De ce mi-am luat Kia cee’d?

Am avut diverse automobile de-a lungul timpului, unele mai ieftine, altele mai scumpe, ceea ce le-a caracterizat insa pe toate s-a concretizat in eficienta. Nu m-a preocupat niciodata marca ci pretul si ce primeam in schimb. Impotriva principiului “cat dai atat primesti”, am cautat cu obstinenta sa dau cat mai putin si sa primesc cat mai mult.

Aflat pana nu demult la volanul unui impecabil Astra G cu jante Borbet cromate, motor diesel urcat la 110 CP ce nu sarea de 5l consum decat daca il bateai, cautam cu disperare sa gasesc o varianta mai buna. Mai ales ca Opel imi lichidase orice indoiala in 2005, oferindu-mi un discount foarte… semnificativ la achizitie.

Brusc, un oarecare domn Pasa, PR Manager Kia la vremea respectiva, ma suna prin 2007, invitandu-ma amabil la lansarea oficiala pentru presa a modelului cee’d, undeva pe litoral. Nu ne cunosteam, dar am apreciat invitatia la momentul respectiv, desi, din motive obiective nu am putut sa o onorez.

Nu stiam mare lucru despre cee’d. Cand am scapat de problemele care ma presau si timpul mi-a permis, intr-o saptamana in care urma un weekend cu o etapa de VTM (viteza pe traseu montan) la care eram oficial, mi-a venit ideea sa solicit un drive-test cu Kia cee’d. Faceam doua lucruri deodata: testam si cee’d un weekend, imi vedeam si de VTM linistit.

Acelasi domn Pasa, devine pentru mine Bogdan, simtindu-ne reciproc mai bine la nivel de prieteni decat oficiali, cu o amabilitate care s-a pierdut de mult printre alti reprezentanti PR din Romania, imi ofera imediat un cee’d full options la test.

Ca sa nu o lungesc mult, plec la Ranca la VTM, cu cee’d, bagaje si colegi, si, aflat in intarziere ca, de, asa e viata, ii scot acul prin turometru, in incercarea de a recupera. Impecabil si implacabil, cee’d-ul ma duce la destinatie in sub 2 ore si cu 7,8 la suta consum. Era un diesel de 90 de CP.

In ziua de calificari la VTM prind 2 ore in care “se mananca sportivii” si urc de vreo doua ori pe proba cu cee’d-ul in regim de cursa, traseul fiind inchis circulatiei publice. Absolut fulminant, cu o tinuta de drum excelenta, cee’d-ul imi arata 9,8 consum pe computerul de bord.

Timpul scos pe cronometrul oficial al cursei: doar 4 secunde sub cel mai slab clasat sportiv in calificari, care evolua pe o masina de curse! Lumea s-a strans pe langa masina, intrebari, ce e asta, cu ce se mananca. Le-a placut tuturor si a fost admirata in tot weekendul.

Duminica seara, obosit, o tai spre capitala, cu intentia declarata de a merge cu cee’d-ul economic. Si am mers: 3,9l la suta de km, de la Ranca la Bucuresti, cu o viteza de croaziera de 100 km/h. Cand am ajuns acasa, deja socoteam in cap ce bani am si cat costa bijuteria.

Am dat mail catre Bogdan Pasa, cu intrebarea evidenta: “ce discount oferiti pentru presa, vreau sa imi iau un cee’d?”. Raspunsul mi-a placut enorm si imi amintesc si acum ce mi-a scris Bogdan atunci: “noi nu practicam discount-uri pentru presa, dar practicam discounturi…”.

M-am amuzat si dimineata l-am sunat si am vorbit. In mai putin de o saptamana comandasem deja un cee’d, piele, clima automata, ESP, TC, 6 airbaguri, jante aliaj, culoarea Dakar Yellow, etc, pret de lista 18 100 euro, discountul fiind… confidential.

Am cee’d-ul si acum, Astra a ramas in familie si performeaza impecabil amandoua. Ma gandeam recent sa imi iau alta masina si, sincer, aplicand criteriile care ma preocupa si celebrul banc cu fabrica de biciclete din care iesea mereu Kalasnikov, oricum calculez, tot cee’d iese, cel putin in momentul de fata. Cam asta ar fi povestea. Asa mi-am luat eu Kia.

A, era sa uit… Cea mai mare satisfactie pe care mi-o ofera cee’d este vizibila atunci cand ma intorc de la teste cu masini mult mai scumpe si mai titrate. La urcarea in masina mea, de la primii metri parcursi, remarc silentiozitatea motorului diesel, calitatea interiorului si rularea impecabila. Imi place si, din fericire, nu sunt singurul client care apreciaza asta.

Articol publicat pe Kia Buzz

3 Responses

  1. George says:

    O daca vedeam postul asta mai de mult… le dadeam la multi sa citeasca ca sa nu-mi mai racesc eu gura 🙂

    Sa te bucuri in continuare de masina.

  2. robert says:

    Nu am luat bani. Mi-au dat masina de 18 000 de euro pe degeaba pentru articolul asta…

  3. Marius says:

    Robert!
    Câţi bani ţi-ai luat?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.