Citroën C-Elysée 1,6l HDi Seduction

C-Elysée rămâne o propunere tentantă pentru români, v-am prezentat un model pe benzină şi am zis că merită să vedem rapid şi un diesel.

Dincolo de elementele clare de low-cost, de care am mai amintit, maşina nu e deloc rea, dacă poţi să laşi deoparte ambiţiile pentru dotări spectaculoase şi performanţe de top.

Ce oferă acest Citroën? Arată binişor, consumă foarte puţin şi motorizarea HDi e renumită pentru fiabilitate, făcând abstracţie de zgomotul făcut de motor, care se simte în interior destul de pregnant, nu prea ai de ce să te plângi.

În plus, se mişcă bine, mai bine decât ai crede doar privind fişele tehnice. Sigur, minusuri evidente sunt prezente, o să le mai vedeţi şi în film, siguranţa de 3 stele Euro NCAP, comenzi amplasate ciudat, dar se poate trăi cu maşina asta.

De văzut, te duce de la A la Z, economic şi rapid.

13 thoughts on “Citroën C-Elysée 1,6l HDi Seduction

  1. ANONIMUS

    Pentru Citroen C-ELISEE numai MINUSURI si nu sunt putine cum a fi:
    – La cea mai mica ploaie se aburesc lampile stop pe interior. (am schimbat un rand si aceeasi problema)
    – La denivelari troncane suspensia fata de zici ca ai cazut cu masina de pe un bloc cu 4 nivele. La service ti se spune ca masina este slabuta din punctul asta de vedere si ca toate fac asa.
    Cat despre vanzator numai ,,cuvinte de lauda”.
    La achizitionare nu-ti spune adevaratele probleme ale masinii:
    Roata de rezerva este din tabla iar daca ai jante aliaj (din fabrica) obligatoriu trebuie sa cumperi si prezoanele de prindere deoarece la tabla sunt mai scurte si nimeni nu-ti vinde 4 bucati trebuie sa le cumperi pe toate 16. Ce te faci daca ai pana si nu te-ai prins din timp ca nu se potrivesc prezoanele???????? i-ti dai in cap cu cheia de roti si spui ce bou ai fost cand ai facut investitia
    O alta problema!!!!! stai in masina si astepti pe cineva. Obligatoriu trebuie sa stai cu motorul pornit, deoarece radio-CD-ul nu functioneaza. In manualul de exploatare scrie ca acest lucru este datorat faptului ca trebuie protejata bateria. CAT CONSUMA UN APARAT DE RADIO?????????????????????????? Si tot in manual mai scrie ca se pot schimba setarile ca acesta sa functioneze, dar setarile nu exista si atunci te mai gandesti inca odata daca ai investit CU CAP

    CU ALTE CUVINTE NU MERITA INVESTITIA………….orientativa catre altceva.
    Si va mai dau inca un sfat. Cand cumparati o masina NOUA inainte de a o plati urcati-o pe elevator si uitati-va cu atentie sub ea. O sa aveti mari surprize.
    O zi buna va doresc si vedeti ce cumparati. Vorba unui clasic in viata ,,Nu cumparati parfumuri nemtesti si masini frantuzesti”

    • Adrian

      la multe masini cand iei contactul,se opreste muzica,la toate care le-am avut eu 🙂 trebe sa tragi un fir direct de la baterie la CD sa mearga non-stop.prezoanele la mine merg si pe rezerva(!).eu am C-Elysee din 2015,1,6 DCI si au rezolvat problema cu aburirea stopurilor.suspensia fata la mine nu scoate un sunet..daca astea sant toate defectele lui C-Elysee,sant Linistit !! 🙂 sa vezi cand i-ti iei vre-un second de 4-5 ani premium cu banii astia,cu trecut necunoscut ‘de pe net’ foste masini de firma prin Germania,cu kilometraj fentat,si-ti pica turbina-injectoarele-egr-volanta etc..sa vezi atunci probleme… 🙂

      • Conduc un C-Elysee diesel din 8 august 2016 , am 6570 km până acum foarte ok pentru clasa aceasta. Am avut o rechemare în Service pentru ceva pompa benzina 1 ora si am scăpat.
        Consum mic 4,7 dacă merg mai sportiv 5,5 adică autostrada
        Pe national in curbe nu este prea stabilă, am avut caz în care îmi fuge de spate sau prinde balans. Puțin prea înaltă părerea mea.
        Over all e ok comparativ cu Hyunday i20, Renault Symbol sau Logan

