Acţionarea directă a ştergătoarelor

Stergatoare-parbriz-cu-actionare-directa-BoschBosch lansează în producţia de serie o nouă tehnologie de acţionare a ştergătoarelor de parbriz: acţionarea directă. Cele două mecanisme de acţionare ale sistemului de ştergătoare cu două motoare nu mai includ acum o tijă suplimentară de acţionare şi de aceea sunt mai mici – volumul fiecărei unităţi are doar circa o jumătate de litru.

În comparaţie cu sistemul de acţionare standard cu tijă, noua unitate de acţionare directă Bosch necesită cu până la 75% mai puţin spaţiu şi este cu peste un kilogram mai uşoară.

Astfel, spaţiul eliberat prin inovaţia Bosch poate fi utilizat, de exemplu pentru creşterea siguranţei (prin montarea unui airbag pentru protecţia pietonilor) sau a confortului (prin afişaje head-up sau climatizare).

În noua configuraţie, fiecare braţ de ştergător este antrenat printr-un mecanism propriu, compact, iar braţul este montat direct pe arborele de antrenare. Noul sistem este astfel mai uşor de integrat în autovehicul. Lansarea în producţia de serie a avut loc odată cu noul Ford Focus.

Mecanismele de acţionare convenţionale pentru ştergătoare sunt, în funcţie de structură, aproape la fel de late ca întreaga caroserie şi, de aceea, necesită un spaţiu considerabil în partea frontală a autovehiculului.

Prin inovaţia Bosch, care permite eliminarea tijei, spaţiul eliberat poate fi utilizat în mod diferit, de exemplu pentru sistemul de climatizare, pentru sisteme noi care sporesc confortul, cum ar fi afişajele head-up, dar şi pentru creşterea siguranţei, prin montarea unei servofrâne mai puternice sau a unui airbag pentru protecţia pietonilor.

Rolul tijei de acţionare este preluat de un dispozitiv de reglare electronic, care sincronizează cele două unităţi de acţionare. În acest scop, senzorii din mecanismul de acţionare a ştergătoarelor detectează poziţia curentă a ambelor braţe.

Noua tehnologie poate fi utilizată atât pentru sistemele cu deplasare paralelă a ştergătoarelor, cât şi pentru cele cu deplasare contrară. Datorită funcţiei de detectare a poziţiei curente şi reglării electronice, ştergătorul are capătul cursei foarte aproape de stâlpul A (al parbrizului).

În plus, după montarea sistemului, distanţa dintre ştergătoare şi stâlpii A poate fi programată simplu în procesul de producţie, pentru fiecare tip de autovehicul, eliminându-se astfel toleranţele de asamblare ale caroseriei. Rezultatul: suprafaţa ştearsă este maximă, fără să existe pericolul ca ştergătorul să se lovească de stâlp.

De asemenea, sistemele pot fi mascate sub capota motorului, ceea ce reduce riscul de rănire în caz de coliziune cu pietonii. Un sistem de gestionare termică şi energetică protejează mecanismul de acţionare împotriva suprasarcinii, fără a limita funcţionarea ştergătoarelor.

Un software de recunoaştere a blocajelor detectează obstacolele, cum ar fi depunerile de zăpadă întărită şi reduce cursa ştergătorului doar atât cât este strict necesar. Sistemele actuale reacţionează în astfel de situaţii doar prin oprire completă –pierzându-se astfel complet vizibilitatea.

Logistică simplificată prin standardizare

Fiecare unitate de acţionare constă dintr-un sistem mecatronic de acţionare, care se deplasează înainte şi înapoi. Întrucât unităţile de acţionare nu mai necesită o tijă specifică tipului de autovehicul respectiv, acestea pot avea o formă identică în ambele părţi ale autovehiculului.

Datele, ca de exemplu unghiul ştergătorului şi poziţia de parcare, sunt programate individual după montare. În plus, sistemele complete de ştergătoare sunt identice pentru autovehiculele cu volanul pe partea stângă şi cele cu volanul pe partea dreaptă.

Adaptarea se face exclusiv prin software. Acelaşi lucru e valabil şi pentru adaptarea unităţilor de ştergătoare la diferite contururi de parbriz, de exemplu pentru limuzină, coupe şi cabriolet. Astfel se simplifică în mod semnificativ procesul logistic şi depozitarea.

Pe lângă unităţile de acţionare a ştergătoarelor, Bosch livrează pentru noul Ford Focus şi componentele sistemelor de injecţie de benzină, ventilatorul de răcire al motorului, alternatorul, display-ul multifuncţional, tehnologia inovatoare de navigaţie, bujii, unităţi de comandă pentru airbag-uri şi senzori de ploaie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.