BMW revine în Campionatul German de Turisme (DTM) pe 29 aprilie

Teste-BMW-M3-Hockenheim-2012Aşteptarea a luat sfârşit: în acest week-end, BMW Motorsport va lua startul pe legendarul Hockenheimring (Germania) pentru prima cursă a sezonului de revenire în DTM.

După o absenţă de aproape 20 de ani, BMW se întoarce în campionat pentru a răspunde provocării şi aliniază trei echipe şi şase maşini BMW M3 DTM. Cursa de duminică marchează revenirea modelului BMW M3 în DTM.

Versiunea de curse a modelului sport a debutat în urmă cu un sfert de secol şi imediat a câştigat titlul DTM încă de la prima încercare. Acum, când BMW M aniversează 40 de ani de la înfiinţare, maşina revine pentru a evolua în faţa numeroşilor fani pe care îi are în DTM.

Marca a fost implicată în campionat, cu o echipă oficială, în perioada 1984-1992, interval în care a reprezentat un standard, reuşind 49 de victorii, 30 pole position şi trei titluri ale piloţilor. Prima cursă din istoria DTM a fost câştigată de un pilot BMW: Harold Grohs (Germania), aflat la comenzile unui BMW 635 CSi.

La finalul sezonului, Volker Strycek (Germania) a obţinut titlul cu acelaşi model. Atunci când BMW M3 a intrat în scenă în 1987, a dominat imediat competiţia şi l-a ajutat pe Eric van de Poele (Belgia) să se impună în clasamentul piloţilor din 1987 – o performanţă ce a fost repetată, doi ani mai târziu, de Roberto Ravaglia (Italia).

Prima eră BMW în DTM s-a încheiat la Hockenheim, la 11 octombrie 1992, iar compania revine acum pe acelaşi circuit pentru a deschide un nou capitol în istoria încununată de succes pe care o are în motorsport.

Campionul en-titre din DTM, Martin Tomczyk (Germania), va concura în acest sezon alături de Joey Hand (SUA) pentru BMW Team RMG.

Ca şi în trecut, BMW Team Schnitzer este şi de această dată implicată sub conducerea directorului Charly Lamm. Bruno Spengler (Canada) şi Dirk Werner (Germania) vor concura pentru gruparea din Freilassing. Triplu campion mondial de turisme, Andy Priaulx (Marea Britanie) va reprezenta, alături de Augusto Farfus (Brazilia), BMW Team RBM.

Cei şase piloţi vor avea un aliat de calibru în BMW M3 DTM. Maşina a fost dezvoltată integral, încă de la prima schiţă, de BMW Motorsport şi, atunci când va intra pe circuit, va urma drumul deschis de legendarul său predecesor din prima generaţie M3.

După prima apariţie pe circuit, în iulie 2011, BMW M3 DTM a parcurs mii de kilometri în test înainte de a fi omologat de Deutscher Motor Sport Bund (DMSB) la 1 martie 2012.

Pe Hockenheimring, BMW a obţinut mai multe victorii decât pe orice alt circuit, piloţii BMW reuşind să termine de 10 ori pe primul loc. Multe din starurile trecutului vor fi prezente pe circuit pentru a asista pe viu la revenirea BMW în DTM: Grohs, van de Poele şi Ravaglia vor fi însoţiţi la Hockenheim de Steve Soper (Marea Britanie).

Jens Marquardt (director BMW Motorsport):

“După o lungă perioadă de pregătire, fiecare membru al echipei este nerăbdător să înceapă sezonul şi să afle în ce situaţie ne aflăm în comparaţie cu concurenţa. Am parcurs multe luni de muncă intensă şi, fără îndoială, avem în faţă un sezon interesant şi instructiv.

Hockenheim este un loc special în istoria BMW în DTM şi, între 1984 şi 1992, am reuşit succese importante pe acest circuit. Cu siguranţă, ne dorim să continuăm povestea de acolo de unde am rămas, dar trebuie să o facem pas cu pas.

În prima fază este vital pentru noi să învăţăm şi să acumulăm experienţă. Toţi cei din echipă sunt extrem de motivaţi. Categoric, va fi un week-end cu totul special. Nu numai pentru suporteri, dar şi pentru toţi cei din echipa BMW Motorsport.”

