Noua gama Dacia: design nou si cutie automata EDC pentru Duster

Dacia new models Paris 2016

Dacia propune un nou design pentru modelele care constituie baza gamei sale (Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway). Noile modele afișează astfel o estetică mai modernă și mai atrăgătoare.

Oferta mecanică include un nou motor pe benzină, propulsorul SCe 75CP, un bloc de 3 cilindri cu capacitatea de 1.0l (Euro6), modern şi economic.

În premieră, Dacia propune pe modelul Duster o cutie de viteze automată, intitulată EDC (Efficient Dual Clutch).

Vânzările Dacia au atins, în primele opt luni ale acestui an, un nou record, cu peste 391 000 unități livrate pe piețele mondiale, în creştere cu 7,3% față de aceeași perioadă a anului 2015.
CUPRINS

1. NOUTĂȚILE SALONULUI DE LA PARIS 2016.

1.1 Dacia inaugurează noua sa identitate luminoasă.

1.2 Duster dispune de noua cutie de viteze automată EDC.

2. DACIA, VÂNZĂRI ÎN CONTINUĂ CREŞTERE.

2.1 Recorduri de vânzări

2.2 O marcă tot mai atrăgătoare pentru clienţi

1. NOUTĂŢILE SALONULUI DE LA PARIS 2016

Dacia propune un nou design pentru patru din modelele emblematice ale mărcii: Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway. Acestea sunt disponibile cu o gamă largă de motorizări (printre care noul bloc SCe 75 CP) şi de transmisii, precum şi noi echipamente la un preț la fel de accesibil. La rândul său, Duster dispune, pentru prima oară, de o cutie de viteze automată, cu dublu ambreiaj, intitulată EDC.

1.1 Dacia inaugurează noua sa identitate luminoasă

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, modelele Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway afișează, în premieră, identitatea luminoasă a mărcii Dacia.

Un design exterior mai modern și mai atrăgător

Modelele care constituie soclul gamei Dacia dispun, de acum, de o identitate luminoasă proprie atât pentru partea frontală cât și pentru cea din spate[1]. Această evoluție, așteptată de clienți, conferă vehiculelor un plus de dinamism și de modernitate. Blocurile optice faţă şi spate au fost redesenate. În partea frontală, luminile de zi, cu lămpi de tip LED, se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală. În partea din spate, identitatea luminoasă este constituită dintr-un ansamblu de patru careuri.

Noile modele Logan, Logan MCV și Sandero dispun de o bară de protecție frontală redesenată care oferă un plus de modernitate, datorită grilei de admisie a aerului cu contur cromat. Designul barelor de protecție față și spate accentuează impresia de robustețe pe care o degajă vehiculele.

Această evoluţie estetică este pusă în evidență în mod deosebit în cazul Noului Sandero Stepway. Partea sa frontală preia codul stilistic al modelului Duster. Calandrul îmbină într-o manieră armonioasă elementele de culoare neagră şi cele cromate, ansamblul inspirând dinamism. În partea din spate se remarcă ornamentul cromat al evacuării eşapamentului, care dă o impresie de robusteţe.

La toate aceste elemente se adaugă o gamă nouă de jante de aluminiu (în funcţie de ţară şi de model), precum şi noile ornamente de roţi.

Un design interior mai valorizant

Evoluţia este vizibilă şi la interior. Elemente de culoare crom satinat, mai moderne şi mai rafinate pun în evidenţă aeratoarele instalaţiei de climatizare şi conturul faţadei centrale a planşei de bord. Noul volan, cu patru braţe, integrează în centrul său comanda claxonului, afişând, totodată, logo-ul mărcii. Versiunea vârf de gamă dispune de un volan îmbrăcat într-un material Soft Feel, în același timp plăcut la atingere şi durabil.

În cazul Noului Sandero Stepway, mânerele de acţionare a portierelor sunt, la rândul lor, cromate.

Toate vehiculele gamei dispun de materiale interioare noi, pentru un plus de confort şi modernitate. Tapiţeria instalată în interiorul Noului Sandero Stepway se remarcă prin cusăturile cu un puternic efect vizual.

