Scumpirea carburanţilor stimulează vânzarea soluţiilor de supraveghere auto prin GPS

SAS Grup“La sfârşitul anului trecut a crescut vizibil interesul organismelor financiar – bancare pentru soluţiile de monitorizare a flotelor auto în vederea scăderii considerabile a costurilor cu vehiculele – atât cu combustibilul, cât şi cu întreţinerea”, a arătat Adrian Dinu, director general SAS Grup, liderul pieţei sistemelor de supraveghere a flotelor auto prin GPS.

“Către finele anului 2011 am prezentat oferte şi am demarat negocierile cu cateva societăţi de leasing plus două mari bănci: dată fiind reprezentarea acestora la nivel naţional şi dimensiunile flotelor auto, introducerea sistemelor de supraveghere prin GPS va contribui în mod considerabil la reducerea costurilor aferente cu minim 20%”, a precizat Adrian Dinu.

Cu doi ani în urmă, în 2010, companiile multinaţionale au fost “clienţii vedetă” ai soluţiilor de monitorizare auto prin GPS, devenind mai atente la alte categorii de cheltuieli – în afară de cele cu personalul şi cu chiriile.

“Firmele care implementează soluţiile de monitorizare a vehiculelor constată că, în medie, din kilometrii parcurşi de către angajaţii lor, doar 40% sunt realizaţi în interesul companiei şi, în plus, mulţi angajaţi creşteau artificial consumul de combustibil printr-un condus agresiv, care atenta la siguranţa în trafic”, a precizat Adrian Dinu.

Astfel, la un autoturism care realizează o medie de 2.000 km/ lună şi care are un consum mediu normat de 7 litri/100 km, dacă este condus agresiv, atunci consumul ajunge la 8,5 litri/100 km, fapt care înseamnă 30 litri de combustibil consumaţi în plus, adică aproximativ 41 Euro/ lună per maşină.

“Achiziţia serviciilor a monitorizare auto se poate face inclusiv în leasing (echipament plus abonament lunar), ceea ce presupune un cost lunar care porneşte de la 7 euro/vehicul, astfel încât economia realizată doar dacă autovehiculul este condus normal, fără excese şi fără agresivitate, este de 34 Euro/ lună/ auto “, a precizat directorul general SAS Grup.

Dacă se adaugă şi economiile realizate din renunţarea sau taxarea kilometrilor în interes personal, realizarea la timp a lucrărilor de întreţinere auto și creşterea eficienţei de utilizare etc., atunci firmele, băncile, societăţile de leasing etc. realizează o economie lunară de minim 50 Euro/lună/auto.

“Din luna februarie 2012, soluţiile de monitorizare auto vor deveni şi mai performante în reducerea costurilor şi mai ales a furturilor de combustibil, întrucât introducem dispozitive cu ultrasunete pentru citirea nivelului din rezervor. La camioane – de exemplu – sonda nativă (din fabricaţie) are adesea fluctuaţii care merg chiar până la 15 litri”, a arătat Adrian Dinu.

Dispozitivul propus de către SAS Grup are o abatere de maxim 2 litri, nu presupune perforarea rezervorului şi este integrat în soluţia de supraveghere auto prin GPS. Pe baza sondei de măsurare a combustibilului se pot obţine consumurile şi furturile/alimentările reale cu o precizie de +/- 2 litri, adică se elimină majoritatea pagubelor create de şoferii care obişnuiesc să fure combustibil din rezervoare.

“Unul din clienţii mari – cu o flotă de 250 de autovehicule de mic tonaj (până în 3,5 tone) şi 7 TIR-uri de 20 tone, a constatat că peste 40% din consumul lunar total de carburanţi provine doar de la cele 7 camioane mari, aşa încât economiile se vor vedea imediat, din prima lună de la montarea sondelor pentru citirea nivelului din rezervor”, a precizat Adrian Dinu.

La sfârşitul anului 2011, SAS Grup avea peste 15.000 de echipamente GPS active montate pe vehicule şi peste 850 companii clienţi, marcând astfel o creştere de 36% faţă de anul precedent.

Firmele de distribuţie şi producţie, companiile multinaţionale cu zona de servicii pe care o acoperă şi societăţile de leasing au contribuit cel mai mult la creşterea înregistrată în domeniu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.