Nissan Qashqai e unul dintre puţinele modele pe care am avut plăcerea să îl conduc în toate versiunile posibile de motorizare şi echipare.
Introducerea noului motor 1,6l dCi mi-a oferit, din nou, prilejul să conduc unul din SUV-urile de succes ale momentului (sau crossover, ca să nu fiu acuzat de amatorism, cum vă place).
Nu avea sens să mai facem o prezentare completă, aşa că ne-am rezumat la chestiunile care diferă, în esenţă comportamentul dinamic şi problema consumului de combustibil după un test complet, dar şi noul sistem AVM.
Rezultatul nu a fost deloc surprinzător, motorul excelent se descurcă grozav cu caroseria aerodinamică şi relativ uşoară a acestui Nissan Qashqai, în mod evident şi consumul de combustibil fiind foarte scăzut.
Versiunea de echipare Acenta Special oferă, în premieră pentru segment, sistemul de camere de luat vederi denumit AVM (Around View Monitor), ce te ajută enorm la manevrele de parcare sau în teren accidentat.
Aş fi preferat ca şi display-ul sistemului de navigaţie, pe care vezi şi imaginile oferite de cele 4 camere de luat vederi, să fie upgradat, pentru că senzaţia de confort oferită de camere este estompată cumva de rezoluţia display-ului.
Oricum, Nissan Qashqai Acenta Special merită fiecare bănuţ, deşi nu e deloc ieftin, însă e un model verificat, cu maturitate pe piaţă şi, deloc surprinzător, cu un succes imens în întreaga lume.
Credeti ca veti face un test si cu Suzuki SX4 SCross diesel. Se zice ca e o copie a Qashqai-ului, dar, cateodata, copia poate fi mai buna decat originalul. Ar fi de vazut daca se aplica si in cazul acesta.
Multumesc.
O sa fie si SX4.
Sigur echipaera modelului din test era Acenta Special? Nissan prezinta plafonul panoramic si Xenon doar la Tekna.
Nu am idee, poate era o varianta demonstrativa, daca te uiti cu atentie pe site la Nissan, la Tekna nu ai 1,6l dCi la versiunea Qashqai (nu la Qashqai +2), ai doar Acenta Special. Deci probabil era un Acenta Special cu Xenon si trapa, fiind vreo masina de demo, nu stiu exact, si eu am fost in dilema asta, insa repet, la Qashqai 5 locuri nu ai 1,6l dCi in echipare Tekna.
Felicitari domnule Robert pentru prezentarile facute. As avea o rugaminte : cand putem vedea si un SUBARU FORESTER diesel ? Desi modelul e mai vechi sunt sigur ca ar fi multi interesati. Multumesc anticipat. Alex TM.
Nu stiu daca voi mai avea ocazia sa fac un test cu Forester diesel, o sa incerc.
Rezervorul nu e asa mic; are 65 l.
Eu am ceva probleme cu cutia de viteze. Cateodata intra foarte greu in treapta 1. Daca rulez foarte incet (sub 10 km/h) in neutru in treapta 1 nu pot baga iar in 2 parca da sa moara motorul.
Discul de ambreaj, sau poti sa mai incerci sa strangi cablul.
Pretul la ora actuala pt. versiunea prezentata este de 26441 Euro (http://nissan-bucuresti.ro/qashqai-acenta-special-16l-dci-dpf-130cp-stopstart-all-mode-4×4) si asta fara nicio negociere. Pretul prezentat de tine este practic pretul de lansare a masinii si n-a mai fost asta de atunci, fiind prezentat de dealeri ca sa vezi tu ce reducere ti-au facut (si sa nu mai ceri alta).
Eu detin maina asta (fara cele 4 camere care nu m-au incantat tot din pricina display-ului) de aproape 1 an si sunt foarte incantat cu mici exceptii:
– afisarea temperaturii exterioare (mai ales vara) se face cu abateri si latenta mari
– calitate slaba a receptiei radio
– comenzi pe volan cam aiurea amplasate
– lipsa iluminarii tuturor butoanelor pt. geamuri pe usi
Eu dau pretul de baza, nu am idee de ofertele speciale, asta e pretul pe site la Nissan.
Asa este, ala e pretul de baza, dar s-ar putea induce o idee falsa despre pretul real. In fapt, Qashqai-ul e cam al doilea sau al treilea (dupa ix35 ?) ca pret dupa Duster, in segmentul crossoverelor si in fata ASX-ului.
Felicitari pentru test, daca ar veni cu o cutie atumata ar fi chiar irezistibil, cred ca intr-o combinatie cu acest motor ar fi ceva.