Renault Kadjar 1.2l TCe EDC7 Intens

Cu testul acesta am cam acoperit intreaga gama Kadjar, asa ca ar trebui sa fie usor pentru oricine sa aleaga modelul dorit. Am avut varianta 4×4, 1.5l dCi cu EDC si 1.2l TCe cu transmisie manuala, era normal sa venim si cu 1.2l TCe cu noua transmisie dublu ambreiaj EDC7.

Nu va tin in suspans, masina mi-a placut enorm, cutia EDC e superba, aparent pare sa fie noul model, cu ambreiaje imersate, se misca mult mai fin si in plus are si crawl control, ceea ce face mersul in coloana si parcarile mult mai facile, pedala de acceleratie fiind controlata electronic la viteze mici.

Motorul silentios face ca rularea in oras sa fie atat de confortabila incat ai impresia ca esti cu o masina electrica, e drept ca nu am atins consumul dat de constructor, ci unul un pic mai mare, insa pe ansamblu impresia lasata de Kadjar e excelenta.

Am incercat noile pneuri All Season in noroi si s-au comportat destul de bine, ajutate de sistemul Extended Grip, care vrea sa compenseze lipsa unui sistem 4×4, insa parerile posesorilor despre comportamentul in zapada par sa fie destul de dezamagitoare. Asa cum o sa vedeti din comentariile de la filme, se pare ca nu pot inlocui cu succes niste pneuri decente de iarna, mai ales in conditiile de iarna veritabila din 2017.

Pentru cei care nu ruleaza foarte mult si dieselul nu se justifica, aceasta combinatie 1.2l TCe cu EDC7 poate sa fie salvatoare, oferind confort regesc in oras (mai ales in modul ECO), consum decent de carburant si dinamica buna pentru cilindreea motorului.

23 thoughts on “Renault Kadjar 1.2l TCe EDC7 Intens

  1. BogdanB

    Salut

    tocmai am intrat si eu in posesia Kadjar 1.2 TCE EDC. Si a mea scartie, din ce am observat eu scartie bucata de plastic care se misca odata cu levierul. Insa scartie doar daca apesi pe plasticul ala, daca folosesti levierul normal nu scartie.

  2. TeddyB

    Robert, am aceeasi masina cam in aceeasi configuratie motor,cutie,Extended Grip, pachet Intens (ii lipsesc decat optiunile de franare adaptiva si full piele pe scaune pe care nu o recomand deloc nici pt vara si nici iarna deoarece nu este ventilata si bancheta spate nu are incalzire) si vin cu cateva precizari in plus fata de videoclipurile tale:
    1. masina are in acte la Renault greutatea proprie la gol in ordine de mers 1447Kg si nu 1320Kg; aceea e greutatea la cutie manuala, fara extended grip si in dotarea de baza Life; poti verifca talonul la cea din testul tau;
    2. dupa 5000Km am avut surpriza sa constat pe drum drept, fara vant, stabilizat, etc un consum de 3.8l/100km la vit. de 90 Kmh si 7.1l/100Km la vit. de 130Kmh; acum imi ia maxim 9.8-9.9l la mers mediu-sportiv facut 100% in oras; pe distanta parcursa 80% oras si 20% exterior am consum mediu 8.2l/100km (in Ploiesti, conditii de iarna+anvelope all season); daca propotia ar fi inversata probabil m-as apropia substantial de consumul din carte;
    3. pe consola centrala la schimbator literele P, R, N, D sunt intradevar iluminate dar luminozitatea variaza direct proportional cu cea reglata pt ceasurile de bord si consola centrala si daca aveai filmare noaptea ar fi fost evident; ziua nu se vad dar le ai pe vitezometru asa ca e mai mult decat Ok;
    4. la manevrele fata-spate pe loc drept manevrele sunt fine pe loc drept dar incearca sa dai cu spatele urcand o panta usoara sau avand mici obstacole ca iarna la roti si vei vedea ca masina tureaza putin peste 1000rpm dar nu se misca; trebuie apasata pedala mai mult iar atunci va smunci si efectiv daca nu esti pe faza te infigi in cel din spate sau alte obstacole; nu e neaparat o problema dar necesita atentie si tine mai mult de obisnuinta cu masina;
    5. intre pneuri de iarna dedicate noi noute Kleber Crisalp HP2(top 3 pneu iarna ADAC Germania in 2012) pe un Ibiza si aceste Goodyear Vector 4Seasons nu este absolut nicio diferenta iarna; ba chiar aceste “Allseason” mi se par mai performante dar e posibil sa ma pacaleasca sistemul de tractiune (nu extended grip ci cel standard din ESP); eu nu am luat pt offroad si nu vreau sa imi bat capul cu 2 seturi de roti/pneuri; isi fac treaba vara-iarna excelent din ce am experimentat!!!
    6. la Extended Grip trebuie mentionat ca nu este eficient pentru zapada proaspata si afanata iarna mai ales daca sub zapada e un strat de gheata; acolo va dezamagi si lucreaza mai bine in modul normal cu ESP; am testat asta urcand prin zapada de 30cm proaspata pana la cabana Capra de 1 Dec si plugurile au trecut cam la 3 ore dupa ce urcasem deoarece in noaptea dinainte incepuse sa ninga puternic; nu am simtit nevoia de 4×4; intr-adevar ESP-ul lucra sustinut in timpul asta si zapada astupase grila pana la sigla care e destul de sus; in schimb EG-ul ajuta/straluceste(dupa caz) la zapada mare mai intarita/inghetata, la pamant, pietris si noroi ceva mai vascos;
    7. cea mai fina chestie la cutie, de tipul scenariului descris in continuare, pot sa spun ca nu ai testat-o inca si anume: la mers in Drive, constant in spatele unui vehicul pe care urmeaza sa il depasesti incearca sa apesi brusc pedala de acceleratie dar pe o cursa foarte mica de aprox. 1cm fata de cum era apasata pedala anterior acestui moment; vei constata ca cutia retrogradeaza o treapta sau doua dupa caz, va mentine aceeasi viteza constanta de deplasare ne-aruncandut-te in vehiculul din fata, tinand motorul mai turat conform treptei respective si vitezei de deplasare si totodata tinand astfel masina pregatita pt depasire pana la eliberarea benzii opuse; si asta pt cam max. 10-15 secunde; nu are nimic de a face cu pilotul automat sau cu franarea adaptiva ci este in controlul total al soferului prin pedala de acceleratie!!! cu asta i-am dat pe spate si pe cativa amici fani DSG!!! 🙂 pe golf 1.2TSI cu DSG nu a reusit manevra dar e drept ca acolo a condus amicul care nu incercase finetzuri de astea; nu scrie nicaieri in carte ca cutia EDC poate face asa ceva ci am descoperit asta jucandu-ma fin cu masina in mers; in carte scrie doar ca pt siguranta la depasiri, acestea trebuie sa se faca cu piciorul la podea.
    Bafta multa si la cat mai multe filmari!!!

