În calitatea mea de fan declarat Kia, utilizator şi proprietar de Kia C’eed 1,6l CRDI, nu puteam lipsi de la lansarea noului Kia Venga în România. Spre marea mea surpriză, contactul cu Venga n-a fost deloc aşa cum mă aşteptam…
Eram convins din poze că este un automobil destul de mic şi nu este deloc aşa. Mai ales că preţul este uşor peste cel al modelului C’eed.
Prima impresie contează. Pot spune că mi-a plăcut foarte mult, este un automobil modern, bine proporţionat, cu cea mai frumoasă grilă de până acum, mă refer la modelul nou de grilă adoptat de Kia.
Habitaclul este deosebit, ergonomie de înalt nivel, modularitate perfectă, podea plată la locurile din spate, bancheta spate rabatabilă dintr-o singură mişcare, noul Venga este un jucător serios, fără îndoială.
Ca să fie tacâmul complet, credeam că voi conduce un diesel de 1,6l, de 128 CP. Pe drum, ceva nu părea în regulă, maşina nu avea vigoarea pe care o ştiam de la C’eed-ul meu. Abia la destinaţie m-am prins că sunt la volanul unui Venga echipat cu noul motor diesel de 1,4l si 90 CP.
Consumul de combustibil a fost corect, maşina fiind încarcata cu persoane şi bagaje şi condusă într-un ritm alert. Însă Venga suprinde cu altceva: este mai mare în interior decât este pe afară – spaţiul de depozitare şi pentru pasageri este foarte bine organizat şi se simte imediat.
Impresiile mele despre Venga sunt înregistrate în câteva filme în care, sper eu, reuşesc să surprind tot ceea ce trebuie ştiut despre noul venit Kia. Mic dar mare, scump dar tare! O maşină care mi-a plăcut mult…
Kia Venga 1,4l CRDI Fever | |||
Motor | 1,4l CRDI | ||
Tip | 4 cilindri in linie, MAC, supraalimentat | ||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1396 | ||
Putere maxima (CP/rpm) | 90/4000 | ||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 220/1900-2750 | ||
Dimensiuni | |||
Lxlxi (mm) | 4068/1765/1600 | ||
Masa proprie (kg) | 1267 | ||
Portbagaj (l) | 440 | ||
Garda la sol (mm) | – | ||
Performante | |||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 14,5 | ||
Viteza maxima (km/h) | 167 | ||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 4,7 | ||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,5 | ||
Preturi | |||
Pret CIP | – | ||
Pret DDP | 18 480 euro | ||
Dealer |
Venga= ix20. Poate in viitor o putem vedem si pe sora ix20.
Posibil sa fie si ix20.
Te rog sa imi zici,comparand kia venga cu honda jazz care ti s-a parut mai ok din punct de vedere al spatiului interior.
Ambele sunt cam la fel, eu as merge pe Venga pentru ca am mai multe optiuni de motoare, incluzand diesel si cutie de viteze cu 6 rapoarte. Jazz e tras in jos de cutia cu 5 trepte, chiar daca motorul este super. Ca spatiu ambele te vor multumi pe deplin, chiar sunt uimitor de spatioase.
Oricum, la portbagaj din cate imi amintesc, Venga e superioara.