Nissan Micra 1,2l Tekna

Nu mi-a plăcut până acum Nissan Micra. În general apreciez un automobil după cum arată, cum se comportă şi cât costă. Degeaba merge bine şi e ieftin dacă îţi întorci privirea în altă parte când îl vezi.

Micra mi se părea că arată ridicol, ca o buburuză pe roţi. Am condus generaţia precedentă de Micra, acum vreo 7 ani cred, ţin minte că mi-a lăsat o impresie bună, însă nu mi-aş fi cumpărat niciodată.

Cu noua generaţie Micra, Nissan a încercat altceva. Şi cred că a reuşit. Aproape că m-a convins şi pe mine că nu mai este o maşină exclusiv pentru femei (deşi încă mai am dubii).

O atenţie sporită acordată aerodinamicii şi reducerii de greutate, precum şi menţinerea unui nivel de dotări esenţial, au făcut ca noul Micra să poata fi oferit cu o singură variantă de motorizare, în ofertă neexistând un model echipat cu motor diesel.

Nu mulţi constructori ar îndrăzni o asemenea mişcare, mai ales că motorul propus pentru Micra are… 3 cilindri.

Nimic mai greşit. Micra noua generaţie place mult, atât la exterior cât şi la interior, şi, deşi mai spartană decât concurenţii direcţi, se comportă excelent atât în oraş cât şi pe autostradă, în ciuda unei cutii de viteze cu doar 5 rapoarte.

29 thoughts on “Nissan Micra 1,2l Tekna

  1. cristi

    Salut. Am vazut de nenumarate ori testele cu Micra intrucat eram in cautare de masina. Acum, dupa 1000 km, pot spune ca observatiile tale sunt pertinente, masina fiind exact cum ai descris-o. Testele facute de tine precum si de altii, mi-au betonat hotararea stabilita personal de mine si sotie. Astfel simt nevoia sa-ti multumesc. 🙂

    • turatiimaster

      Multumesc pentru aprecieri si sa ai noroc de masina!

  2. […] Sunt maşini grozave de oraş, am testat şi noi în variantele Acenta şi Tekna. […]

  3. cosmin

    salutare!in primul rand vreau sa te felicit pt testele pe care le-ai facut!mai ales acest test cu micra!!mie mi se pare k este si pt barbati(dar in mica parte) si as vrea parerea dvs:cvt sau manuala?ce mi-ati recomanda?multumesc pt intelegere!bft in continuare si toate cele bune!

    • turatiimaster

      Depinde ce faci cu ea, mie unul mi-au placut ambele foarte mult. Pentru oras, recomand CVT, pentru mers pe afara cu depasiri multe, manuala.

  4. ionut

    Parerea mea este ca arata mult mai bine Sandero.

    • kim_vl

      De acord.
      Nu prea sunt eu pasionat de Micra dar ceva mi s-a parut ciudat la modelul nou. Astazi mi-am dat seama ce: am vazut un Micra model vechi si mi s-a parut mult mai reusit la design exterior (mai ales spatele) decat generatia noua. Sunt curios ce cota de piata a avut Micra in clasa sa.

  5. bogdan

    Sunt fan ford si prin septembrie sper sa reusesc sa imi iau masina, nu mai scumpa de 15000 euro si nu stiu la ce sa optez, o masina din clasa mica noua sau un focus, astra SH, la clasa mica batalia sar da intre kia si fiesta

    • turatiimaster

      Mergi pe ceva nou, e mult mai avantajos. La 15 000 de euro ai o gramada de optiuni.

  6. bogdan

    Salut Robert, pe cand un test drive cu ford fiesta?

    • turatiimaster

      Nu am reusit inca sa gasesc un Fiesta, la Ford Romania sunt doar Focus, Mondeo si C-Max, poate reusesc sa gasesc la un dealer.

    • kim_vl

      Apropos de Fiesta mie mi se pare cel mai reusit design din clasa.

      • turatiimaster

        Este ok Fiesta insa nu are calitatea lui Rio, parerea mea si nici a lui Polo, dar trebuie sa admit ca imi place Fiesta si in plus posibilitatile de configurare ale interiorului sunt excelente. Are cineva la mine la bloc o Fiesta visinie, cu interior visiniu (inclusiv bordul), arata a mare lux.

  7. kim_vl

    Nu-ti faceam nicio observatie, doar discutam, comentam. Oricum nu (ma mai) intereseaza sa cumpar o masina din clasa asta, dar pasiunea pt. masini ramane. Masinile din clasele mici si crossoverele sunt flebetea mea. Incerc sa ma pun in pielea producatorului si sa ma gandesc ce-a urmarit, ce rationament a avut cand a scos un produs cu o anumita configuratie si cu anumite optionale pe piata. In cazul Micra eu nu prea inteleg.
    Emisiunile de genul tau si altele precum si discutiile de pe forumuri au darul de a scoate la lumina si de a sublinia aspecte pe care eu nu le-am observat sau nu le-am dat atentie.
    Si pt. mine designul exterior al unei masini conteaza in primul rand fff mult. De exemplu degeaba imi plac motorizarile si transmisiile de la Tiguan daca nu imi place designul exterior (si pretul).
    Dar, pana la urma, pt. a ma putea orienta spre o masina trebuie sa pun in balanta toate aspectele, ceea ce inseamna comparatie.