Martin Tomczyk (#1, BMW Team RMG):

“Chiar dacă am concurat timp de mai mulţi ani în DTM, simt o emoţie deosebită înaintea începutului de sezon. Tensiunea este în continuă creştere. Sunt pregătit pentru Hockenheim. Intersezonul a fost o perioadă agitată şi a presupus efectuarea unei intense activităţi de dezvoltare.

Cu toate acestea, putem fi mulţumiţi de rezultat. Nu trebui să amintesc faptul că sunt fascinat de echilibrul de putere de pe Hockenheimring şi sper că vom fi cât se poate de aproape de adversarii noştri, mult mai experimentaţi.”

Joey Hand (#2, BMW Team RMG):

“În ultima perioadă am fost întrebat deseori dacă sunt nervos înaintea primei etape din DTM. Sincer să fiu, sunt relaxat în totalitate. Pur şi simplu a venit momentul curselor.

Multe lucruri vor fi noi pentru mine la Hockenheim: startul de pe loc, pit stopurile foarte rapide, cursele mai scurte decât eram obişnuit. Nu sunt îngrijorat pentru că suntem foarte bine pregătiţi. Voi ieşi pe circuit şi voi da tot ce pot. Sunt foarte mândru că BMW mi-a oferit posibilitatea de a fi primul american care va pilota în DTM.”

Bruno Spengler (#7, BMW Team Schnitzer):

“Startul sezonului va fi unul special pentru mine. Este primul meu an alături de BMW – şi sunt nerăbdător să intru în bătălia primei curse. Revenirea BMW după o absenţă de 20 de ani prevesteşte o nouă eră în DTM. Este ceva deosebit pentru mine că voi face parte din aceasta şi că voi putea trăi acest moment special.

De-a lungul iernii am lucrat din greu pentru a acumula cât mai multă experienţă. Adversarii noştri au un avantaj în faţa noastră în această privinţă, dar vom încerca să-i ajungem din urmă cât mai curând posibil. Pentru mine este ca şi cum m-aş afla la începutul carierei.”

Dirk Werner (#8, BMW Team Schnitzer):

“M-am bucurat nespus de testele cu BMW M3 DTM şi a fost interesant să văd cum maşina s-a dezvoltat în continuu. Am învăţat multe în ultimele luni şi echipa a fost extrem de concentrată astfel că a înregistrat un progres deosebit.

Asemenea tuturor, simt cum tensiunea este în continuă creştere înaintea startului de duminică, dar fac tot posibilul pentru a privi numai aspectele pozitive. Când va începe cursa, vreau să mă bucur de prima mea participare în DTM şi să reuşesc un start bun de sezon.”

Andy Priaulx (#15, BMW Team RBM):

“Am pregătit îndelung acest moment, aşa că a venit timpul să vedem cu stau lucrurile. Sunt foarte mândru de tot ceea ce au reuşit cei de la BMW Motorsport şi din echipa noastră. În ciuda acestui lucru, rămânem realişti.

BMW este nou venită în DTM şi avem mai puţină experienţă decât adversarii noştri. Din acest motiv, este important să îmbunătăţim şi să dezvoltăm de la o cursă la alta. Fiecare dintre noi se bucură de provocare.”

Augusto Farfus (#16, BMW Team RBM):

“Sunt foarte încântat şi entuziasmat, dar – în acelaşi timp – foarte curios de cum va decurge debutul meu în DTM. A fost un drum lung şi dificil pentru a fi pregătiţi pentru acest moment, de-a lungul căruia am parcurs o curbă ascendentă care încă mai continuă.

Fiecare membru al echipei a dat 100% – şi chiar mai mult – de-a lungul ultimelor luni, aşa că suntem cât se poate de pregătiţi. Acum intrăm în etapa următoare şi vrem să dovedim că acest proiect a fost clădit pe baze solide.”

Date interesante despre revenirea BMW Motorsport în DTM:

Istorie

– BMW sărbătoreşte trei momente importante în 2012: BMW M a fost fondată în urmă cu 40 de ani şi în decadele care au trecut a înregistrat nenumărate succese pe circuite. Acum 25 de ani, BMW M3 a început o poveste de succes, unică în motorsport. Chiar şi astăzi, versiunea de curse rămâne cel mai de succes turism din toate timpurile. În cele din urmă, au trecut 20 de ani de la ultima apariţie a unei echipe oficiale BMW în DTM.

