroserii, cele cinci modele Dacia sunt produse pe aceeasi linie de montaj.
In 2007, uzina si-a marit capacitatea la 350 000 vehicule/ an (60 de vehicule/ora), pentru a permite atat sosirea modelului Dacia Sandero, cat si cresterea vanzarilor marcii.
Vehiculele Dacia sunt produse si in Maroc, pe platforma industriala de la Casablanca.
Pentru a raspunde cererii foarte mari, o a treia uzina, instalata tot in Maroc, in orasul port Tanger, va produce, incepand din 2010 vehicule Dacia, alaturi de modele Renault si Nissan.
Recent Comments