Modelul Chevrolet Cruze 2013 include primul airbag pentru şofer prevăzut cu sistem flexibil de activare, o premieră pentru industria auto, proiectat pentru o funcţionare mai eficientă şi pentru asigurarea unei protecţii la impact echivalente celei oferite de sistemele de airbaguri mai scumpe şi mai complexe.
De curând, Administraţia Naţională a Siguranţei Traficului pe Autostradă (NHTSA) a testat modelul Cruze 2013 echipat cu noua tehnologie pentru airbaguri în cadrul programului de evaluare a autovehiculelor noi.
În cadrul testelor NHTSA, modelul Cruze a primit punctajul total maxim de 5 stele, acelaşi punctaj pe care l-a primit în 2011 şi 2012, atunci când modelul de mici dimensiuni era echipat cu un sistem de airbaguri cu declanşare în două trepte.
Spre deosebire de airbagurile cu declanşare în două trepte mai complexe, ce utilizează un inflater pentru impacturi la viteze reduse şi altul pentru impacturi la viteze mari, noul „airbag inteligent” cu declanşare într-o singură etapă montat pe modelul Cruze utilizează un singur inflater cu putere mai mică ce gestionează forţele de impact apărute atât la impacturile la viteză redusă, cât şi în cazul celor la viteză mare.
Duza flexibilă a sistemului mai compact şi mai uşor reduce riscul leziunilor provocate de umflarea airbagului, permiţând energiei cinetice generate de mişcarea înainte a şoferului să împingă aerul în afară şi să îl elimine complet.
Testele efectuate de GM demonstrează că airbagul cu declanşare într-o singură etapă le asigură şoferilor de diferite staturi o amortizare excelentă, indiferent de viteza la care are loc impactul.
„Această tehnologie nouă pentru airbaguri reprezintă o metodă inteligentă de gestionare a forţelor de impact, fiind unul dintre ingredientele ce asigură succesul permanent al modelului Cruze la testele de siguranţă,” a declarat Gay Kent, director general al departamentului GM de siguranţă şi rezistenţă la impact a autovehiculelor.
„Ultimul punctaj obţinut la testele de siguranţă reflectă încrederea noastră în aceste tehnologii de siguranţă noi, pe care le vom implementa şi pe alte modele şi în rezistenţa generală la impact.”
Sistemul flexibil de activare a airbagului pentru şofer, prezentat pe modelul Cruze, reprezintă cea de-a doua tehnologie nouă pentru airbaguri lansată de General Motors în 2013.
Noul crossover Chevrolet Traverse a contribuit la lansarea în premieră în industrie a airbagului central faţă, un sistem de reţinere pneumatic proiectat pentru a proteja şoferii şi pasagerii din faţă în cazul impacturilor laterale ce afectează ocupantul de pe partea opusă celei lovite.
GM şi Takata, furnizorul de dispozitive de siguranţă, au dezvoltat în parteneriat airbagul pentru şofer prevăzut cu sistem flexibil de activare şi airbagul central faţă.
Modelul Cruze 2013 oferă în continuare mai multe dotări de siguranţă standard decât multe alte autovehicule din clasa sa şi ilustrează angajamentul permanent al mărcii Chevrolet faţă de siguranţă – înainte, în timpul şi după impact.
De asemenea, modelul Cruze 2013 a primit cele mai bune punctaje posibile, având un comportament „optim” în cadrul testelor de siguranţă în caz de impact frontal, lateral, spate şi la răsturnare, efectuate de Institutul de Asigurări pentru Siguranţa pe Autostrăzi, care a desemnat modelul Cruze cea mai bună alegere în materie de siguranţă, atât în anul 2011, cât şi în 2012.
Recent Comments