Hyundai Motor Co. şi-a consolidat participarea la Campionatul Mondial de Raliuri prin numirea veteranului WRC, Michel Nandan, în funcţia de Director al echipei.
Francezul, care a deţinut poziţii tehnice cheie pe scena mondială a raliurilor încă de la jumătatea anilor ‘90, se alătură formaţiunii Hyundai într-un moment semnificativ pentru producător în dezvoltarea programului WRC.
Hyundai şi-a anunţat intenţia de a participa la Campionatul Mondial de Raliuri la Salonul Auto de la Paris, din septembrie, anul trecut.
În prezent, Hyundai dezvoltă specificaţiile WRC pentru noul model i20, care va concura pe toată durata campionatului din 2014.
De asemenea, Hyundai a desemnat o filială motor-sport dedicată, Hyundai Motorsport GmbH, care va implementa programul WRC al mărcii. Gyoo Heon Choi a fost numit preşedinte al Hyundai Motorsport GmbH.
“Compania Hyundai este entuziasmată să revină în Campionatul Mondial de Raliuri şi ne-am întors pentru a câştiga, nu doar pentru a concura,” a declarat Tak Uk Im, Vicepreşedinte Executiv & COO Hyundai Motor.
“Hyundai se identifică cu WRC-ul, iar experienţa noastră în raliuri va fi transpusă direct în performanţa şi în abilitatea de a îmbunătăţi modelele de serie.”
Hyundai a identificat WRC-ul ca o platformă ideală de promovare internaţională a dinamismului şi a entuziasmului transmise de către marca în plină ascensiune. Spectacolul raliului mondial şi tehnologia de vârf se îmbină pentru a expune valorile brandului Hyundai.
Aceasta nu este prima participare a mărcii la WRC, Hyundai a mai concurat şi în competiţiile anilor 2000 – 2003.
În prezent, Hyundai ridică ştacheta pentru revenirea sa în WRC prin formarea unei echipe interne, care va opera în locaţia dedicată din Alzenau, Germania – situată în apropiere de Frankfurt, unde este poziţionat sediul operaţional al Hyundai Europa.
Având în vedere că sezonul WRC 2013 debutează cu legendarul raliu de la Monte Carlo, Hyundai va avea la dispoziţie un an pentru a îşi pregăti întoarcerea pe scena mondială a raliurilor.
Dezvoltarea specificaţiilor i20 WRC va avea loc sub conducerea directorului echipei, Michel Nandan.
Nandan a afirmat: “Sunt onorat că Hyundai m-a ales pentru revenirea sa în WRC. Proiectul este încă la început, dar lucrurile se mişcă rapid şi sunt nerăbdător să dezvoltăm echipa Hyundai pe parcursul anului curent.
Suntem conştienţi că proiectul implică eforturi masive, însă dispunând de noua locaţie (Alzenau, Germania) şi de personal motivat, înregistrăm deja progrese.”
O versiune i20 WRC provizorie a intrat deja în teste în Coreea, pentru a permite Hyundai să demareze multiple verificări ale componentelor şi suspensiilor, programate pe parcursul anului 2013.
Nandan a adăugat: “Folosim deliberat o versiune i20 provizorie pentru a testa componente importante şi pentru a ne asigura că ne-am făcut temele înainte de a intra în competiţie.
Acestă fază va continua pe tot pracursul anului 2013, pentru a ne pregăti participarea în intreg sezonul WRC 2014. Avem multe alte decizii de luat pe parcursul acestui an, inclusiv selectarea piloţilor – acţiune ce necesită timp şi efort. În paralel, vom analiza îndeaproape evoluţia sezonului WRC 2013.”
Angajamentul şi investiţia Hyundai într-un program global motor-sport punctează evoluţia permanentă şi noul nivel al mărcii, dar şi obiectivul producătorului de a îşi întări poziţia pe piaţa globală.
Oportunităţile de a transfera tehnologia utilizată în programul WRC către vehiculele de serie fac ca investiţia în programul motor-sport să fie una strategică pentru Hyundai.
Istoria Hyundai în raliuri
Implicarea companiei în acest sport a început in 1998 când, pentru două sezoane, marca Hyundai a fost prezentă la clasa F2.
În 1999, echipa a anunţat că începând din sezonul 2000 va concura cu modelul Accent WRC cu trei uşi. Acest model a participat în Campionatul Mondial de Raliuri până în sezonul 2003.
Recent Comments