Ma intreaba mai multi dintre voi, pe mail, daca pot sa dau un verdict in “lupta” dintre Kia Ceed si Hyundai i30. Ca nu stiu ce sa aleaga… De obicei nu imi place sa “o aburesc” cum spun unii, ci chiar ma straduiesc sa fiu obiectiv. Si intrucat sunt posesorul unui Ceed “aproape” full-options (Multumiri Bogdan!), cineva s-a gandit bine si m-a “palmuit” cu un test de anduranta de 50 000 km, cu Hyundai i30 (Multumiri Marius!). Fanii de i30 si Ceed ma vor injura in gand, dar suport.
Ambele jucarii sunt echipate cu motor diesel identic. Asa ca… Nu prea am cum sa nu imi dau cu parerea, mai ales ca i30-ul ia cam 2000 de km pe saptamana, iar Ceed-ul e deja satul de alergat. Decat sa scriu plictisitor, mai bine bag direct un “Plus si minus”, ca sa stim exact cum stam.
Avertisment pentru prietenii mei de la Kia si Hyundai: daca aud ceva rautati, imi iau Geely si va las. O sa spun exact ce cred si ce simt. Ambele masini imi plac. Una mai mult decat alta. Si invers. Asadar…
Kia Ceed 1,6l CRDi
+ Garantie imbatabila 7 ani (5 ani din bara in bara si 2 ani suplimentar pentru motor si cutie viteze)
+ posibilitati superioare de configurare a optionalelor
+ aspect mai omogen ca design exterior
+ bord mai interesant ca design si iluminare
+ look superb al stopurilor (si iluminarea)
+ torpedoul are clapeta mai ergonomic pozitionata
+ comutatoare elegante pentru geamurile electrice
+ maner schimbator de viteze mai ergonomic (si arata mult mai bine ca la i30)
+ climatizare electronica mai comod de folosit
+ iluminare bord originala si extrem de atragatoare
+ ceasuri de bord lizibile
+ fata mai atragatoare decat i30 (in special grila)
+ suspensie mai sportiva
+ pneuri Michelin Energy Saver
– finisarea cu gri deschis in partea inferioara a tapiteriei se murdareste usor
– impresie de fragilitate a panourilor de plastic
– faruri de ceata practic inutile
Hyundai i30 1,6l CRDi
+ calitate materiale interior
+ comanda spatarului scaunelor fata mult mai comoda (parghie versus rotita la Ceed)
+ amplasare mai buna a mufelor de iPod, USB si Aux, inclusiv cu locas pentru cablu
+ parbriz cu protectie solara
+ suporturi centrale bauturi mai fiabile (la Ceed se aplatizeaza cauciucurile de mentinere daca lasi mai mult timp o doza sau pahar – i30 are un sistem de 4 cleme cu arc)
+ parasolarele se aseaza diferit fata de Ceed (mai precis)
+ tija de sustinere a capotei motorului (sistem similar dar cu mici corectii ergonomice la i30)
+ sistem audio superior celui de pe Ceed (posibilitate vizualizare foldere, reglaj pentru medii, afisare frecvente radio simultan pentru 6 posturi)
+ inscriptii clare pentru suporturile de bauturi de pe usi
+ panouri plastic mai solide decat la Ceed
+ portbagaj cu deschidere mai mare datorita formei stopurilor
+ spatiu suplimentar de depozitare deasupra sistemului audio
+ faruri cu lupa, net superioare (chiar daca pe Ceed am cele mai bune becuri care exista)
+ inel translucid albastru in jurul becului fazei scurte (look xenon)
+ volan mai comod (cu priza mai buna – umflaturi speciale)
+ amplasare mai buna a numarului de inmatriculare spate (pe bara)
+ torpedoul se incuie
+ capac sigurante mai mic si cu inchidere/deschidere imbunatatita
+ farurile de ceata lumineaza cat de cat ok
– consum relativ mare fata de Ceed – inca nu e lasat motorul
– zgomotul motorului
– climatizare mai slaba
– butoane actionare geamuri electrice (inestetice)
– pret usor ridicat si optiuni mai putine in varianta de baza (cotiera, comenzi pe volan)
– iluminare interioara neoriginala (aduce a VW) si uneori obositoare
– buton de incuiere a usilor din interior prost amplasat (pe usa soferului, langa comenzile de reglare oglinzi)
– night mode nefericit pentru ecranul sistemului audio (la stingerea luminii dispar si indicatiile)
– cadranele de bord dificil de vizualizat pe timp mohorat de zi (necesita aprinderea pozitiilor)
– la inchiderea corecta a usilor simbolul cu masinuta din bord dispare complet
– pneuri Kumho
Care imi place mai mult? Mie mi se potriveste Ceed, cu mici grefe de pe i30 ar fi fost o masina perfecta. i30 este OK, robust si prietenos, il strica designul, dupa mine mai slab decat la Ceed. Puncteaza serios, cu maruntisuri optimizate special, pe care nu ai cum sa nu le apreciezi.
Mai completati si voi daca aveti obiectii fata de ce am zis despre masini… Oricum, deocamdata le am pe amandoua si ma simt excelent: i30 primeste alergaturi saptamanale si traficul de Bucuresti, Ceed-ul ma scoate in weekend prin tara. Sunt doua masini foarte competitive, care ma uimesc in fiecare zi. Si nu numai pe mine…
Dupa parerea mea Ceed-ul este mult mai atragator… Si este mai solid, chiar daca la prima vedere nu pare… Daca observati, la Kia..consumurile sunt un picut mai mari datorita greutatii mai mari…
si eu am un i30 1`6crdi si vreau sa spun ca sunt fffmultumit .am consum de 4`7100 si vreau sa spun ca nu o menajez deloc.
Exista si teste separate cu ambele masini pe acest site.
Pai din start I30 este varianta imbunatatita a lui Kia Ceed….Iar ref. la la consum varianta 1600 cc.benzina pina in 6l/100km, iar cu ac cuplat max 6,5l.In oras max 8,5l !!!!!!!!!!!!
Ok dude…tu compari masinile numai din punct de vedere estetic si practic….dar nu spui nimic de felul cum se conduce una sau alta sau de cum sta intr-o curba fara esp…cat de sensibile sunt amortizoarele si alte asemenea chestii care tin tot de masina…si sunt destul de importante….caci mai trebuie sa si conduci masina…..nu numai sa stai in parcare si sa-i admiri butonul de actionare geamuri…
Alice…consumul optim la i30 este undeva pe la 130 km/h…si mai conteaza si ce motorizare ai….la 1.4 exterior – 6-6.5 ; interior – 8-8.5. Bafta!!
Eu mi-am luat un i30 acum 3 luni de zile,am facut 6800km si vreau sa va spun k nu sunt deloc multumita de ea.Consumul este enorm fata de ceea ce se spune la reprezentata,bine nu m-am asteptat nici o sec sa fie k in prezentarea masinii dar din pct meu de vedere este enorm sa consume 7.3 la 160km/h(pe autostradata) fara aer conditionat,fara bagaje si 3 persoane in masina.
sunt cu totul de acor du ce a zis Lou
ioiiiiii ma robert ce ai tolanit-o iarasi. pai la ce parametri ai comparat tu aici cre ca tre sa-ti faci ceva perfuzii cu testosteron. da-o in plm daca astea is criterii de comparatie la masini.
poate ca reviewu asta mergea bagat intr-o revista pt femele.
chiar daca motorizarile is identice perfomantele dinamice is sesizabil diferite. astea is chestii care conteaza nu culoarea becurilor si butoanelor de pe bord. parerea mea. no hard feelings.
ceed … normal