    • turatiimaster

      Relax, nu m-am deranjat, de aia e forum sa comentam, doar ti-am spus care e parerea mea si de ce incerc sa fiu obiectiv. Si mie imi plac masinile mici, mi se par grozave, insa e greu sa ma multumesti, la ora asta doar Rio ma satisface (exceptie aerul conditionat automat complet cretin).

      • kim_vl

        Da, si eu spuneam ca sunt in cautarea unui crossover/SUV si inca n-am gasit ceva sa ma multumeasca. Ba daca imi place designul nu-mi place motorul, ba daca imi place motorul nu are cutie automata si tot asa. Studiez de un an de zile si inca nu m-am hotarat.
        Apropos, am vazut acum in excursia de anul nou doua Sportage noi in mers. Mi-a placut fata cu farurile, nu prea imi place spatele. Per ansamblu imi da impresia de masivitate (un lucru pozitiv).

        • turatiimaster

          Nici eu nu ma omor dupa spatele de la Sportage, mai ales faza cu semnalizarile ma enerveaza, dar asta e, nimic nu e perfect, daca aveam bani, luam Tiguan.

        • kim_vl

          De fapt necesitatea (din partea sotiei) a unei cutii automate ma incurca cel mai mult. Altfel problema era transata mai usor.

  8. Marian

    Salut. Am si eu o scruta intrebare. Am observat atat la testul cu Mirca cat si la alte teste, ca atunci cand este mai afrig afara si folosesti sistemul de climatizare automata, setezi temperatura si folosesti modul auto dar opresti aerul conditionat. Care este rationamentul? Este un beneficiu doar din din punct de vedere al consumului sau mai sunt si alte motive, precum o uzura mai mica a componentelor, a compresorului? Am mai auzit si la alte persoane aceasta practica si nu stiam care sunt beneficiile ei. Multumesc.

    • turatiimaster

      Cu aerul conditionat oprit economisesti combustibil. In general oprirea aerului conditionat inseamna intre 0,5-1l economie la suta de combustibil, in functie de fiecare vehicul.

      • kim_vl

        Din cate am citit, mi-au spus altii si observatiile proprii oprirea AC-ului cu ventilatia pornita in sezonul rece are ca efect aburirea geamurilor, pt. ca efectul AC-ului este acela in primul rand de dezumidificare a aerului.

        • turatiimaster

          In cazul in care afara ploua foarte foarte tare e nevoie sa folosesti AC-ul in anumite conditii, pentru a dezaburi eficient parbrizul. Totusi, daca sistemul de climatizare este corect folosit, chiar si cand ploua afara nu ai nevoie de AC pentru a degivra si dezaburi interiorul unui vehicul.

  9. kim_vl

    Mie mi se pare ca a evoluat foarte putin la design in raport cu generatia precedenta si ca e in urma rau fata de ce au scos pe piata competitorii chiar de ceva ani buni.
    Apoi daca tot ai scos un cilindru macar pune un turbo precum a facut Fiat cu TwinAir-ul in 2 cilindri si 850 cmc care are un cuplu aproape de 150 Nm, fata de 110 din cei 3 cilindri ai lui Micra.
    In alta ordine de idei ai CVT doar la versiunea mijlocie de echipare. De exemplu nu poti asocia CVT-ul cu senzori de parcare (din fabrica, ca sunt cei mai buni si mai potriviti), navigatie, senzori de ploaie etc. nici macar ca optionale.
    Si apoi pretul nu e deloc mic, chiar deloc.

    • kim_vl

      Acum ai vazut ca pregatesti Micra CVT.
      Pe cand Lancia Ypsilon ? Daca o compar doar cu Micra mi se pare un design mult mai reusit, plus ca are o gama mai larga de motorizari. Bine, are si dezavantaje, cel mai important fiind ca nu ofera cutie automata nici macar ca optional, apoi amplasarea ceasurilor de bord central (mie imi distrage atentia de la drum; Toyota a renuntat la ele la Yaris) si nu in ultimul rand pretul mare.

      A, era sa uit: La Multi Ani si tine-o tot asa !

      • turatiimaster

        O sa fie si Ypsilon. Comparatiile directe le face fiecare, eu sunt genul care nu imi cumpar o masina daca nu imi place pe afara. Sigur ca sunt avantaje si dezavantaje la toate modelele, fiecare cantareste ce si cum inainte sa cumpere, eu incerc sa le prezint pe toate, cu bune si rele.

    • turatiimaster

      E o masina placuta si se conduce foarte misto, oricum raman la parerea ca e mai mult de femei.

    • turatiimaster

      Politica de motorizari-transmisii, pachete si optiuni si-o stabileste fiecare in parte, nici mie nu mi se par ok pachetele de la Nissan, insa nu am ce face. Daca aveau Juke 1,6 diesel cu cutie automata, il luam imediat. Dar asta e, nu avem ce face…

  10. Ionut

    Salut Robert,

    Felicitari pentru prezentare in primul rand! Apropo de motor, mie mi se pare ca seamana mult cu motorul de 1.6 16V de la Renault din care s-a scos un cilindru. E adevarat sau e doar impresia mea?

    • turatiimaster

      Nu am idee daca e derivat din motorul de Renault, tot ce se poate, probabil seamana mult la exterior si partea de accesorii. Insa se poate sa fie dezvoltat pornind de la acel motor, in general asa se face, se ia ceva existent, deja verificat, performant, si se incearca dezvoltari de alte motoare prin scoatere sau adaugare de cilindri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.