Sub semnul OPC

Daca nu ai bani de M3, exista si alternative mai ieftine si deloc submotorizate. Ultima oferta pare a fi noul Insignia OPC, cu un look superb, performante pe masura si un pret absolut civilizat pentru ce ofera.

Versiunea cu performante ridicate a Masinii Anului 2009, Opel Insignia OPC, va fi lansata pe 7 mai, avand premiera la Salonul Auto de la Barcelona, la zece ani dupa lansarea primului model OPC (Opel Performance Center). Inima autovehiculului Insignia OPC este motorul Turbo 2.8 V6.

Aceasta versiune, derivata din puternicul motor pe benzina deja disponibil pentru cel mai performant model al gamei Insignia, ofera o putere de 239 kW/325 CP. Aceasta crestere a puterii a fost obtinuta printr-un proces special de dezvoltare a motorului si prin reproiectarea sistemului de evacuare, reducand astfel in mod semnificativ contra-presiunea. Si, deoarece sunetul este un element important in estimarea caracteristicilor unui motor, specialistii in acustica au prelucrat sistemul de evacuare al motorului V6, prevazandu-l cu amortizoare de zgomot centrale si posterioare.

Insignia OPC este disponibil cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza. Cuplul puternic, de 400 Nm, asigura din plin putere de tractiune, chiar si la turatii reduse ale motorului. Datorita acestor performante ale motorului, modelul Insignia OPC atinge o viteza maxima de 250 km/h (restrictionata) si accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar sase secunde.

Sasiul deja foarte performant al autovehiculelor Insignia a fost supus unei reglari fine pentru varianta OPC, prin reducerea garzii la sol cu 10 mm fata de sasiul Insignia (versiunea sport cu tractiune integrala). Noul sasiu mecatronic a fost prevazut, de asemenea, cu o noua punte fata.

Arhitectura suspensiei fata a modelului Insignia OPC pastreaza asa numita bara McPherson, insa inginerii de la Opel Performance Center au dezvoltat o varianta superioara, denumita HiPerStrut („high performance strut” – bara cu performante ridicate). Aceasta ofera o senzatie mai buna de control asupra directiei, reducerea perturbarilor directiei provocate de cuplul ridicat si o sporire a manevrabilitatii pentru sofer.

Insignia OPC este prevazuta cu o suspensie adaptativa FlexRide, care nu se adapteaza doar situatiei de conducere si stilului de conducere, ci si preferintelor soferului. In timp ce la modelul Insignia sistemul permite comutarea intre setarile adaptative standard, un mod pentru conducerea confortabila si unul sportiv, la modelul OPC acesta se adreseaza in mod clar celor care prefera un stil de conducere sportiv.

Soferii OPC pot selecta trei moduri sport diferite: modul standard pentru setari de confort ridicat, un mod Sport special si modul OPC pentru performante optime.

Pentru prima data in cadrul portofoliului OPC, sistemul Adaptive 4×4 si diferentialul autoblocabil electronic (eLSD) pentru puntea spate sunt dotari standard. Unitatea de gestionare a tractiunii integrale a fost recalibrata pentru a adapta distributia cuplului conform conceptului sportiv al OPC.

Avand in vedere performantele mai ridicate ale OPC, au fost depuse eforturi substantiale pentru imbunatatirea suplimentara a sistemului de franare. Cunoscatorii vor remarca imediat etrierele Brembo si discurile de frana perforate de 355 mm pe puntea fata.

“Am fost implicat personal in dezvoltarea modelului Insignia OPC si testele cuprinzatoare pe cel mai solicitant circuit de curse din lume, Nürburgring Nordschleife, au constituit o experienta foarte placuta. Scopul nostru a fost sa concuram cu “cei mai buni dintre cei mai buni”,” a declarat Hans Demant, director administrativ al Adam Opel GmbH.

Caroseria de ultima generatie cu un design sportiv elegant este inspirata din prototipul GTC din 2007, pastrand insa filosofia de design Insignia, care imbina maiestria sculpturala cu precizia germana.

Spre deosebire de versiunile Insignia mai putin puternice, modelul OPC are o noua parte frontala spectaculoasa, cu doua prize de admisie verticale de mari dimensiuni si o bara de protectie spate cu tevi de evacuare duble integrate.

Jantele de 19 inch (cu pneuri 245/40) sunt dotari standard si confera autovehiculului postura pe care o merita. Noile jante usoare forjate de 20 inch (cu pneuri 255/35) sunt disponibile optional.

Sportivitatea dinamica a exteriorului este reflectata si de postul de conducere. La deschiderea portierei, modelul OPC impresioneaza imediat, prin dotari precum scaunele unice Recaro, volanul sportiv cu baza plata si manerul special al schimbatorului de viteze. De asemenea, modelul OPC este prevazut cu instrumente de bord cu aspect distinct.

„Insignia OPC marcheaza inceputul unei noi ere pentru portofoliul OPC; indraznet, insa mai matur si elegant si mai ambitios decat a fost vreodata. OPC rezuma experienta Insignia: dinamism si rafinament”, a declarat Alain Visser, vicepresedinte Opel pentru GM Europe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.