Mai multe prestaţii la un preţ la fel de accesibil

Noile modele Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway dispun de sisteme de asistenţă la condus care oferă un plus de confort utilizatorilor. În funcţie de versiune, modelele dispun de o cameră video de marşarier şi de asistenţă la demarajul în rampă, pentru uşurarea manevrelor. Comenzile de acţionare a geamurilor electrice, faţă şi spate, sunt de acum amplasate pe panourile portierelor. Şoferul dispune, de acum, de o comandă impulsională pentru acţionarea geamului. În fine, în funcţie de versiune, scaunul şoferului integrează o cotieră escamotabilă, pentru un plus de confort.

Datorită numeroaselor spaţii de depozitare utile, interiorul noilor modele câştigă în funcţionalitate. Astfel, în partea din faţă îşi face apariţia un spaţiu de depozitare a telefonului mobil, iar în partea laterală a consolei centrale, un mic buzunar poate adăposti diferite obiecte personale. În spate, consola centrală dispune de acum de un nou suport pentru sticle. O altă noutate: pasagerii aflaţi în spate beneficiază de o priză de 12 volţi pentru încărcarea aparatelor electronice.

Un nou motor, SCe 75 CP

Noile modele sunt disponibile, încă de la lansare, cu șapte variante de grup motopropulsor, din care una în premieră – blocul SCe 75 CP (Euro6). Acest nou motor cu 3 cilindri, de 1,0l, care dezvoltă 75CP, beneficiază de expertiza Renault. El permite reducerea emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil cu aproape 10% [2].

Gama de motorizări include astfel, următoarele propulsoare:

– Pe benzină: SCe 75 CP, TCe 90 CP cu sistem Stop & Start (S&S), TCe 90 CP S&S GPL și TCe 90 S&S cu cutia pilotată Easy-R.

– Pe motorină: dCi 75 CP S&S, dCi 90 CP S&S cu cutie de viteze manuală sau pilotată Easy-R.

1.2 Duster dispune de noua cutie de viteze automată Efficient Dual Clutch (EDC)

Pentru un șofat simplu și confortabil

În premieră, Duster dispune de cutia de viteze EDC (cutie de viteze automată, cu 6 trepte). Această cutie, cu dublu ambreiaj, oferă confortul și plăcerea de a conduce a unei cutii automate, în condițiile unui nivel al consumului și al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii manuale.

Cu noua cutie EDC, nu mai este nevoie ca șoferul să ambreieze și să schimbe manual treptele de viteză. Şofatul devine mai simplu, iar schimbarea treptelor se efectuează fără sincope.

Transmisia EDC este însoțită de un sistem de asistență la demarajul din rampă. În această situaţie, calculatorul EDC şi sistemul de frânare oferă şoferului timpul necesar pentru a acționa pedala de accelerație fără ca vehiculul să dea înapoi. Duster EDC este echipat cu motorul diesel dCi 110 CP 4×2 S&S.

O NOUĂ VERSIUNE: DUSTER BLACK TOUCH

Dacia propune, în funcţie de ţară, o nouă versiune, Duster Black Touch[3], care se remarcă prin elemente de design menite să scoată în evidenţă eleganţa SUV-ului Dacia.

Astfel, noua versiune dispune de un calandru de culoare negru grand brillant, nuanţă care se regăseşte şi la nivelul carcasei oglinzilor laterale. Proiectoarele de ceaţă sunt puse în evidenţă de ornamente de culoare crom satinat, în timp ce jantele de aliaj, de 16’, sunt de culoare neagră, la fel ca stâlpii portierelor. Duster Black Touch dispune de bare de pavilion şi de ornamente în partea inferioară a barelor de protecţie, faţă şi spate, de culoare crom satinat.

La interior, faţada planşei de bord, de culoare negru grand brillant şi volanul îmbrăcat în piele, conferă un plus de eleganţă. Duster Black Touch propune astfel un look mai atrăgător şi un echipament complet incluzând, în Franţa, sistemul de navigaţie MediaNav şi camera de filmare pentru marşarier.

