Ridicol e putin spus…

In armata se stie, sergentul e coloana vertebrala a ostirii, fara el nimic nu misca, el stie totul, se umple de noroi pentru a indeplini ordinele mai marilor sai. In piata auto, ma gandesc eu, importatorul ar trebui sa fie cumva exact ca sergentul de care vorbeam…

Mai marii sai, producatorii de automobile si reprezentantii acestora in fiecare tara, ar fi bine sa tina cont de ce spune, de ce propune, de ce vede in piata importatorul, sergentul industriei auto. Modul de promovare si vanzare, nivelul comenzilor, estimarile si previzionarile pe termen scurt, mediu si lung, toate acestea vin din informatiile de pe front culese de cel din linia intai, adica de cel care cumpara, vinde si serviseaza… automobile.

Ce parere are producatorul cutare, pe propriile lui impresii, nu are relevanta daca nu te apleci spre contextul relevat de importator: sergentul stie cel mai bine cum merg lucrurile in transeea lui. Spre surprinderea mea, recent am inceput sa vad obtuzitati aberante in comportamentul unor reprezentanti ai constructorilor, ce se opun aparent inexplicabil unor actiuni de promovare pe care importatorul propriu le doreste si de care are disperata nevoie…

Cum poti interpreta altfel decat ca pura prostie un fapt consumat recent, respectiv importatorul unei marci vrea sa vina cu un model la o emisiune TV, pe cheltuiala proprie, iar reprezentantul marcii se opune, fiindca nu ii place emisiunea, desi are maxima audienta?

Sau ce parere poti avea atunci cand, invitand o mare marca premium la un eveniment organizat de presa auto, importatorul vrea sa vina cu 2-3 modele, acopera toate cheltuielile, dar reprezentantul marcii se opune fiindca nu ii place lui de vreo 3 din juriu?

Mai poti comenta ceva? Vanzarile sunt jos pe toata linia, importatorii ar face orice sa salte putin capul din transee, dar reprezentantul marcii taie elanul fiindca are ceva de impartit cu presa auto. O fi normal?

Ce mai e normal intr-o tara in care s-a pierdut de mult bunul simt, in care campaniile publicitare nu se dau pe rezultate, ci pe alte vrajeli, sondaje, declaratii, impresii, prietenii si altele? Ne mai miram ca reprezentantul unei marci da peste nas propriului importator si dealerilor acestuia?

Nu mai scriu bancul cu romanii care fierb in cazan, in iad, il stie toata lumea. Doar concluzia conteaza: importatorul si dealerii vor sa iasa, disperati, din cazan, dar nu pot. Niste romani, de la propria lor reprezentanta, ii trag in jos…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.