Nokian Tyres a organizat o prima conferinta de presa in Romania, unde ne-au fost dezvaluite planurile de viitor ale companiei si ne-au fost subliniate unele pietre de hotar din istoria producatorului nordic de anvelope.
Sigur, evenimentul a fost organizat interesant, in afara de prezentarea propriu zisa am avut parte si de un atelier de gatit, cu Chef Lambrino, imaginile vorbesc de la sine, a fost amuzant si educativ totodata.
Insa, important e ca cei de la Nokian vor sa scoata in evidenta anumite chestiuni legate de pneurile pe care le produc si, evident, aici intram in scena si noi, ca sa facem cunoscute aceste lucruri.
Nu o sa insist foarte mult, o sa observati ca ocazional o sa apara diverse materiale despre Nokian, o sa incerc sa le selectez pe cele cu adevarat interesante si utile pentru cei mai multi dintre noi, dar, asa cum o sa vedeti in cele ce urmeaza, ei chiar au anumite tehnologii specific dezvoltate pentru pneurile de iarna si nu numai.
Nokian Tyres este producatorul cel mai nordic de anvelope, din intreaga lume, ceea ce inseamna ca, prin prisma conditiilor meteo, dezvolta pneuri foarte performante pentru sezonul rece.
In 2015, pneurile Nokian au fost vandute in 59 de tari, sunt produse aproape exclusiv pentru piata aftermarket de un numar de aproximativ 4400 angajati.
Produsele sunt dezvoltate diferit, pentru piete ca Scandinavia, Europa Centrala si America de Nord.
Scurt istoric al companiei:
1898 Ia fiinta compania Finnish Rubber Works
1932 Incepe productia de pneuri pentru automobile
1934 Primul pneu de iarna “Weather tyre” din lume
Primul pneu Hakkapeliitta “Snow Hakkapeliitta” este fabricat in sediul din Nokia
1961 Primul pneu cu tinte din lume
1999 Patenteaza indicatorul de siguranta in conducere Driving Safety Indicator DSI
2002 Primul pneu de iarna cu rating W (235/50R18)
Fabrica noua in Rusia, Vianor se extinde in Rusia si Suedia. Primul producator care elimina uleiurile HA.
Primul pneu de iarna cu dimensiuni mari (22”)
2013 Cel mai rapid pe gheata, record mondial de viteza cu Hakkapeliitta 8
2014 Primul pneu din lume, de iarna, cu marcaj energetic A
Nokian WR D4 – primul pneu de iarna din lume cu marcaj A pentru aderenta pe ud
Primul pneu de iarna cu marcaj A pentru aderenta pe ud si eficienta energetica
2016 Aniversarea Nokian Hakkapeliitta 80 ani
Alte chestiuni interesante, peste jumatate din bugetul de dezvoltare este folosit pentru teste si noile produse trebuie sa reprezinte cel putin 25% din vanzari anual.
Testele au loc la sediul din Nokia, din aprilie pana in noiembrie, pe o suprafata de peste 30 de hectare de poligon amenajat, in restul timpului, evident, iadul alb, in centrul de testare pneuri de la Ivalo. Centrul Ivalo simuleaza conditii extreme de iarna, ziua si noaptea, cu 20 de piste diferite, 20 000 de pneuri testate anual, totul pe o suprafata de 700 hectare.
Sunt utilizate fotografia de mare viteza, un sistem avansat de udare a suprafetelor de rulare si au fost primii din lume care au introdus testele de noroi pentru pneuri.
Una din realizarile de top, de care se leaga si numele unui roman, este dezvoltarea unei tehnologii de prevenire efectiva a acvaplanarii folosind efectul Coanda, efect care s-a dovedit vital in dezvoltarea aripilor de avioane si a masinilor de Formula 1.
Pentru pnurile de vara sunt utilizate si alte centre de testare, din Germania, Spania, Africa de Sud.
Recent Comments