Noul model Toyota RAV4 debutează în România

Toyota RAV4 2013În anul 1994 Toyota lansa în premieră modelul RAV4, cel care urma să dea naştere segmentului SUV Compact. În prezent, segmentul numără 20 de modele.

De la lansarea din 1994 şi până în prezent, modelul RAV4 a traversat trei generaţii şi s-a vândut in 4.5 milioane unităţi, din care 1.2 milioane în Europa.

Şi cea de-a patra generaţie a modelului RAV4 rămâne fidelă principiilor de dezvoltare şi inovaţiilor continue cărora îşi datorează faima şi succesul în vânzări.

Ca şi generaţiile precedente, noul RAV4 vine ca un răspuns la nevoile şi aşteptările clienţilor din segmental SUV Compact pe care le anticipează şi depăşeăte.

Astfel, pe lângă preocuparea de a crea un autovehicul cu valenţe deosebite on- şi off-road, inginerii de la Toyota au văzutîn noul RAV4 autovehiculul perfect pentru familiile moderne cu nevoi crescute de spaţiu şi confort.

Noua generaţie RAV4 combină designul exterior avangardist şi interior rafinat şi ergonomic cu sisteme de dinamică a şofatului de ultimă generaţie şi cu motorizări ce optimizează consumul de combustibil şi emisiile de noxe neprejudiciind puterea.

Noul RAV4 este cu 205 mm mai lung, cu 30 mm mai lat şi cu 25 mm mai jos decât predecesorul său, înscriindu-se astfel în trendul de dezvoltare al segmentului din care face parte: mai agresiv la exterior şi mai spaţios şi confortabil la interior.

Printre atuurile cu care se laudă noul RAV4 faţă de competitorii săi direcţi pot fi enumerate:
– cea mai bună vizibilitate asupra drumului din poziţia de condus
– cea mai mare capacitate totală de încărcare
– cel mai jos prag de încărcare a porbagajului
– cea mai mare deschidere (lăţime) de încărcare a porbagajului
– un sistem revoluţionar de încălzire a scaunelor ce asigură un timp de încălzire mult mai scurt şi o suprafaţă de încălzire a scaunului mult extinsă

Din punct de vedere al motorizarilor noul Toyota RAV4 păstrează performantele motorizări 2.2 D-4D, 2.2 D-CAT şi 2.0l Valvematic.

Pe lângă acestea noul RAV4 poate fi echipat şi cu economicul motor 2.0 D-4D 2WD si 124 CP, ideal pentru cei ce iubesc aventura urbană.

Din punct de vedere al siguranţei, RAV 4 continua să combine armonios elemente de siguranţă activă şi pasivă; dacă siguranţa pasivă continuă să fie asigurată de cele 9 airbaguri SRS, siguranţa activă a fost şi mai mult îmbunătăţită datorită ingeniosului sistem Integrated Dymanic Drive (IDDS), sistem ce coordoneaza 3 elemente esenţiale de siguranţă activă
• Controlul Tracţiunii
• Controlul stabilităţii (vsc)
• Asistenţa direcţiei
ce pot comunica astfel în timp real.

Sistemul reuşeşte să asigure performanţe remarcabile în ceea ce priveşte manevrabilitatea şi siguranţa maşinii pe şosea. În plus, noul mod Sport sporeşte controlul maşinii prin transferarea unui cuplu suplimentar de 10% către puntea spate odată cu angajarea maşinii într-un viraj. În timpul virajului, cuplul poate fi reglat în raport de până la 50:50 pentru menţinerea trasei.

Puterea inovaţiei este desăvârşită în cazul noului RAV4 prin echiparea acestuia cu un nou sistem perfecţionat de suspensii, pentru a asigura un şofat lin şi mai multă plăcere la volanul celui mai performant RAV4 din toate timpurile.

3 Responses

  1. Aurelian says:

    Salut, astept cu mare interes evaluarea ta Robert, pe cand un test drive si un film cu noul RAV 4? Multumesc

  2. Alex says:

    Nu imi place deloc…Tot respectul pentru Toyota, dar vechiul model arata mult mai bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.