Sistem facil de acces în habitaclu pentru noul Ford B-MAX

Ford_B-MAX_sistem-acces-in-interiorFord prezintă un sistem unic de portiere care oferă acces facil unic în interiorul noului model B-MAX.

Sistemul Ford de acces facil integrează montanţii centrali în portierele modelului B-MAX, creând o deschidere neîntrerupta de 1,5 metri pe fiecare parte a maşinii, reducând astfel dificultăţile cotidiene.

În cazul majorităţii altor modele, deschiderile portierelor-spate oferă cam jumătate din acest spaţiu. Sistemul cu portiere-spate cu balamale al Opel Meriva oferă un spaţiu de acces maxim de 0,7 metri.

“Un astfel de sistem al portierelor a reprezentat visul oricărui proiectant de mulţi ani”, a declarat Stefan Lamm, director design exterior, Ford Europa. “Am dezvoltat conceptul de la o idee de pe planşa de desen a unui designer la un produs versatil şi cu stil, prezent într-un stand de salon auto”.

“Ne-am autoprovocat să re-imaginăm conceptul de maşină de clasă mică”, a adăugat el. “Oamenii se luptă cu dificultăţile cauzate de spaţiile reduse din mediul urban şi am vrut să găsim o soluţie nouă”.

În cadrul dezvoltării conceptului, o echipă a petrecut câteva zile observând şoferii şi rutinele lor zilnice – mersul la cumpărături sau luarea copiilor de la şcoală – pentru a înţelege exact ce îşi doresc cu adevărat clienţii de la un automobil compact.

Apoi, inginerii au preluat provocarea de a produce un autovehicul sigur şi practic care să vină în întâmpinarea acelor nevoi. Au transferat rolul de structură de înaltă rezistenţă a caroseriei de la montanţii centrali şi l-au integrat direct în portiere pentru a asigura o protecţie excelentă în caz de impact, în special în ceea ce priveşte impactul lateral.

La construcţia elementelor cheie ale caroseriei şi portierelor au fost utilizate oţeluri speciale ultra-rezistente, care asigură o rezistenţă de până la cinci ori mai mare decât oţelul convenţional, moale, creând astfel o structură extraordinar de puternică şi rigidă, fără a adăuga greutate automobilului.

Acest proces a presupus teste şi analize intensive în fiecare dintre etapele sale. Au fost efectuate peste 1.000 de simulări detaliate pe calculator timp de trei ani pentru a optimiza performanţa la impactul lateral, fiecare simulare durând 24 de ore şi utilizând o putere de calcul echivalentă cu cea a opt computere ultra-performante. Aceste simulări au fost apoi testate în mod fizic prin intermediul altor 50 de impacturi laterale.

“Am construit caroseria în aşa fel încât să păstreze toate avantajele noului concept al portierelor, dar în acelaşi timp am conceput o structură rezistentă, rigidă şi uşoară”, a declarat Darren Palmer, director pentru calitatea dezvoltării produselor în cadrul Ford Europa.

“Crearea unei caroserii rezistente şi stabile facilitează manevrabilitatea. B-MAX este la fel de rigid precum cel mai recent model Fiesta şi va fi la fel de distractiv de condus.”

Interiorul modelului B-MAX este dotat cu facilităţi care profită din plin de pe urma Sistemului de acces facil. Scaunele din spate şi scaunul din dreapta-faţă se rabatează complet plat creând o platformă de încărcare mare şi convenabilă, pe care încape orice, de la biciclete la obiecte de mobilier.

“Acest concept de portiere permite încărcarea unor obiecte foarte mari, mai lungi de 2,3 metri, prin portierele laterale”, a declarat Ernst Reim, şeful departamentului de proiectare interioară al Ford Europa. “O vizită pentru cumpărături la magazinul de mobilă sau chiar şi o zi la plajă cu placa de surf sunt acum realizabile”.

Noul Ford B-MAX va fi lansat la Geneva luna viitoare şi va fi disponibil pe piaţa din Europa în cursul acestui an.

One thought on “Sistem facil de acces în habitaclu pentru noul Ford B-MAX

  1. […] Sistemul facil de acces in habitaclu e o caracteristica inedita dar nu singura ce il evidentiaza. Nu sta rau nici cu partea de comunicatie… […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.