Cat de mult conteaza o secunda?

Trafic-BucurestiScriu acest text intr-o graba extrema, prins intre o renovare completa de apartament (cu termen limita ieri), cateva filmari dificile (mai ales prin prisma timpului), intalniri diverse, de fapt timpul ma preseaza atat de mult incat m-a facut sa ma intreb: cat de mult conteaza o secunda?

Un raspuns corect ar fi “depinde de situatie” insa, serios acum, pentru ca suntem profesionisti in auto, secunda e in realitate chiar atat de importanta pe cat pare? Pentru ca, mai ales in domeniul automobilelor, performantele din datele tehnice ale unui vehicul sunt rezultatul unor teste repetate, fiind o medie a rezultatelor obtinute.

Ce incerc sa subliniez? Faptul ca “luptele” care se dau pe forumuri diverse, pe Internet, ori chiar la o bere, intre prieteni sau anonimi, avand ca subiect performantele vehiculelor pe care respectivii le conduc sau le viseaza, sunt pierdute din start…

Ma indoiesc ca pe strada gasim vehicule care sa fie configurate identic cu cele folosite pentru a omologa performantele respectivului model. Si atunci? Daca un automobil atinge 100 km/h in 9 secunde si un altul, al unei marci concurente, face acelasi lucru in 10 secunde, diferenta de o secunda, este ea atat de importanta?

Marturisesc ca eu daca nu as sti performantele din fisele tehnice ale automobilelor de test, nu as fi capabil sa simt diferenta de o secunda. Din motive foarte diverse: vehiculele au pneuri diferite, greutati ce variaza in functie de nivelul de echipare, unul poate avea rezervorul plin, altul mai gol, etc.

A, situatia se schimba in Formula 1 sau pe circuitele de viteza, de exemplu. O secunda poate fi enorm de mult intr-o cursa… La 54 de tururi de circuit, o diferenta de o secunda inseamna aproape 1 minut intre primul si al doilea clasat. Cu alte cuvinte, ne plictisim in fata televizorului pana apare castigatorul locului al doilea…

Nu si pe strada. Pe strada variabilele sunt prea multe. Vad atat de multe dispute teoretice intre fanii Focus RS si cei ai Megane RS (exemple luate aleator), cu argumentul pueril ca unul are o secunda in plus sau in minus de la 0 la 100 km/h. Si? Cand se vede diferenta?

Va imaginati ca se intalnesc un Focus si un Megane la semafor, tureaza motoarele la maxim si se intrec de la 0 la 100 km/h? Cine castiga? Cel care atinge 100 km/h cu o secunda mai putin? Hmm, nu si daca e cu doi prieteni in spate.

Secunda conteaza. Insa totul e relativ. Iubiti fiecare secunda din viata si cumparati masinile care va plac…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.