Din ce in ce mai des auzim ca marii consumatori de publicitate sunt mai atenti cu bugetele si ca in vremuri de criza se orienteaza mai mult spre vectorii cu raspuns imediat, cum ar fi cotidienele si internetul. Si nu poti sa nu stai sa judeci putin situatia. Adica daca astepti un feedback imediat, inseamna ca nu cauti “brand awareness”, ci deja vrei vanzari. De automobile…
Si iti imaginezi deja cum deschizi ziarul dimineata, proaspat si mirosind a cerneala, vezi o reclama de un sfert de pagina la un model de autoturism care ti se potriveste de minune, pretul e exact cat ai sa dai, ce mai e de facut. Mers si cumparat automobilul. Adica, cel putin asa cred ca e mecanismul, altfel nu imi explic.
Pentru ca, ni se arata de catre marile agentii de publicitate, practic, raspunsul cumparatorului este mult mai rapid atunci cand intra pe internet si vede un automobil, decat atunci cand citeste o revista. Iar o reclama care apare in ziarul de maine, are mai mari sanse sa declanseze reactia de cumparare, decat o pagina de reclama intr-o revista lunara, fie ea si auto.
Daca in ceea ce priveste expansiunea internetului nu pot decat sa fiu de acord cu afirmatiile, totusi imi staruie in minte o intrebare de bun simt. Cum se face ca, daca azi cumpar un ziar oarecare cu reclama auto in el, ma poate determina sa cumpar mai repede decat revista auto din mana stanga pe care am cumparat-o cu un minut mai devreme?
Sunt mai inclinat sa ascult ce am invatat la facultate de la un eminent profesor de marketing, care spunea asa: “orice fel de publicitate este publicitate”. Atat de simplu si atat de valabil si azi. Detalia cu placere expresia, mentionand ca si cel care injura vinul la tara il promoveaza la fel de abitir ca cel care il bea.
Ce face o reclama intr-o revista, ziar sau pe internet? Furnizeaza cumparatorului o informatie suplimentara, detaliata si imbracata intr-o forma atragatoare, care il ajuta pe cumparator sa isi motiveze intrinsec o decizie de precumparare deja existenta. E simplu.
Toti ne dorim un model de automobil, il preferam si ne gandim la el chiar daca nu ni-l permitem. O reclama corect amplasata, indiferent pe ce suport, cu mesajul potrivit, poate declansa actiunea de cumparare, care e deja pregatita, uneori si cu ani in urma. Sa spui ca ziarul e mai rapid ca revista, e ca si cum nu ai gasi asemanari intre intre RATB si Metrorex. Parerea mea.
Recent Comments