– 11 maşini BMW s-au aflat la startul primei curse din istoria DTM, la Zolder, în 1984.

– Volker Strycek nu a câştigat nicio cursă în 1984 – dar a fost desemnat campion al acelui sezon.

– Prima generaţie BMW M3 a înregistrat o viteză maximă de 280 km/h pe liniile drepte din regiunea de pădure de la Hockenheim.

– BMW Team Schnitzer a fost învingătoare de 17 ori în perioada dintre 1989 şi 1992.

– Charly Lamm se afla la postul de comandă BMW Team Schnitzer atunci când Roberto Ravaglia a triumfat în 1989.

– Harald Grohs a fost învingătorul primei curse din istoria DTM, la Zolder, la comenzile unui model BMW 635 CSi.

– Într-o finală plină de dramatism, Eric van de Poele (25 de ani) a încheiat pe locul al zecelea în ultima cursă a sezonului 1987 şi a cucerit titlul cu BMW M3.

– Roberto Ravaglia a oferit modelului BMW M3 o retragere triumfală din DTM, cu două victorii la Hockenheim, la 11 octombrie 1992.

– În prezent, Ravaglia conduce propria echipă ROAL Motorsport şi este prezent în paddock în calitate de director. Printre altele, el are înscrise modele de curse BMW în World Touring Car Championship şi campionatul GT al Italiei.

Campionat

– Piloţii BMW au încheiat pe primul şi al doilea loc în 15 curse din DTM, între 1984 şi 1992.

– Asemenea modelelor BMW 635 CSi şi BMW M3, BMW 323i a obţinut trei victorii în DTM – cu Winfried Vogt la volan de fiecare dată.

Piloţi

– Andy Priaulx este originar din Channel Island of Guernsey, care face parte din Marea Britanie.

– Priaulx a câştigat trei titluri consecutive în World Touring Car Championship (WTCC), ca pilot pentru BMW Team RBM, în 2005, 2006 şi 2007.

– Augusto Farfus este din Curitiba, capitala statului brazilian Paraná.

– Familia Farfus deţine un mare lanţ de restaurante în Curitiba şi în alte oraşe din Brazilia.

– Bruno Spengler a câştigat prima sa cursă în DTM la Norisring, în 2006. Şi în prezent, acesta este circuitul lui favorit.

– Spengler este un pasionat jucător de golf, cu un handicap excelent – 5,8.

– Martin Tomczyk a terminat pe locul al zecelea la penultima cursă a sezonului şi şi-a asigurat titlul în sezonul 2011 din DTM.

– Doar Timo Scheider şi Mattias Ekström au mai multe curse în DTM decât Tomczyk.

– Tomczyk are o înălţime de 1,88 metri. Astfel, el este cel mai înalt dintre piloţii BMW.

– În 2007 şi 2009, Dirk Werner a fost imbatabil la categoria GT din campionatul GRAND-AM şi a cucerit titlul în ambele ocazii.

– Pe lângă activitatea de pilot, Werner a reuşit să absolve cu succes cursurile universitare de inginerie mecanică.

– Joey Hand este campionul en-titre al clasei GT din American Le Mans Series şi va mai concura acolo pentru BMW Team RLL şi în 2012.

– Hand adoră să pescuiască împreună cu tatăl său şi ceilalţi membri ai familiei.

– De-a lungul sezonului, Marco Wittmann va oferi susţinere celor şase piloţi BMW din DTM în calitate de pilot de teste şi dezvoltare.

Maşina

– Când au dezvoltat BMW M3 DTM, inginerii BMW Motorsport au creat peste 2.500 de grafice CAD, dintre care 900 au fost numai pentru motor.

– Pin caroseria BMW M3 DTM se află peste 1,2 kilometri de cabluri.

– Aproximativ 5.400 de componente individuale sunt utilizate la BMW M3 DTM. 1.200 dintre acestea sunt diferite.

– Pentru asamblare motorului BMW P66 sunt necesare circa 60 de ore.

– De-a lungul unei curse din DTM, în motorul BMW P66 au loc nu mai puţin de 1,8 milioane de aprinderi.

– Discurile de frână, din fibră de carbon, ating temperaturi de până la 700°C. Solicitarea asupra frânelor este deosebit de ridicată pe circuite precum Norisring.

1 Response

  1. Florin says:

    I lowe bmw

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.