Infiniti câştigă premiul Euro NCAP Advanced

Euro NCAP Lane-Suport-SystemAbordarea profund tehnologică pe care o are Infiniti în ceea ce priveşte siguranţa va fi recunoscută odată cu prezentarea la Geneva a premiului Euro NCAP Advanced pentru inovaţii în domeniul siguranţei rutiere. Fiind unul din cele numai 11 premii acordate până în prezent de consorţiul independent care realizează teste de impact, acesta recunoaşte beneficiile potenţial salvatoare de vieţi oferite de sistemul Infiniti de prevenire a depăşirii benzii (LDP – Lane Departure Prevention).

Totodată reprezintă şi o recunoaştere a efortului depus de constructorul de maşini de lux de a dota cât mai multe modele ale gamei cu acest sistem.
LDP ajută şoferii să readucă vehiculul în banda de rulare printr-un avertisment urmat de o intervenţie dinamică, în cazul în care este probabilă o părăsire neintenţionată a benzii ca urmare a ameţelii sau neatenţiei.

Dat fiind că părăsirea benzii de rulare reprezintă cauza unui procent mare de accidente fatale şi/sau cu răniri grave, Infiniti estimează că ar putea preveni aproximativ 5.000 de decese anual în Europa în cazul dotării fiecărei maşini cu acest sistem LDP.

„Noi, cei de la Infiniti, considerăm că tehnologia de vârf precum LDP poate proteja vieţile oamenilor, iar confirmarea acestui fapt de către Euro NCAP reprezintă o deosebită satisfacţie”, a afirmat Toru Saito, Corporate Vice President and Leader of the Global Infiniti Business Unit.

„Acest premiu ne va determina să ne dublăm eforturile nu doar pentru a introduce noi tehnologii de siguranţă moderne, ci şi pentru a le pune la dispoziţia unui număr cât mai mare de clienţi. Tehnologia în sine nu este de ajuns dacă este oferită numai pe o listă cu dotări opţionale.”

Când sistemul LDP şi-a făcut debutul pe modelul FX30d în 2010, a reprezentat o premieră în Europa. Din acel moment, acest sistem LDP s-a răspândit rapid la toată gama şi, în prezent, este oferit ca dotare standard pe următoarele modele:

• EX37 GT Premium
• EX30d GT Premium
• FX30d GT Premium
• FX30d S Premium
• M37 S Premium
• M37 GT Premium
• M30d S Premium
• M30d GT Premium
• M35h GT Premium

LDP este numai un element al pachetului de siguranţă dinamică şi preventivă de la Infiniti, o colecţie de tehnologii concepute pentru a oferi o „bulă” de protecţie în jurul maşinii. Printre celelalte sisteme se numără Intelligent Cruise Control (ICC) cu sistem de urmărire la viteză redusă (LSF – Low Speed Following), asistenţă la păstrarea distanţei (DCA – Distance Control Assist), Intelligent Brake Assist (IBA) şi avertizarea în cazul unei coliziuni cu partea frontală (FCW – Forward Collision Warning).

Cea mai nouă inovaţie inclusă în pachetul de siguranţă dinamică şi preventivă este sistemul de protecţie în cazul coliziunilor laterale, care reprezintă o premieră mondială. Acesta se numeşte Blind Spot Intervention (BSI) şi este o dotare standard pe toate versiunile premium din noua gamă M sedan.

La fel ca în cazul LDP, şi acest sistem oferă mai mult decât cele concurente, care, în general, doar avertizează şoferul, în timp ce sistemul Infiniti implică şi o intervenţie dinamică. Această intervenţie înseamnă o apăsare uşoară a frânei într-o parte a maşinii, pentru a împiedica şoferul să o conducă în faţa unui alt vehicul.

Premiul Euro NCAP Advanced pentru sistemul LDP este oferit mărcii Infiniti la ediţia cu numărul 81 a Salonului Auto Internaţional de la Geneva. Premiile au fost introduse în 2010 pentru a recompensa cele mai bune inovaţii în materie de siguranţă şi ca o recunoaştere a constructorilor de automobile care oferă clienţilor noi tehnologii de siguranţă „care demonstrează un beneficiu dovedit ştiinţific în ceea ce priveşte siguranţa de care au parte consumatorii şi societatea.”

Premiile vin în completarea programului de teste de impact Euro NCAP, în care modelele Infiniti înregistrează deja performanţe sclipitoare: în 2009, modelul FX a obţinut punctajul maxim de cinci stele, cu un scor remarcabil de 99% în, pe atunci noul criteriu al dispozitivelor de asistenţă în materie de siguranţă. Acest rezultat reflectă atât nivelul tehnologic extrem de avansat al sistemelor de siguranţă de care dispun modelele FX, cât şi faptul că majoritatea acestora sunt oferite ca dotare standard pe fiecare versiune.

Euro NCAP a afirmat: „Prin premierea tehnologiilor, Euro NCAP doreşte să stimuleze constructorii să ofere echipamentele importante de siguranţă ca dotare standard în cel mai scurt timp în toată gama de modele şi urmăreşte să ajute cumpărătorii de maşini să ia decizia corectă în momentul cumpărării.”

Sistemul de prevenire a depăşirii benzii (LDP – Lane Departure Prevention) – Un scurt ghid

Ce este LDP?
Este o tehnologie pe bază de cameră de luat vederi care ajută şoferii să readucă maşina pe banda de rulare în cazul probabilităţii părăsirii neintenţionate a benzii. Dacă şoferul nu a utilizat indicatoarele, iar maşina este pe cale să treacă peste marcajul longitudinal, un semnal de avertizare se aprinde pe tabloul de bord, fiind emis şi un semnal sonor. În acelaşi timp, frâna este acţionată uşor la cele două roţi dintr-o parte, ajutând şoferul să revină în centrul benzii de rulare.

Ce beneficii există din punctul de vedere al siguranţei?
Părăsirea neintenţionată a benzii poate avea mai multe cauze: oboseala şoferului, incapacitatea, neatenţia sau distragerea atenţiei. Indiferent de cauză, consecinţele pot fi grave, o coliziune frontală fiind un rezultat frecvent.

Părăsirea benzii reprezintă un factor într-un procent mare de accidente care se termină cu răni fatale şi/sau grave. Infiniti estimează că, în cazul echipării tuturor maşinilor cu LDP, un procent de aproximativ 12% din toate accidentele fatale din Europa, ceea ce înseamnă aproximativ 5.000 de decese, ar putea fi prevenite anual.

Cât de uşor de utilizat este sistemul?
Sistemul de prevenire a depăşirii benzii poate fi activat când şoferul decide că este necesar. Cu toate acestea, chiar dacă sistemul LDP este dezactivat, avertizările sonore şi vizuale vor continua să funcţioneze în cazul părăsirii neintenţionate a benzii. Camera montată în partea superioară a parbrizului recunoaşte cele mai frecvente tipuri de marcaje rutiere din Europa, albe sau galbene, continue sau întrerupte, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte.

Dacă nu există marcaje longitudinale sau sistemul nu este capabil să le recunoască (de exemplu dacă există marcaje neobişnuite în cazul lucrărilor rutiere sau dacă există noroi pe şosea), acesta nu va funcţiona eficient. Sistemul este conceput să funcţioneze pe autostrăzi, nu în oraş, şi numai la viteze de peste 70 km/h, pentru a nu deranja şoferul sau a nu-i distrage atenţia cu avertizări inutile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.