În concordanţă cu strategia recentă a mixului de gamă de modele, Peugeot va prezenta noul 4008 iniţial doar pe marile pieţe internaţionale, care au capacitatea de a aconta minimum 70% din vânzări.
O apariţie distinctă, plină de stil, oferind toate facilităţile unui SUV 4×4, Peugeot 4008 este un răspuns la necesităţile tot mai elevate ale utilizatorilor de vehicule tot-teren moderne şi adaptabile.
Contextul internaţional
Piaţa mondială de SUV-uri a crescut în mod constant începând din 2005. În Rusia tot-terenurile au o pondere foarte ridicată, deţinând în momentul de faţă o cotă de piaţă de 20% din totalul vehiculelor comercializate.
În China sau Europa de Vest acest tip de automobile a ajuns la 10% din piaţă, dat fiind că versatilitatea lor acoperă o gamă foarte largă de aşteptări şi necesităţi ale clienţilor. Practic, în întreaga Europă segmentul D pierde teren în favoarea acestor modele încadrate în segmentul E.
În China, atracţia pentru aceste vehicule este dată de statutul social pe care îl comunică, SUV-urile îndeplinind totodată şi funcţia de vehicul multifuncţional, un aspect important pe piaţa asiatică.
Nu în ultimul rând, impactul asupra mediului este perfect comparabil cu cel al autoturismelor obişnuite de segment compact sau mediu.
În acest context internaţional, Peugeot 4008 este răspunsul ideal, fiind un vehicul ce se integrează perfect în noua dinamică de piaţă, servind în mod proactiv şi competitiv intenţiile de progres ale mărcii Peugeot în regiunile comerciale strategice.
O gamă completă de vehicule tot-teren
Prin intermediul noului său 4×4, Peugeot completează gama de modele existentă, cu un autoturism ce îndeplineşte în mod corespunzător toate exigenţele clienţilor.
Cu personalitate puternică, bine adaptată mediului internaţional foarte competitiv, 4008 este orientat atât către utilizatori care au sau au mai avut o maşină de teren, cât şi pentru cei care vor să exploreze o alternativă la clasicele berline de segment mediu sau la monovolume.
În Europa, 4008 este orientat mai mult către utilizatorii care apreciază modelele dinamice, puternice, cu dimensiuni optime pentru activităţi recreaţionale, cu un interior practic şi încăpător şi cu o eficienţă competitivă în ceea ce priveşte consumul şi exploatarea.
Peugeot 4008 îndeplineşte cu succes toate aceste cerinţe enumerate, fiind o completare fericită a ceea ce oferă modelele consacrate deja: 4007 şi 3008, inclusiv recenta versiune HYbrid4.
Un stil cu foarte multă personalitate
Chiar dacă este un produs al parteneriatului PSA-Mitsubishi, 4008 se aliniază perfect la personalitatea tradiţională a modelelor Peugeot. Grila flotantă, aerul felin al blocurilor optice frontale certifică apartenenţa lui 4008 la codul stilistic Peugeot.
Această apartenenţă este suplimentar evidenţiată în partea frontală de LED-urile pentru iluminare diurnă care completează ”gheara felină” ce poate fi intuită la blocurile optice posterioare.
Caracterul off-road al maşinii este accentuat de adoptarea grilei cu design vertical, bandourile de protecţie pentru lateralul caroseriei şi pasajele roţilor, precum şi de jantele de mari dimensiuni, cu design personalizat.
Excelenţă în cel mai mic detaliu
Munca echipei de design a vizat chiar şi cel mai mic detaliu, dând lui 4008 o eleganţă şi o clasă aparte pentru segmentul de piaţă din care face parte. Exteriorul este evidenţiat de tuşele cromate, iar ambianţa interioară este înnobilată de alegerea materialelor de finisare.
Planşa de bord cu textură moale şi decoraţiunile cu aparenţă de lemn lăcuit dau o notă aparte. Plafonul panoramic din sticlă permite o bună iluminare a habitaclului atât în zona conducătorului auto, cât şi a pasagerilor din spate. Confortul este suplimentat de utilizarea blocurilor de iluminare intrerioară cu LED-uri.
Echipamentele suplimentare precum Open&Go, jantele de 18 inch, sistemul de navigaţie cu ecran tactil şi camera video pentru mers înapoi întregesc viziunea mărcii Peugeot despre modul în care un SUV modern trebuie să întrunească aşteptările utilizatorilor.
Un SUV confortabil, multifuncţional
Platforma tehnică a lui 4008 a fost preluată de la 4007, însă a fost redusă drastic în lungime, cu aproximativ 30 cm. Consolele faţă şi spate au fost micşorate foarte mult, însă ampatamentul şi ecartamentul au suferit doar modificări minore, pentru a reţine confortul general al acestei platforme tehnice.
Toate aceste caracteristici, precum şi dimensiunile exterioare, 4.34 lungime şi 1.80 lăţime, completate de înălţimea de 1,63 m, fac din 4008 o maşină cu totul şi cu totul versatilă şi în acelaşi timp suficient de compactă penru mediul urban.
Tracţiune 4×4 cu asistare electronică
În versiune cu tracţiune integrală, conducătorul auto poate selecta trei moduri de funcţionare ale transmiei: 2WD în care se folosesc doar două roţi motoare, cele ale punţii faţă şi 4WD, în care tracţiunea este asigurată de toate cele patru roţi, cuplajul central ce îndeplineşte rolul de diferenţial mecanic fiind gestionat automat în funcţie de condiţiile de aderenţă la roţi.
Astfel, tracţiunea pleacă tot de la modul 4×2 roţi motoare faţă, iar cuplul este transferat progresiv şi la roţile spate în momentul în care sistemul de gestiune sesizează pierderi de aderenţă la roţile anterioare.
Suplimentar, există cel de-al treilea mod LOCK, în care cuplajul central este blocat, distribuţia de cuplu fiind egală la ambele punţi şi tracţiunea fiind integrală permanentă, indiferent de aderenţa la roţi.
Acest tip de transmisie va reprezenta aproximativ 80% din totalul vânzărilor lui 4008, modelul fiind oferit doar în această configuraţie în anumite regiuni europene.
În România, Peugeot 4008 va fi comercializat începând cu trimestrul trei al anului 2012.
Motorizări benzină
1.6l 85 kW (116 CP) / 152 Nm, cutie de viteze manuală cu cinci trepte
2.0l 113 kW (150 CP) / 198 Nm cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau CVT
Motorizări HDi Diesel:
1.6l HDi FAP 82 kW (112hp) / 270 – 280 Nm, cutie de viteze manuală cu şase trepte
1.8l HDi FAP 110 kW (150hp) / 300 Nm, cutie de viteze manuală cu şase trepte
Recent Comments