Federal-Mogul Corporation, furnizor de top la nivel global pe piața de tehnologii pentru grupurile motopropulsoare, lansează o nouă tehnologie inovatoare de pornire la rece a motoarelor diesel – bujiile incandescente cu senzor de presiune.
Bujiile incandescente cu senzor de presiune (PSG) au fost create de Beru Systems, primul şi singurul fabricant de astfel de produse de serie. În bujie este încorporat un senzor care monitorizează în permanenţă presiunea din camera de combustie.
Bujiile PSG nu sunt doar nişte bujii incandescente ultra-eficiente, ci şi nişte instrumente de măsură precise care, datorită reglajului permanent al injecţiei, fac posibilă obţinerea de vârfuri de presiune mai ridicate şi a unor emisii mai scăzute.
În acest fel, bujiile PSG asigură condiţiile de bază de îndeplinire a cerinţelor impuse de noile legi privind emisiile din Europa, SUA şi Asia, legi care devin tot mai stricte. Acest lucru este obţinut prin optimizarea suplimentară a procesului de combustie.
„Prin amplasarea lor în camera de combustie, bujiile PSG sunt ideale pentru măsurarea parametrilor cheie, cum ar fi presiunea din camera de combustie. Bujiile mai sunt echipate cu o tijă incandescentă în care se încorporează senzorul de presiune cu piezo-rezistenţă.
Presiunea este transmisă spre o diafragmă prin zona posterioară a bujiei incandescente, mai protejată din punct de vedere termic.
În acest fel este posibil controlul aprinderii la fiecare cilindru, ceea ce înseamnă că motorul poate funcţiona permanent în intervalul optim dintre o performanţă maximă şi un nivel minim al emisiilor”, a explicat Corneliu Preda, Country Manager la Federal-Mogul pentru România şi Moldova.
Pentru aceasta, este esenţial ca procesele care au loc în camera de combustie să fie strict adaptate la condiţiile existente. Aici intervine bujia incandescentă cu senzor de presiune: cu ajutorul senzorului încorporat, aceasta măsoară presiunea din camera de combustie a fiecărui cilindru, presiune care se schimbă rapid şi ciclic, şi raportează continuu aceste valori către sistemul electronic de comandă al motorului.
Cu ajutorul acestui feedback continuu, se pot regla în mod optim injecţia de combustibil, presiunea de supra-alimentare şi raportul de recirculare a gazelor de eşapament (control în buclă închisă).
Rezultatul îl constituie consumul mai mic de combustibil şi reducerea semnificativă a emisiilor de particule fine, mai ales a emisiilor de oxid de azot, prin comparaţie cu ceea ce se obţine prin tratarea directă a gazelor de eşapament.
Din anul 2010 bujiile incandescente cu senzor de presiune de la BERU sunt disponibile pe piaţa produselor pentru service şi reparaţii în care, având în vedere cererea continuă de instalare a acestora pe maşini ca echipamente originale, se aşteaptă şi o cerere pentru ele ca piese de schimb. Bujiile PSG se vând rapid şi pe Aftermarket.
Salut Robert, foarte interesant articol…..cam care este viitorul dieselului in opinia ta? toata lumea spune ca nu se mai merita, ca va creste pretul motorinei, ca vor creste costurile de fabricatie pentru ca emisia sa fie mai mica si sa satisfaca noile norme euro 6, 7….ca actualele si vitoarele benzinare turbo vor scadea atat in capacitate cat si consum…etc.
Multumesc si te salut!
Eu inca mai vad 10-15 ani de diesel, sa nu uitam ca in timpul cat benzina avanseaza, nici tehnologia diesel nu sta pe loc, un motor supraalimentat de cilindree mica nu e neaparat un compromis mai bun decat un diesel de cilindree usor mai mare (ex 1,2l TCe vs 1,5l dCi).