Inovaţii din chimie pentru automobilele viitorului

BASF-and-Philips-brings-OLED-in-automotive-technologyBASF şi-a prezentat produsele şi soluţiile inovatoare pentru industria auto în cadrul Târgului Internaţional al Furnizorilor (International Suppliers Fair – IZB), care a avut loc în Wolfsburg între 10 şi 12 octombrie.

Experţii BASF au informat vizitatorii despre produsele şi tehnologiile folosite pentru reducerea greutăţii, pentru aplicaţiile interioare şi exterioare sau pentru trenuri de rulare şi şasiuri. Cu peste 760 de expozanţi din 28 de ţări diferite, IZB este unul dintre cele mai importante târguri pentru industria furnizorilor auto din Europa.

„BASF este lider în dezvoltarea de soluţii noi pentru automobilele de mâine. Prezenţa noastră globală, capacitatea de inovare, precum şi experienţa îndelungată în relaţiile cu clienţii noştri din industria auto ne vor ajuta să facem maşinile viitorului nu doar mai sigure, ci şi mai eficiente şi mai prietenoase cu mediul”, a declarat Michael Heinz, Membru al Consiliului de Administraţie al BASF SE.

Industria auto este una dintre industriile cheie pentru BASF. Vânzările către acest sector în anul 2011 au fost de 9,5 miliarde de euro, BASF fiind cel mai mare furnizor din industria chimică pentru domeniul auto.

Compania este recunoscută drept un partener competent şi de încredere de-a lungul întregului ciclu de producție, de la producătorii auto şi furnizorii de componente, până la piaţa post-vânzare. Fiind prezent în Europa, Africa, America de Nord şi de Sud, precum şi în Asia, BASF dispune de o reţea globală.

Inovaţiile din chimie oferă abordări noi ale mobilităţii pe viitor. BASF anticipează creşterea ponderii produselor chimice în structura maşinilor pentru a face faţă provocărilor din industria auto, cum ar fi reducerea greutăţii și a emisiilor, designul, noile trenuri de rulare, siguranţa şi gestionarea sistemului de încălzire.

Pentru a creşte în continuare eficienţa vehiculelor şi a reduce, astfel, consumul de combustibil, obținerea unui automobil mai uşor – prin înlocuirea părţilor metalice cu cele din plastic – este un pas esenţial. Reducerea greutăţii unei maşini cu 100 kg scade consumul de combustibil cu aproximativ 0,4 litri la fiecare 100 km parcurşi.

Materialele plastice produse de BASF fac acest lucru posibil deoarece componentele din plastic utilizate în caroserie, şasiu, design-ul interior şi piese de motor pot cântări până la jumătate din greutatea echivalentelor acestora din metal.

Pentru maşina-concept smart forvision dezvoltată în comun, Daimler şi BASF au prezentat prima jantă confecţionată total din plastic, care îşi demonstrează potenţialul pentru producţia de mare volum. Conţine fibră lungă de sticlă armată Ultramid® Structure şi asigură o reducere a greutăţii cu până la 30%, comparativ cu aluminiul.

Produsele BASF tip spumă sunt utilizate în principal în interiorul maşinilor. Rolul lor este de a mări siguranţa pasagerilor, reducând în acelaşi timp greutatea vehiculului şi, respectiv, consumul de combustibil şi emisiile de gaze. Astfel, interioarele maşinilor nu sunt doar mai confortabile şi mai silenţioase, dar şi mult mai rezistente şi mai durabile.

Spuma Elastoflex® este un produs adaptat pentru toate elementele scaunelor. Greutatea şi înălţimea reduse ale produselor poliuretanice asigură un confort ridicat şi prezintă caracteristici remarcabile la utilizare continuă.

Spuma-spray Elastoskin® asigură calitatea şi fineţea diverselor suprafeţe, precum bordul sau suprafețele interioare ale uşilor. Produsul asigură o flexibilitate mai mare pentru design-ul interior al mașinii şi este cu 30% mai uşor, comparativ cu materialele convenţionale, cum ar fi cele din PVC.

Soluţiile pentru finisare combină esteticul cu designul. Lacul inovator iGloss® de la BASF stabileşte noi standarde în ceea ce priveşte rezistenţa pe termen lung împotriva zgârieturilor. Reduce semnificativ apariţia de micro-zgârieturi, care pot surveni, de exemplu, la spălătorie.

Cu ajutorul Procesului Integrat II, se poate renunța la aplicarea stratului de grund procesul de vopsire fiind astfel redus. Funcţiile grundului sunt preluate de un nou tip de strat de bază. Astfel, emisiile şi consumul de energie pot fi reduse semnificativ.

În ceea ce priveşte revopsirea suprafeţelor avariate, BASF are o altă noutate: Glasurit RATIO Scan II – un sistem portabil care măsoară culoarea cu acurateţe şi conduce, astfel, uşor şi rapid, la obținerea vopselei dorite.

Aditivii pentru combustibili produși de BASF contribuie la menţinerea motoarelor curate şi la protejarea întregului sistem de alimentare. Portofoliul include pachete de performanţă pentru motoarele pe benzină şi motorină, care asigură curăţarea eficientă a motorului, o economie de combustibil îmbunătăţită, emisii corespunzătoare mai scăzute şi o experienţă mai bună la volan.

Lubrifianţii sintetici Emgard® asigură o eficienţă mai mare a combustibilului, reducând semnificativ frecarea şi uzura, şi extind intervalul dintre revizii.

Pe viitor, automobilele vor trebui să devină mai eficiente şi mai prietenoase cu mediul. BASF este lider în dezvoltarea și comercializarea de catalizatori de emisie. Compania lucrează îndeaproape cu clienţii săi pentru a dezvolta soluţiile economice menite să facă faţă celor mai exigente cerinţe legate de controlul emisiilor de gaze. Un astfel de exemplu este reducerea catalitică selectivă (Selective Catalytic Reduction – SCR) pe filtru.

Aceasta controlează emisiile de oxizi de azot (NOx) şi pulberi în suspensie sau funingine (PM), produse de motoarele diesel. Această tehnologie are o durabilitate superioară şi menţine performanţa, în timp ce economiseşte spaţiul şi reduce greutatea sistemelor.

În aplicaţiile pentru şasiurile auto, componentele realizate din poliuretan Cellasto® sunt folosite pentru a reduce zgomotul, vibraţiile şi duritatea suspensiei, sporind confortul la volan. Componentele poliuretanice BASF se regăsesc în jumătate dintre automobilele fabricate în întreaga lume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.