Nissan Leaf este MAŞINA ANULUI 2011 ÎN EUROPA

Într-un moment istoric pentru Nissan şi autovehiculele cu emisii zero, autovehiculul electric 100% Nissan LEAF a primit premiul  Maşina anului 2011 în Europa.  Primul autovehicul din lume pentru publicul larg, convenabil ca preţ şi fără emisii, destinat pieţei globale, a întrecut 40 de concurenţi şi a câştigat premiul cel mai important din domeniul auto. Este pentru prima dată în istoria de 47 de ani a concursului anual când premiul a fost câştigat de un autovehicul electric. Printre rivalele Nissan LEAF s-au numărat mărci importante cum ar fi Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Ford, Opel/Vauxhall şi Volvo. Juriul a fost format din 57 jurnalişti auto de renume din 23 de ţări europene.

„Juriul a recunoscut astăzi că Nissan LEAF reprezintă o inovaţie semnificativă în ceea ce priveşte autovehiculele electrice. Nissan LEAF este primul autovehicul ectric similar cu maşinile convenţionale în multe privinţe”, a declarat Håkan Matson, Preşedintele juriului, Maşina Anului.

Preşedintele Nissan Motor Co. Ltd., Carlos Ghosn, arăta că: „Acest premiu reprezintă o recunoaştere a faptului că noul Nissan LEAF, cu emisii zero, este un concurent serios pentru autovehicule convenţionale în ceea ce priveşte siguranţa, performanţele, spaţiul la bord şi manevrabilitatea. De asemenea, reflectă angajamentul Nissan de a crea o marcă inovatoare şi atractivă, cu o viziune clară asupra posibilităţilor de deplasare ale viitorului, practic ceea ce noi numim mobilitate durabilă. Pe fundalul existenţei a încă trei autovehicule electrice Nissan urmând a fi lansate şi al iminentei scoateri pe piaţă a patru autovehicule electrice de la partenerul Renault, Nissan LEAF reprezintă un prim pas important către un viitor fără emisii.”

Nissan LEAF este echipat cu un motor electric amplasat în partea din faţă a maşinii, care pune în mişcare roţile din faţă. Motorul pe CA are o putere de 80 kW şi un cuplu motor de 280 Nm, suficient pentru atingerea unei viteze de 145 km/h. Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion laminată cu o putere de peste 90 kW. Maşina are o autonomie de 175 km (Noul ciclu european de deplasare), ceea ce reprezintă o soluţie practică pentru mulţi şoferi din mediul urban.

Autovehiculul este complet echipat cu funcţii cum ar fi frânare regenerativă, aer condiţionat, sistem de navigaţie prin satelit, cameră pentru asistenţă la parcare şi sistem IT şi telematic de ultimă generaţie. Conectica inovatoare permite şoferului să seteze funcţiile de încărcare în vederea monitorizării nivelului curent de încărcare şi a capacităţii rămase a bateriei, respectiv pentru a încălzi sau răci interiorul maşinii folosind telefonul mobil sau computerul. Nissan LEAF va fi disponibil în Europa în cinci culori de caroserie – albastru metalizat şi perlat, alb perlat, argintiu metalizat, negru şi roşu perlat. Ca dotare opţională, autovehiculul poate fi prevăzut cu un panou solar montat pe spoilerul spate care asigură încărcarea bateriei de 12V folosite pentru alimentarea cu curent a accesoriilor.

Nissan LEAF va fi comercializat în Japonia şi în Statele Unite începând cu luna decembrie a acestui an. În Europa, comercializarea începe la începutul anului 2011 în Portugalia, Irlanda, Marea Britanie şi Olanda. Autovehiculul cu zero emisii este produs la ora actuală în Japonia, dar va fi produs şi în America de Nord şi Europa, după deschiderea unităţilor de producţie de la sfârşitul anului 2012 şi începutul anului 2013.

Concepţia inovatoare a Nissan merge mai departe decât mobilitatea cu zero emisii. Sub marca PURE DRIVE, Nissan produce o gamă extinsă de autovehicule cu motor cu combustie internă, proiectate cu grijă pentru mediul înconjurător şi care asigură cea mai mare economie de carburant din clasele respective, ca urmare a tehnologiilor „verzi” de ultimă generaţie utilizate. În acelaşi timp, crossover-ele Nissan Qashqai şi Nissan Juke au creat noi segmente atractive dominate de Nissan. Anul viitor, va apărea a patra generaţie de Nissan Micra, cu o motorizare de excepţie, care combină motorul pe benzină de 1,2 litri, cu trei cilindri, cu injecţie directă cu sistemul Idling Stop, care îi conferă o agilitate de excepţie la emisii de CO2 de numai 95 g/km.

Nissan a mai câştigat premiul Maşina Anului în Europa. În 1993, Nissan Micra construit în Marea Britanie a fost prima maşină fabricată de un producător japonez care a câştigat acest premiu şi care a făcut ca această maşină de dimensiuni mici să fie atât de iubită în Europa, de la apariţia sa pe piaţă şi până la lansarea recentă a celui mai nou model Nissan Micra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.