Noul Mitsubishi L200 a fost lansat in Romania

Oficialii Mitsubishi Romania m-au rugat azi, la lansare, sa fiu critic cu noul L200, stiind ca eu conduc zi de zi un pick-up si sunt exigent cu genul acesta particular de autovehicul.

Ori le place riscul, ori au mare incredere in masina asta, cert e ca pana la urma i-am gasit destule chestii care nu imi plac, dar le las pentru la sfarsit.

Am descoperit un L200 chiar surprinzator, poate imblanzit ca aspect exterior dar placut si impresionant totodata, ce se lauda, si nu degeaba, cu unele chestii demne de respect in segment.

Cel putin pana in acest moment, este cel mai usor pick-up, avand o greutate undeva in zona de 1850 kg, mai mare sau mai mica, in functie de model si versiune de echipare.

Acest aspect este absolut impresionant si cu efecte multiple asupra comportamenului masinii: consum scazut, dinamica foarte buna, stres mai mic asupra componentelor mecanice de uzura (suspensii, frane, ambreiaj), in plus permite o sarcina utila mai mare si o crestere a potentialului de remorcare.

Nu in ultimul rand, manevrabilitatea generala, atat pe sosea cat mai ales in conditii off-road dificile este net superioara modelului anterior, senzatia de “caroserie usoara” fiind apreciata de toti cei care au condus noul L200.

Motorul de 2,4l este elastic, silentios si raspunde prompt in toate situatiile, consumul de carburant declarat mi s-a parut cam optimist. Posibil sa se obtina consumul in practica, masina are o aerodinamica superioara (Cx 0,40 fata de 0,46), o greutate foarte scazuta, aproape ca un SUV mediu, si un motor eficient, cu emisiile cele mai scazut din segment.

Cel mai mult am condus o versiune manuala, 6 trepte, cu o timonerie decenta, perfectibila din punctul meu de vedere, insa cu rapoarte corecte si cu treptele 5 si 6 foarte lungi, perfecte pentru rularea cu viteze mari la turatii mici.

In off-road am ales o automata, 5 trepte, fara clapete de comanda in spatele volanului, s-a dovedit perfecta pentru traseul ce urma.

In practica testului nu am fost macar pe aproape de valorile de consum ale constructorului, dar conditiile au fost grele, AC On, viteza, traseu off-road destul de serios, ii acord motorului sansa de a se revansa la testele noastre video si nu cred ca va dezamagi. Varianta cu cutie manuala vine si cu sistem Start/Stop, deci potential de consum mic exista.

La EuroNCAP a obtinut 4 stele dupa metodologia noua, adica foarte bine in conditiile actuale, putea obtine lejer 5 daca ar fi inclus anumite echipamente (gen sistem de franare automata la iminenta unei coliziuni). Exista sisteme numeroase de siguranta activa si pasiva, de la 7 airbaguri, la LDW, adica elemente de noutate in segmentul pick-up, plus camera de luat vederi pentru mersul inapoi.

Pe un traseu destul de greu, ce a inclus si o trecere prin vad, am putut vedea la lucru o suspensie superioara, ajutata de greutatea redusa a masinii, cu curse mari si confort de nota 10 in teren greu. Despre sistemul 4×4 nepermanent nu e cazul sa fac aprecieri, e cunoscut ca foarte bun de ani de zile si a fost imbunatatit constant.
Interiorul mi s-a parut corect si oricum e un salt calitativ fata de modelul anterior, insa aici am avut asteptari mai mari.

Ergonomia ramane perfectibila, computerul de bord se comanda printr-o tija aflata intre ceasurile de bord, destul de ciudat de actionat, indicatiile acestuia ar fi fost de dorit sa fie intr-un singur ecran, nu sa stai sa butonezi dupa fiecare informatie.

Si indicatorul starii sistemului 4×4 a ramas acelasi la Mitsubishi de cam mult timp, la fel si alte diverse butoane din bord.

In plus, pentru un vehicul cu caracter utilitar, pana la urma, spatiile de depozitare nu sunt foarte multe si, desi bordul a castigat in calitatea asamblarii si materiale noi, parca o proiectare mai atenta a zonelor practice ar fi fost de dorit.

De notat ar mai fi chestiunile legate de intretinere si costuri de mentenanta, intervalele de schimb ulei sunt acum la 20 000 km, diversele fluide ale motorului se schimba mai rar si la intervale de timp sau km mult marite.

Din declaratiile oficialilor Mitsubishi, asteptarile legate de fiabilitate sunt mari, atat in ceea ce priveste grupul motopropulsor cat si in alte aspecte, coroziune elemente metalice sau uzuri ale materialelor interioare.

Nu discut aspectele legate de pret, fiecare isi stie socotelile proprii, cert e ca la ora actuala, asa cum era de asteptat, modelul nou L200 a setat noi standarde intr-un segment in continua crestere in Europa.

Personal am fost incantat de saltul calitativ si mai ales de reducerea incredibila de greutate, reusita de cei de la Mitsubishi, e clar ca dinamica pietei de pick-up se va schimba in bine in anii urmatori.

Aceste masini devin din ce in ce mai competitive, mai usor de condus si manevrat, pastrand caracteristicile unice, care le-au consacrat…

Va urma si o prezentare completa, video, a acestui model, pe canalul nostru Youtube (http://www.youtube.com/user/turatii), unde vom vedea mult mai multe aspecte, ce nu pot fi acoperite in cateva randuri scrise.

Mai multe detalii, preturi, configuratii, puteti vedea pe http://www.mitsubishi-motors.ro/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.