Bosch creează noi locuri de muncă şi continuă să investească în România

Brigitte-Eble-Bosch-RomaniaAnul 2011 a fost unul de succes în România pentru grupul Bosch.

„Datorită unei creşteri de 17 procente a vânzărilor, care au atins 188 de milioane de euro, am reuşit să ne depăşim obiectivul stabilit pentru 2011 şi astfel, am contribuit la evoluţia globală, pozitivă a grupului Bosch.

Rezultate excepţionale au înregistrat în special divizia de tehnologie auto şi centrul de comunicare”, a declarat Brigitte Eble, director general al Robert Bosch SRL şi reprezentanta grupului Bosch în România.

„Ne vom extinde semnificativ prezenţa în România, iar până la sfârşitul anului 2013 vom investi circa 120 de milioane de euro. Actuala fabrică din Blaj va fi extinsă cu o nouă linie de producţie, urmând ca aici să se realizeze adiacent şi o nouă gamă de produse, şi anume senzori de turaţie destinaţi industriei auto.

De asemenea, vom deschide un centru nou la Cluj, unde vom produce unităţi electronice de comandă pentru autovehicule”, a mai declarat Eble. Lucrările de construcţie au început în luna martie pentru centrul din Blaj, respectiv în luna mai pentru cel din Cluj.

La începutul anului 2012, grupul Bosch, lider de piaţă pe segmentul tehnologiei şi serviciilor, a avut un număr de aproximativ 1.300 de angajaţi în România. Această cifră reprezintă cu 14 procente, respectiv 160 de persoane, mai mult faţă de anul precedent.

Prin extinderea activităţilor locale de producţie, numărul angajaţilor va creşte până la sfârşitul anului 2013 cu aproximativ 50 de procente, atingând 2.000 de persoane.

O nouă fabrică pentru producţia de tehnologie auto la Cluj

Grupul Bosch construieşte în Cluj-Napoca un nou centru de producţie pentru fabricarea şi dezvoltarea de unităţi electronice de comandă destinate industriei auto. Într-o primă etapă, care se va încheia la sfârşitul anului 2013, sunt prevăzute investiţii de 77 de milioane de euro.

Clădirile construite vor acoperi o suprafaţă totală de circa 38.000 de metri pătraţi. Se estimează că producţia va începe la mijlocul anului 2013. Până la finalul anului următor, în Cluj-Napoca vor fi angajate aproximativ 340 de persoane atât în producţie, cât şi în domeniul dezvoltării. De-a lungul următorilor ani, locaţia urmează să fie extinsă.

Tehnologia auto de la Bosch în curând şi la Blaj

Fabrica din Blaj va fi extinsă în mod considerabil. Până la finalul anului 2013, Bosch va investi 43 de milioane de euro în lucrări de execuţie şi pentru achiziţia unor noi mijloace de producţie.

Din primăvara anului 2013, aici vor fi produşi senzori de turaţie a roţilor şi senzori de turaţie a arborelui cotit destinaţi industriei auto.

Rolul acestor senzori este de a transmite informaţii către sistemele electronice existente la bord, de exemplu, despre viteza de rotire a roţii, fiind astfel componente esenţiale pentru sisteme precum ABS şi ESP. Până la sfârşitul anului 2013, pe o suprafaţă nouă de 21.000 de metri pătraţi vor fi create aproximativ 300 de noi locuri de muncă.

La Blaj, divizia de tehnologie Drive & Control (Bosch Rexroth) a produs până acum tehnică liniară utilizată în ingineria mecanică. La începutul anului 2012, în cadrul acestei divizii activau circa 570 de angajaţi, ceea ce reprezintă o creştere cu 100 de persoane, respectiv 21 de procente, faţă de anul precedent.

Divizia automotive aftermarket a avut o evoluţie mai bună decât piaţa de profil

Divizia automotive aftermarket din România a cunoscut în 2011 o evoluţie mult mai bună decât piaţa de profil. Oferta Bosch automotive aftermarket include numeroase produse şi servicii destinate autovehiculelor, de la componente auto şi accesorii, la echipamente de diagnoză şi concepte de service destinate organizaţiei Bosch Car Service, dar şi programe de şcolarizare.

În 2011, reţeaua Bosch Car Service a câştigat zece noi parteneri, astfel încât, în prezent, însumează 65 de service-uri în 51 de oraşe din România. La sfârşitul anului 2012, Bosch planifică să aibă 78 de service-uri Bosch Car Service.

