Dacia Duster: locul doi la trofeul Andros

Cu ocazia Trofeului Andros, Dacia a dezvaluit prin vehiculul de competitie liniile celui de-al saselea model al sau: Dacia Duster. Acest 4×4 robust si fiabil, destinat unei clientele internationale, se adreseaza clientilor care au nevoie de un vehicul de teren cu un raport pret/prestatii/spatiu interior imbatabil. Incepand cu sfarsitul lui martie 2010, Dacia Duster va fi comercializat progresiv (in versiunile 4×2 si 4×4) in Europa, Turcia, Africa si in Orientul Mijlociu.

Dacia incepe anul 2010 in Franta cu mare avant, marca avand atat performante sportive, cat si comerciale. Dupa doar cinci ani de existenta in Franta, Dacia obtine locul sase pe piata VP+VU din Franta, cu o cota de piata de 4%.

La finalul primului sezon al Trofeului Andros, echipa Dacia a obtinut un bilant pozitiv, cu trei victorii si locul al II-lea in clasamentul general pentru Alain Prost. Pilotul Daciei Duster a reintrat in competitie in sezonul care tocmai s-a incheiat.

La doua luni de la debut, Trofeul Andros s-a incheiat la Super Besse. Care este bilantul dupa primul sezon cu echipa Dacia?

“As spune ca ne aflam acolo unde prevedeam ca vom fi inaintea primei curse. Ne-am atins obiectivele, chiar daca in sportul auto putem mereu sa fim mai buni. La o prima participare si cu o masina complet noua, am fost o adevarata provocare pentru adversarii perfect rodati. Faptul ca am terminat pe locul doi un campionat in care ne-am inscris astfel reprezinta un rezultat bun.”

Ati inceput foarte bine sezonul: ati obtinut doua victorii cu ocazia primelor doua week-end-uri din cursa.

“In lupta pentru titlu cu Jean-Philippe Dayraut [Skoda], stiam ca trebuie sa fim pe faza inca de la primele curse si sa terminam prima parte a sezonului cu o intarziere cat mai mica. Cu cele doua victorii, la Val Thorens si la Grandvalira, ne-am tinut de plan. Prevazusem sa facem un mare pas inainte cu privire la dezvoltarea masinii in perioada sarbatorilor de iarna. Dar sportul auto nu este o stiinta exacta si n-am reusit sa obtinem performanta scontata in acel moment.

Jean-Philippe Dayraut a dat o lovitura cu ocazia reprizei de la Isola 2000. Cred ca atunci s-a jucat trofeul. Am recuperat la Lans-en-Vercors, inainte de a obtine o a treia victorie la Saint-Dié-des-Vosges.”

Ce v-a lipsit pentru a obtine titlul?

“Timp, pur si simplu! Cu sapte curse in doua luni, Trofeul Andros nu prea lasa marja de timp echipelor. Este aproape imposibil sa faci teste intre doua curse. Pana la ultima cursa am lucrat ca sa intelegem si sa imbunatatim masina. Vom profita acum de sfarsitul iernii pentru a analiza datele adunate, pentru a testa noile solutii… Chiar daca nu s-a luat nicio decizie pentru sezonul urmator, dorim sa pregatim viitorul.”

Cum a fost perceputa intrarea Dacia in sportul auto?

“Intrarea unui nou constructor a fost un lucru pozitiv atat pentru Trofeul Andros, cat si pentru sportul auto in general. A facut ca mentalitatile sa evolueze. Daca o marca e low cost nu inseamna ca nu poate da dovada de performanta si fiabilitate! Am simtit o atitudine favorabila atat din partea media, cat si din partea spectatorilor, fie ca erau pasionati de sportul auto, fie ca nu. Dacia beneficiaza de un mare capital de simpatie, intarit de aceasta intrare in competitie. Din acest punct de vedere, consider ca ne-am depasit cu mult obiectivele!”

Clasament general final Trofeul Andros: 1. Dayraut 860 puncte – 2. Prost 830 puncte – 3. Panis 811 puncte – 4. Balas 798 puncte – 5. Dubourg 775 puncte – 6. Lagorce 772 puncte – 7. Thoral 761 puncte – 8. Rivière 752 puncte – 8. Thoral 750 puncte – 9. Llorach 729 puncte – 10. Pernaut 697 puncte…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.