Porsche 911 GT3 R Hybrid: 24 de ore la Nurburgring

Porsche GT3 R HybridÎn 25 iunie, Porsche îşi va ocupa poziţia pe linia de start a Cursei de 24 de ore de la Nürburgring cu o versiune optimizată a modelului Porsche 911 GT3 R Hybrid.

Îmbunătăţirile s-au concentrat mai ales asupra ameliorării eficienţei, prin optimizarea componentelor sistemului hibrid, a cărui greutate a putut fi redusă cu 20 %. 911 GT3 R Hybrid în versiunea 2.0 este astfel conceput încât să obţină aceiaşi timpi ca şi predecesorul, dar în condiţiile unui consum mai redus.

Layout-ul general al sistemului hibrid a fost preluat de la modelul din 2010. Axul cu bară stabilizatoare, cu două motoare electrice, antrenează roţile frontale şi com¬pletează motorul boxer cu şase cilindri, de 4,0 litri, care, în funcţie de clasificarea „Balance of Performance“, furnizează aproximativ 470 CP pentru puntea spate.

Puterea celor două motoare electrice a crescut de la 60 la 75 kW. Per total, piloţii 911 GT3 R Hybrid 2.0 au la dipoziţie o putere suplimentară de circa 200 CP, disponibilă timp de câteva secunde. În funcţie de modul de programare, această putere este activată automat, la acţionarea pedalei de acceleraţie. În plus, piloţii au şi posibilitatea de a activa manual această putere adiţională, de exemplu pentru manevrele de depăşire.

Acumulatorul volant, al cărui rotor se învârte cu până la 40.000 de rotaţii pe minut şi care stochează mecanic energia, sub forma energiei de rotaţie, este încorporat acum, împreună cu restul componentelor hibride, într-o celulă fabricată din fibră de carbon şi poziţionată pe partea pasagerului.

Noul GT3 R Hybrid se deosebeşte de versiunea din 2010, deja de la prima privire. Mulţumită optimizării sistemului de răcire a componentelor de înaltă tensiune ale sis¬temului hibrid, s-a putut renunţa la prizele mari de aer care erau poziţionate în faţa aripilor posterioare. Astfel a fost redusă rezistenţa la înaintare, ceea ce contribuie şi la diminuarea consumului. Per total, masa maşinii a putut fi redusă de la 1.350 la 1.300 kg.

“Am strâns foarte multe informaţii participând la cursele de la Nürburgring, cursa ALMS în Road Atlanta din SUA, precum şi la cursa ILMC din Zhuhai, China. Aceste date au fost extrem de valoroase pentru optimizările centrului nostru mobil de testare pentru curse”, a declarat şeful Porsche-Motorsport, Hartmut Kristen. “Munca noastră a fost direcţionată în principal asupra optimizării eficienţei.

Aceasta înseamnă că pentru timpi similari cu cei din 2010, dorim să reducem şi mai mult energia furnizată din exterior, deci să consumăm mai puţin combustibil. Astfel susţinem şi proiectarea viitoare a maşinilor sport de serie cu propulsie hibridă.”

De asemenea, a fost complet revizuit şi bordul 911 GT3 R Hybrid. Astfel, mare parte dintre afişaje şi elementele de comandă au fost mutate pe volan. Pilotul operează restul funcţiilor cu ajutorul tastelor iluminate, de pe consola centrală orientată spre el. Prioritatea a constat în asigurarea caracterului ergonomic şi a orientării facile pentru pilot, mai ales pe întuneric.

Noul 911 GT3 R Hybrid este un exemplu perfect pentru filozofia „Porsche Intelligent Performance“, un principiu aflat la baza oricărei maşini Porsche: mai multă putere, în condiţiile reducerii consumului, mai multă eficienţă cu emisii reduse de CO2 – atât pe pistă, cât şi pe şosea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.