• A cincea generaţie Elantra oferă mai mult stil, mai multă putere putere, consum scăzut de carburant, confort şi siguranţă sporită
• Design inspirat de conceptul Hyundai “sculptură fluidă”
Hyundai a lansat, în cadrul Salonului Auto de la Barcelona 2011, noul Elantra – model ce va fi disponibil către vânzare în România, Spania şi alte ţări europene în cel de-al treilea trimestru al acestui an.
Proiectând o imagine mai sportivă şi mai progresivă decât predecesorul său, nou sedan compact Elantra va continua tradiţia de succes a acestui model şi va oferi performanţe de top în clasa C şi consum redus de carburant, mulţumită tehnologiei şi motoarelor de ultimă generaţie.
Elantra va beneficia de programul Five Year Triple Care, cel mai bun pachet de servicii post-vânzare din întreaga industrie, caracterizat prin transparenţă totală. Acest program a continuat să atragă noi clienţi către vehiculele Hyundai, oferind cinci ani de garanţie nelimitată, cinci ani de asistenţă rutieră şi cinci ani de verificări tehnice periodice gratuite.
Inspiraţia designului
Designul modelului Elantra îşi are rădăcinile în folozofia de design Hyundai denumită “sculptură fluidă”, ce proiectează linii dinamice şi sofisticate în aspectul vehiculului.
Echipa de design a modelului Elantra a reuşit să ofere acestui sedan o imagine puternică şi încrezătoare, prin coborârea liniei plafonului, prin crearea unor pasaje de roţi bine conturate şi prin adăugarea unor linii pline de caracter, ce se întind de la stâlpul A, de-a lungul capotei, până la bara din faţă.
Grila hexagonală distinctivă subliniază apartenenţa modelului Elantra la familia Hyundai. Farurile prelungite completează exteriorul elegant.
Designul rafinat se regăseşte şi în interior. Partea decorativă argintie ce porneşte din laterale şi conduce către consola centrală este caracterizată de o formă fluida ce întăreşte imaginea rafinată, dinamică, a vehiculului. Culorile metalice şi negrul lucios folosite la interior adaugă un aer futuristic, high-tech, noului Elantra.
Aerodinamică
Datorită liniei joase a plafonului şi a liniei portbagajului, noul Elantra are un profil mai sportiv şi un coeficient aerodinamic de doar 0.28, ceea ce se traduce printr-o rezistenţă mai mică la înaintare şi consum mai mic de carburant.
Un portbagaj uşor ridicat şi lămpi spate desenate atent ajută la o mişcare mai uşoară a aerului. Un deflector de aer amplasat în mijlocul podelei şi suprafeţe perfect drepte sub maşină asigură minimizarea turbulenţelor.
Dimensiuni generale
Elantra are un ampatament de 2.700 mm, cu 50 mm mai lung decât cel al generaţiei precedente. Lungimea sa totală este cu 25 mm mai mare decât cea a generaţiei precedente, masurând 4.530 mm, în timp ce lăţimea a rămas la fel: 1.775 mm. Înălţimea a fost micşorată cu 35 de mm, ajungând la 1.445 mm, fără a afecta însă spaţiul pentru cap. Cabina a fost mărita cu 18 litri.
Motoare
Noul Elantra va fi oferit cu un nou motor pe benzină, Gamma 1.6 litri MPI D-CVVT, montat la transmisii manuale şi automate cu şase rapoarte.
Având o greutate redusă, datorită structurii din aluminiu, motorul cu patru cilindri Gamma 1.6 litri MPI este echipat cu distribuţie variabila D-CVVT pentru a obţine 132 CP la 6.300 rpm şi pentru a permite emisii scăzute de carburant şi cel mai mic consum din clasă. Cuplul maxim este de 16.1 kg/m (158 Nm) la 4.850 rpm.
Gamma este dotat cu un sistem mecanic de ajustare a culbutorilor (Mechanical Lash Adjuster – MLA) ce îmbunătăţeşte consumul de carburant şi rigiditatea, în timp ce masa inerţială joasă ajută la reducerea coeficientului de frecare şi a zgomotului valvelor.
Sistemul de admisie/evacuare îmbunătăţeşte performanţele motorului prin aplicarea unui design structural neobişnuit, reducând problemele cronice şi crescând durabilitatea.
Determinarea Hyundai de a concepe un vehicul foarte eficient continuă prin folosirea unei transmisii automate cu control manual SHIFTRONIC sau a unei transmisii manuale cu şase rapoarte pentru modelul Elantra.
Dezvoltată şi produsă în întregime în regim intern, noua cutie de viteze automată cu şase rapoarte este prima cutie de viteze din lume concepută pentru a fi folosită la o maşina de pasageri de dimensiuni medii.
Noua transmisie este alcătuită din trei angrenaje epicicloidale, două ambreaje şi trei frâne, fiind astfel mai mică, mai compactă şi mai uşoară decât orice altă cutie de viteze automată cu şase rapoarte disponibilă astăzi pe piaţă. Hyundai devine astfel unul dintre cei trei constructori de automobile la nivel global care are propria cutie de viteze automată cu şase rapoarte.
Confortul şi siguranţa şoferului
Noul Elantra va impresiona printr-o multitudine de caracteristici avansate. Acestea includ un sistem de faruri ce rămân aprinse 30 de secunde după ce şoferul părăseşte maşina, pentru a ilumina drumul; un sistem de purificare a aerului şi deodorizare a gazelor nocive prin generarea unui nor de ioni; un sistem automat de dezaburire; scaune spate încălzite şi sistem de asistenţă la parcare.
În plus, noul Elantra are un nivel de siguranţă mai ridicat. Alături de VSM (Sistemul de Management al Stabilitatii Vehiculului), care ajută vehiculul să-şi păstreze stabilitatea în situaţiile critice şi care este disponibil pentru prima oară în această clasă, sunt disponibile sistemul ESP (Sistem Electronic de Stabilitate) şi şase airbag-uri.
Recent Comments