2. DACIA, VÂNZĂRI ÎN CONTINUĂ CREŞTERE

Din anul 2004, Dacia a vândut peste 4 milioane de vehicule în principal în Europa şi în bazinul mediteraneean. La sfârşitul anului 2016, Dacia stabileşte un nou record de vânzări, cu peste 391 000 de unități vândute în opt luni, în creștere cu 7,3 % față de perioada similară a anului trecut. În plus, marca beneficiază de un capital de simpatie nedezmințit în rândurile clienţilor săi.

2.1 Recorduri de vânzări

La sfârşitul lunii august 2016, Dacia a vândut 391 098 vehicule, în creştere cu 7,3 %. Din cele 44 de ţări unde este vândută marca, 27 stabilesc recorduri fie în materie de vânzări, fie de cotă de piaţă.

– În Europa, vânzările ating 288 477 unităţi, ceea ce constituie un nou record (+12,5 %). Sandero este pe locul al treilea în clasamentul vehiculelor din segmentul B cel mai vândute către persoane fizice în Europa [4]. Dacia Duster se situează pe locul al doilea în topul vehiculelor din segmentul C cele mai vândute către persoane fizice în Europa.

– În Franţa, nivelul vânzărilor până la finele lunii august se situează la 77 671 unități, în creștere cu 12,3 % faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia își depășește astfel recordul vânzărilor de vehicule de persoane în interval de 8 luni, cu peste 76 000 de unităţi. Vânzările modelului Sandero cresc cu 26,7 %, ceea ce îi permite să urce 3 locuri în clasamentul francez. Sandero este astfel, la finele lunii august, cel mai vândut vehicul către persoane fizice în Franţa.

– În restul ţărilor europene, vânzările Dacia cresc cu 12,6 % (până la 210 806 unităţi).

În Italia, Dacia stabileşte un nou record de vânzări, cu 38 316 unităţi, în creștere cu 18,2 %. Alte recorduri se înregistrează în Spania, cu 39 192 unităţi vândute, Polonia, cu 13 381 unităţi şi o cotă de piaţă record, de 4,3 %. În Republica Cehă, Dacia obține cea mai bună cotă de piață din istoria sa, de 4,8 %.

– În Maroc, vânzările Dacia ajung la 28 327 unităţi, în creştere cu 21,9 %. Marca este lider autoritar al pieţei, atât pentru autoturisme, cât şi pentru vehiculele utilitare, cu o cotă de 26,4 %.

– În fine, în Turcia, Dacia reuşeşte să atingă un nou record în materie de cotă de piaţă (4,7%), datorită celor 26 984 de vehicule vândute în primele opt luni ale anului.

Prezentă în 44 de țări, Dacia este pregătită să pună în valoare noile evoluții ale gamei Sandero și Logan pentru a-şi amplifica succesul comercial. Succes care, de peste zece ani, are la bază o reţetă simplă: o gamă de produse atrăgătoare disponibile la cel mai bun raport preţ/prestaţii.

2.2 O marcă tot mai atrăgătoare pentru clienţi

Reţelele sociale reprezintă unele din mijloacele prin care clienţii Dacia îşi manifestă ataşamentul faţă de marcă. În prezent, comunitatea de fani pe care Dacia îi are pe Facebook se ridică la peste 3 milioane de persoane. La rândul lor, de acum tradiționalele picnic-uri Dacia adună, an de an, tot mai multe mii de persoane în diferite ţări.

Această emulaţie a comunităţilor de pasionaţi ai Dacia reflectă succesul comercial al mărcii. Astfel, pe 26 iunie 2016, peste 11 000 de clienți s-au reunit pentru a asista la cel de-al 8-lea picnic organizat în Franţa. În Danemarca, Dacia a reunit peste 3 000 de persoane iar alte 5 500 s-au întrunit în Germania.

Comunitatea « Système Dacia »

În aprilie 2016, Dacia a lansat în Franţa « Système Dacia », o platformă destinată clienților mărcii.