  2. alex

    Stiu ca DSG-ul e bun rau, l-am avut pe cateva masini dar spre exemplu am mers cu A3 1.6 tdi de 105CP si DSG si nu te da pe spate, asta fara sa fie vreun vitezoman inrait. Ca si comparatie se misca cam la fel cu vechile 1.9 TDI dsg. E adevarat ca A1 este mai usor dar 90 CP si vreo 220-240 Nm sunt cam putini. Ma astept sa mearga mai lent ca A180 cdi pe care tocmai l-ai testat.
    Multumesc

  3. alex

    Stiu ca nu prea esti in relatii asa bune cu Audi, dar totusi poate imi poti raspunde. Am tot vazut A1 de vanzare 1.6 tdi de 105 CP, motor pe care il stiu si l-am condus. Totusi daca vrei varianta cu DSG (S-tronic la Audi) nu gasesti decat varianta de 90 CP care pare usor nepotrivita cu masina. Nu vreau sa zic ca ar fi submotorizata dar la o masina destul de scumpa chiar si second-hand ai ceva astptari, nu doar 90 CP. Ai idee de ce procedeaza asa sau cum se misca daca ai condus?
    Multumesc

    • turatiimaster

      Nu am condus, dar iti pot spune parerea mea, nu e important cati cai are, e irelevant, ci ce cuplu are motorul si cum il transmite cutia. DSG schimba super rapid, eu sunt convins ca masina merge de rupe, chiar si cu 90 CP. Mergi si fa un drive-test, o sa vezi daca dinamica e suficienta pentru asteptarile tale.

  4. Mihai I

    Salut Robert, pe cand vedem si un test cu Fiat 500L ?

    • turatiimaster

      Nu stiu, daca gasesc masina de test, posibil sa fie curand.

  5. Tudor P.

    Vad ca a avut in doatre si multi stropi de noroi :)) Eu nu inteleg de ce la masinile low cost comenzile pentru geamuri sunt amplasate in alta parte decat pe usi. E chiar asa scump cablul ala care s-ar fi dus pana la usa?
    Ai dreptate, singurul mare minus a Daciei fata de aceasta masina este caroseria.

  6. 71doru

    La aparitia lor, cand am vazut pozele si datele tehnice mi-am zis: uite ca se poate face un Logan care sa arate si bine pe deasupra.
    Dar cum socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa, studiate pe viu atat in varianta Citroen cat si Peugeot, mi-am dat seama ca Logan-ul este o masina mai cinstita.
    S-au sgarcit la capitole la care nu trebuia sa o faca.
    Timoneria cutiei de viteze de la noul Logan este de vis pe langa cea de la Peugeot-Citroen.
    Pozitia pedalierului este ciudata, bratul pedalei de ambreiaj fiind prea scurt, lovesti cu varful piciorului de axul pedalierului.
    Nici la capitolul directie nu sta prea bine. In generat se vede sgarcenia cu care a fost facuta: antifinare, scut motor, etc.
    Pluseaza la design atat la exterior cat si la interior dar este mai putin incapatoare decat un Logan iar materialele nu sunt de mai buna calitate.
    Rapid-Toledo par mai bine facute dar sunt mult prea scumpe pentru ce ofera si la acele masini, am o rezerva fata de motoarele TSI care au avut probleme grave de fiabilitate si nu sunt convins ca le-au rezolvat.

    • Adrian

      decat sa-ti iei un second premium cu trecut necunoscut,de la geambasii mioritici ‘aduse din Germania’,mai bine C-Elysee/301 sau Logan nou…oricum, C-Elysee e peste Logan in autostrada la 130 km/h(asta ma interesa pe mine).Loganul dci are 3000 rotatii,parca merge fortat,te cam streseaza.C-Elysee are 2700 rotatii,mere normal,fiindca are cuplu mai mare si vitezele mult mai lungi,si confortul e mai bun.eu le-am incercat pe amandoua,am ramas la C-Elysee 1,6 DIESEL 🙂

  7. Florian

    Robert, mai acum ceva timp ne promiteai si o prezentare cu Mazda 6. O mai ai inca pe lista?

    • turatiimaster

      Mai e pe lista dar inca nu am gasit masina, sper sa prind una.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.