Nissan îşi reconfirmă poziţia de lider al crossoverelor prin noua gamă QASHQAI, acum cu un upgrade de performanţă şi plăcere de a conduce, obţinut prin tehnologii inovatoare, unice în segmentul C.
Motorul 1,6 dCi, complet nou, a fost dezvoltat de Nissan în colaborare cu Renault F1 engineering. Foarte compact, propulsorul a înregistrat peste 30 de brevete, fiind rezultatul unei investiţii de 230 milioane de euro.
Oferă niveluri de consum şi emisii de carburant caracteristice unei cilindree de 1,6 litri dar standardul de putere şi cuplu este cel al unei cilindree de 2,0 litri. Dezvoltă 130 CP, fiind cel mai puternic motor de această mărime şi înlocuieşte, în cadrul gamei QASHQAI, versiunea cu transmisie manuală a motorizarii 2,0 dCi, oferind acelaşi cuplu: 320 Nm. Întreg cuplul este dezvoltat la 1.750 rpm însă 80% este disponibil încă de la 1.500 rpm.
Performanţele de cel mai înalt nivel s-au obţinut în condiţiile unei reduceri cu 24% a consumului de carburant comparativ cu 2,0 dCi, de la 5,9 litri/100 km la 4,5 litri/ 100 km în regim combinat. Şi emisiile au scăzut, de la 155 g/km la 119 g/km.
Cum au fost posibile aceste performanţe? Prin investiţia în tehnologii inovatoare. Iată câteva brevete care demonstrează conţinutul de tehnologie al noului motor 1,6 dCi:
– Arhitectura „square” a fost punctul de plecare pentru tehnicieni, care s-au inspirat din cursele auto, pentru o soluţie rar întâlnită la propulsoarele diesel de serie.
– Prin downsizing, reducerea masei blocului motor, a pierderilor mecanice şi a forţelor dinamice s-a obţinut echilibrul superior între consumul de combustibil şi performanţă.
– Cu sistemul Stop&Start, proiectat pentru a reduce consumul inutil de carburant, emisiile şi zgomotul. Motorul se opreşte automat când maşina staţionează şi reporneşte înainte de a demara, funcţionând inteligent, fără treceri bruşte.
– EGR (Exhaust Gas Recirculation) cu presiune scăzută este o soluţie inovatoare ce permite recuperarea gazelor evacuate după ce au trecut prin turbină şi prin filtrul de particule. Reducerea emisiilor de nitrogen se face mai eficient decât în cazul sistemelor EGR de înaltă presiune convenţionale, în timp ce eficienţa motorului se îmbunătăţeşte printr-o mai bună calitate a arderii.
– Variable swirl technology. Turbionul de aer (swirl) pe axa cilindrului se dezvoltă în timpul admisiei şi se amplifică în timpul comprimării înainte de ardere. Amestecul aer-carburant este astfel optimizat în timpul injecţiei, îmbunătăţind consumul şi emisiile poluante.
– ESM (Energy Smart Management) este un sistem ce permite ca energia cinetică produsă în timpul decelerării sau frânării să fie recuperată de alternator şi stocată în baterie. Energia recuperată se utilizează mai ales la repornire.
Noua versiune Nissan QASHQAI 1,6 litri CVT are avantajul unui condus urban fără stres sau efort. Marchează o premieră mondială, prin utilizarea unui reductor de transmisie planetar secundar, pentru a obţine un raport de transmisie superior (cel mai ridicat raport, 7.3:1, chiar mai bun decât la o cutie de viteze automată cu 7 trepte).
Această transmisie CVT este mai compactă decât soluţiile CVT convenţionale, iar frecarea şi greutatea sunt mai reduse. Avantajul constă în reducerea consumului de carburant.
Performanţe în materie de eficientizare a consumului de carburant şi a emisiilor oferă şi noua versiune QASHQAI 1,6 litri Stop&Start. Sistemul a fost proiectat pentru a reduce consumul inutil de carburant, emisiile şi zgomotul.
Motorul se opreşte automat când maşina staţionează şi reporneşte înainte de a demara, funcţionând inteligent, fără treceri bruşte. Nissan QASHQAI 1,6 litri 117 CP Stop&Start consumă 7,5 litri/100km urban, 5,0 litri/ 100 km extraurban şi 5,9 litri/ 100 km în regim mixt.
Crossoverul Nissan QASHQAI este primul model din segmentul C dotat cu sistemul Around View Monitor (AVM). Combinând imaginile preluate de 4 camere video montate pe grila frontală, haion şi oglinzile retrovizoare exterioare, AVM proiectează pe display-ul Nissan Connect o vedere la 360° asupra maşinii, o imagine de tip „helicopter view”.
Şoferul are acces la fiecare din cele 4 camere de luat vederi, observând toate posibilele obstacole din jurul maşinii. Această tehnologie inovatoare oferită de Nissan, primul constructor care a dotat un model cu cameră de luat vederi pentru marşarier şi primul constructor care a folosit sistemul AVM, ridică standardele condusului urban prin confort şi siguranţă.
salut, te urmaresc de foarte mult timp pe youtube, imi place foarte mult formatul de teste pe care le efectuezi, mi se pare foarte relevant si obiectiv pentru cineva care este in cautarea unei masini.
doresc sa cumpar un qashqai 1.6 benzina, si nu stiu daca sa aleg varianta cvt sau cea manuala cu start stop. imi poti spune parerea ta despre 1.6 cvt? cat de performanta si fiabila este?
multumesc!
Salut, multumesc de aprecieri. In ceea ce priveste Qashqai, daca petreci mult timp in oras, ia CVT, fara nici o teama, sunt destul de fiabile si confortul in conducere este deosebit. Insa daca esti genul care stai mai mult pe sosele si autostrazi, si faci si multi km, ia cutie manuala, o sa iti fie mai comod la depasiri decat CVT.
Multumesc mult pentru raspuns. Intre timp am mai facut un drivetest si mi s-a parut prea inghesuit la interior qashqai, in schimb kia sportage mi s-a parut super ok, mai incapator, cu mai multe dotari, si mai frumos. am cautat testul tau cu sportage si am vazut ca si tu esti de aceeasi parere!:-)
Stiu ca exista, de mult, CVT si la 2.0 litri.
Intrebarea mea era daca NOUA cvt de pe 1.6 (mentionata in text) este si pe motorul de 2.0 litri benzina.
Multumesc
Nu am aceasta informatie acum, daca aflu ceva iti raspund.
Buna ziua,
Stiti daca noua cutie de viteze CVT se foloseste si pe motorul de 2 litri benzina?
Multumesc
Exista in oferta Qashqai 2,0 benzina 140 CP cu CVT.