Această platformă, dedicată schimburilor de impresii şi informaţiilor, aflată sub semnătura « Mai Isteţi Împreună» permite comunităţii de clienţi să facă schimb de informaţii cu privire la experienţa lor legată de modelele mărcii. Practică, simplă şi convivială, această platformă consolidează legăturile create între clienţii mărcii.

Aceștia au acces la informații privind actualitatea mărcii (oferte disponibile, serii limitate, evenimente precum Marele Picnic…). În plus, există posibilitatea de a avea un schimb de opinii cu alţi clienţi ai mărcii, prin intermediul unui Live Chat.

• Se pot obţine sfaturi tehnice şi cele mai bune oferte ale momentului privind a întreţinerea vehiculelor Dacia

• Se pot face rezervări pentru un drive test în cadrul Programului Portiere Deschise.

• De asemenea, există posibilitatea închirierii vehiculului propriu către alte persoane particulare, în deplină siguranţă.

Tot în Franța, Dacia a inaugurat, pe 19 septembrie 2016 un nou program: Dacia Jeunes. Acesta se adresează tinerilor de 18-29 de ani, cu scopul de a le permite achiziţia mai uşoară a unui automobil. Dacia le propune acestora oferte speciale (asigurare la prețul de 1 Euro în primul an, cartele de plată pentru autostradă, vouchere pentru întreţinere …).

[1] Noul Logan MCV nu dispune de identitate luminoasă în partea din spate

[2] Date în curs de omologare ; comparativ cu motorul de 1,2L 73CP

[3] Înlocuieşte versiunea Prestige în Franţa

[4] Rezultat calculat la nivelul a 15 ţări, reprezentând 94% din piața europeană.

8 Responses

  1. Mihai Barbu says:

    Robert , stii daca Dacia o sa lansese si o versiune Prestige pentru noile modele Logan/Sandero ?

    • turatiimaster says:

      Banuiesc ca va fi. Oricum viitorul suna bine la Dacia vom avea multe surprize la anul.

  2. Adrian says:

    Salutare
    Are cineva vre-o informatie despre disponibilitatea la vanzare – momentan stiu ca nu se pot face comenzi pt facelift.

    Mare pacat ca nu au pus si motorul de 1.2TCE pe Logan/Sandero. Suna bine un Sandero cu 120 de cai si edc :).
    Asa daca vrei automata ai o cutie cam lesinata easy-r si doar 0,9TCE cu 90 cp care mai are si o vibratie enervanta la relanti.
    Dar probabil ca nu se mai vindea deloc Renault – asa ca este de inteles

  3. George says:

    Salut Robert cand ai facut test cu FORD EDGE ai zis ceva de cutiile automate ,cutia automata de edge nu era fabricata de Ford?Sau cutia cu 10 trepte care se afla pe ford f150 nici aia nu e facuta de Ford?

    • turatiimaster says:

      In general foarte putini producatori isi proiecteaza/uzineaza cutii de viteze, de obicei apeleaza la producatori de renume, specializati. Ford foloseste PowerShift care e facut de Getrag si mai are o cutie automata cu 6 trepte cu convertizor, care e facuta in colaborare Ford-GM. Cutia cu 10 trepte de pe F150 e de asemenea facuta de Ford cu GM.

  4. Mihai Barbu says:

    Toate elementele noi sunt bine venite si fac o impresie forte buna ! Nui de mirare ca bate record dupa record la vanzari.
    Parerea mea este ca cea mai mare noutate adusa este ca volanul are claxon !!! iar cu ocazia asta Dacia … nu mai e Dacie 🙂

  5. marius says:

    Dacia demonstreaza inca odata ca poate scoate modele competitive pe piata. Bravo!
    Poate Romanii ar aprecia mai mult Dacia.
    Eu i-as face cadou de 18 ani fiului meu o dacie pentru a invata pe ea.

  6. Mihai Tod says:

    Super treaba cu volanul nou. Si cu butoanele geamurilor pe usi….
    Daca mai era si un 1.2 Tce chiar nu mai aveam ce comenta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.