Patru concepte avansate, reflectând optimismul Nissan pe un orizont care depăşeşte anul 2012, vor ocupa locul central în standul Nissan de la Salonul de la Geneva (8-18 martie).
Acestea se vor alătura unei game complete de modele inovatoare care demonstrează fiabilitatea şi diversitatea ofertei Nissan, o ofertă care a generat vânzări record în 2011.
Printre noile concepte ale gamei se numără INVITATION, prezentat în premieră mondială, având un design din care va inspira un nou model de serie ce va fi lansat în Europa în 2013. După lansare, acest nou model se va alătura cunoscutelor Micra şi Juke, Nissan devenind producătorul cu cea mai cuprinzătoare ofertă în segmentul B.
Cu un design care emană încredere şi dinamism, INVITATION oferă un interior modern şi spaţios, în timp ce exteriorul păstrează dimensiuni compacte. Conceptul a fost proiectat pentru a oferi o dinamică de excepţie, concomitent cu reducerea consumului de carburant şi a emisiilor.
De asemenea, autovehiculul este echipat cu tehnologie avansată pentru segmentul B, incluzând apreciatul sistem Around View Monitor (AVM), care oferă funcţia de vedere panoramică „bird’s eye” pentru facilitarea parcării şi sistemul Nissan Safety Shield Technologies ce utilizează camere de luat vederi şi senzori de proximitate pentru a avertiza şoferul cu privire la potenţialele pericole.
INVITATION este doar unul dintre cele două concepte prezentate în premieră mondială la Geneva. Informaţiile despre al doilea concept Nissan sunt confidenţiale până la Salon.
Două alte concepte, ambele deschizând noi perspective pentru Nissan, îşi vor face debutul european la Geneva.
Primul, e-NV200, lasă să se întrevadă cum va arăta următorul autovehicul Nissan 100% electric. Acesta are la bază multiplul premiat model NV200 care, în versiunile Combi şi Evalia, este o maşină de familie accesibilă, cu până la şapte locuri. NV200 a fost ales recent drept bază pentru următorul model de taxi din New York.
e-NV200 anunţă următorul nivel ţintit de Nissan ca lider în domeniul autovehiculelor cu zero emisii, după succesul modelului LEAF, multiplu premiat.
O altă perspectivă asupra viitorului este oferită de conceptul Juke NISMO. Prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Tokyo în decembrie 2011, acesta se distinge printr-un atrăgător aer sportiv, care se suprapune peste aspectul specific al crossover-ului Juke.
NISMO, divizia sportivă a mărcii Nissan, a reprezentat sursa de inspiraţie pentru conceptul Juke NISMO, prefigurând strategia companiei în domeniul performanţei şi al versiunilor sport ale modelelor Nissan de serie, care în mod garantat vor oferi plăcere maximă la condus.
Cele patru concepte se vor adăuga uneia dintre cele mai cuprinzătoare game oferită de un producător, cuprinzând diverse modele – de la Micra la cele mai bine vândute crossovere Juke şi Qashqai, la modelele 4×4 Pathfinder şi Navara, la Nissan LEAF EV, şi până la supercar-ul GT-R.
Ca o reflectare a angajamentului asumat de Nissan în ceea ce priveşte evoluţia permanentă, multe din maşinile de serie expuse la stand vor prezenta revizii minore pentru modelele lansate în 2012 sau vor reprezenta versiuni speciale, oferind un plus de valoare şi de atractivitate.
Toată această diversitate este însă marcată de o constantă la nivelul tuturor vehiculelor care poartă emblema Nissan. Ceea ce au în comun toate maşinile Nissan, autoturisme sau utilitare, este ADN-ul companiei: inovaţie şi plăcere maximă de a conduce.
Aceasta este o formulă apreciată în mod evident de clienţi: în ciuda contracţiei pieţei Europene, Nissan a înregistrat în 2011, în Europa, un record absolut. Vânzările au crescut cu 25% faţă de 2010, ceea ce a permis companiei obţinerea celei mai bune cote de piaţă, de 3,7%.
Vânzările aferente fiecărei luni au fost mai mari decât cele din lunile corespunzătoare din 2010, compania înregistrând o creştere semnificativă pe majoritatea pieţelor sale principale, Rusia, Marea Britanie şi Franţa ocupând primele trei locuri la vânzări. In România, volumul de vânzări a crescut cu 49% faţă de anul precedent, fiind comercializate 2276 unităţi. Cota de piata in Romania a crescut cu 0,8%, atingand 2,1%.
Cel mai bine vândut model Nissan a fost Qashqai. Deşi acesta este cel de-al cincilea an de la lansare, nu i-a scăzut deloc popularitatea. În 2010, în Europa s-au vândut peste 250.000 de unităţi. Qashqai a fost bestseller-ul gamei Nissan şi in Romania, cu 841 unităţi comercializate in 2011.
„Această performanţă este alimentată de modelele care impun standardele segmentelor lor, concepute, proiectate şi fabricate în Europa, pentru Europa, a declarat Paul Willcox, Senior Vice President Sales and Marketing in Europe.
Nissan produce circa 70% din autovehiculele vândute în regiune în uzinele din Marea Britanie, Spania şi Rusia. Acest lucru ne permite adaptarea gamei de la cerinţele pieţei europene care privesc stilul, calitatea, performanţa şi fiabilitatea.
Viziunea asupra viitorului, anunţată de aceste patru concepte, se manifestă la fiecare nivel al activităţii Nissan. Obiectivul nostru este să devenim cea mai importantă marcă asiatică în Europa până în 2016.”
Recent Comments