Bosch şi-a consolidat poziţia pe piaţa sculelor electrice

Divizia de scule electrice Bosch a avut o evoluţie pozitivă în 2011, deşi sectorul de construcţii a înregistrat şi în acest an un regres. Bosch a reuşit să îşi consolideze poziţia de lider de piaţă în România, în special pe segmentul sculelor electrice cu acumulator litiu-ion şi a aparatelor de măsură destinate pasionaţilor de bricolaj.

În cazul sculelor marca ’’Bosch Albastru”, care se adresează profesioniştilor din domeniile meşteritului şi construcţiilor, s-a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 23 de procente.

Divizia de termotehnică de la Bosch câştigă cote de piaţă

Grupul Bosch este prezent în România, în domeniul termotehnicii, cu două mărci: Bosch şi Buderus. În ciuda tendinţei de restrângere a pieţei de sisteme termice, grupul german a reuşit să câştige cote de piaţă şi în 2011.

Peste o treime din totalul vânzărilor diviziei de termotehnică Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de încălzire şi preparare a apei calde menajere care utilizează energii regenerabile.

Acest fapt arată că şi în România tot mai mulţi clienţi sunt interesaţi de tehnologiile de încălzire ecologice, cu un consum redus de energie. Această tendinţă va continua şi în 2012.

Un rol important în evoluţia pozitivă a diviziei revine departamentului de service, care a efectuat frecvent lucrări de întreţinere cu caracter preventiv, de mentenanţă, pentru a se evita apariţia defecţiunilor şi a necesităţii reparaţiilor. Această activitate a generat o creştere importantă, de două cifre, a contribuţiei lucrărilor de service la totalul cifrei de afaceri.

Bosch Communication Center Timişoara continuă să se dezvolte

În intervalul ianuarie 2011 – ianuarie 2012, Bosch Communication Center Timişoara a înregistrat aproximativ 7,2 milioane de interacţiuni cu clienţii prin diverse canale de comunicare şi a numărat aproximativ 580 de angajaţi.

Comparativ cu anul trecut, numărul angajaţilor a crescut cu peste 70 de persoane. Experienţa semnificativă în domeniul tehnic şi IT, precum şi angajaţii foarte calificaţi, au contribuit la câştigarea de noi proiecte.

Astfel, Bosch Communication Center Timişoara şi-a extins suprafaţa operaţională de la 2.400 la peste 3.400 de metri pătraţi. Locaţia din România a Bosch Communication Center oferă servicii complete de relaţii cu clienţii pentru investitori importanţi din industria de telecomunicaţii, retail, administraţie publică, sectorul energiei electrice şi nu numai – în 17 limbi străine.

De asemenea, asigură suport IT non-stop pentru toţi angajaţii grupului Bosch. Bosch Communication Center este furnizor internaţional de servicii de Business Process Outsourcing (BPO). Aproximativ 5.000 de angajaţi din peste 22 de locaţii din întreaga lume gestionează şi optimizează procesele de afaceri ale clienţilor, în peste 30 de limbi străine.

Evoluţia economică a concernului Bosch 2011/12

Chiar dacă situaţia economică mondială s-a deteriorat, în 2011, concernul Bosch a înregistrat o creştere importantă: vânzările au crescut cu 9 procente, atingând 51,5 miliarde de euro. Profitul înainte de impozitare a atins 2,6 miliarde de euro. În 2011, grupul şi-a întărit poziţia pe piaţă în toate cele trei domenii de activitate.

Cel mai important dintre acestea, tehnologia auto, a obţinut 30,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creştere cu 8,2 procente faţă de anul precedent. Sectorul de tehnologie industrială a înregistrat în 2011 o creştere de 21 de procente, ajungând la 8 miliarde de euro – cea mai semnificativă creştere.

Sectorul de bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii a înregistrat în 2011 o creştere de 4,4 procente, înregistrând vânzări de 13,1 miliarde de euro. Ca urmare a evoluţiei favorabile a afacerii, în 2011, numărul angajaţilor Bosch la nivel global a crescut cu 19.000, ajungând la 302.500 de persoane la 1 ianuarie 2012.

În 2012, grupul Bosch se aşteaptă la o creştere a volumului de vânzări între 3 – 5 procente. Investiţiile s-au situat la un nivel ridicat, însumând peste trei miliarde de euro pentru mijloace fixe.

„În 2012 vom investi aproximativ 4,6 miliarde de euro pentru dezvoltare şi cercetare, cu peste 400 de milioane de euro mai mult decât în 2011”, a declarat dr. Volkmar Denner, membru în conducerea companiei, responsabil de activităţile de cercetare şi dezvoltare. La 1 iulie 2012, Denner îl va înlocui pe Franz Fehrenbach în funcţia de preşedinte al Consiliului de conducere al grupului Bosch.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.