    • turatiimaster

      Iti dai seama ca nu pot sa anticipez chiar toate chestiile, uneori imi scapa sau uit, da, interesant ce ai scris aici, probabil va fi util si altora care au sau vor modelul asta. Oricum, pe zapada mai multa lume s-a plans de pneurile alea. Eu in noroi m-am descurcat ok cu ele.

      • TeddyB

        Robert, zgomotul descris de tine la filmul 2 minutul 1 il poti gasi si in urmatorul link: https://www.youtube.com/watch?v=a1rlQ2-6yCw. Este exact acelasi zgomot. Convinge-te. Se pare ca e vorba de o neetansare de traseu aer la turbo! Poate mai are cineva problema asta si cauta innebunit raspunsul corect. 😉

        • turatiimaster

          Nu era asta la Kadjar, pentru ca imediat ce inchideam aeratoarele zgomotul disparea, daca era neetansare la turbo o auzeam permanent, era o clapeta care s-a desprins la interior. In plus zgomotul aparea doar la viteza mare, cand aerul de afara intra si vajaia pe la clapeta desprinsa (de la sistemul de climatizare).

          • Marin

            Nu poate sa fie zgomotul semnalat, de fapt alarma ca s-a depasit viteza legala ? (in colaborare cu sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie ?)

            • turatiimaster

              Nu.

    • TeddyB

      Salut! Revin cu impresii dupa aproape 2 ani si 30.000km;
      Comportament: consum super Ok pt gabaritul masinii, eu nu depasesc in Ploiesti medie de 8.1-8.4l la mers ceva mai sportiv;
      Defectiuni:
      – centura siguranta centru spate nu mai blocheaza; schimbata dar a doua face la fel; cei de la Serus Ploiesti spun ca “asa face toate” si nu au ce sa faca in plus; ba chiar am testat si masina din showroom si intrdevar face la fel; am testat tragand violent de centura si la alte marci precum si la megane-uri mai vechi si niciuna nu se comporta asa; la toate cum smuncesti putin mai tare se blocheaza din primii cm de centura extrasa;
      – re-softare calculator injectie pt ca aparuse eroarea “check engine” intermitent; acum merge Ok, nu s-a mai repetat;
      – inghetare etrieri frana spate care m-au lasat efectiv fara frane; la servici era sa rup bariera de la poarta fabricii; dupa plecarea de pe loc cu troznet puternic la prima pedala nu tinea deloc frana, dupa a doua pedala avea fading pronuntat, la a treia pedala harjaiau puternic franele si incepea sa franeze normal; raspunsul service Serus m-a lasat perplex: ca masina nu are nicio problema; testata pe stand clasic de frane ca la ITP fortele de franare erau normale dar intre momentul cu -5grade si momentul de service au trecut 2 zile si diferenta era de +15 grade afara; au zis ca mi s-a parut mie si mi-au zis ca daca am nemultumiri sa apelez vocea clientului; asa am facut si aia m-au trimis tot la service; deci nu stiu cine si cum ma poate ajuta in mod real; acum uneori la plecarea depe loc am o zornaiala metalica de la trenul de rulare care dispare dupa vreo 2-3 frane mai puternice;
      Masina imi place la nebunie si acum cum arata si se comport la drum dar sunt extrem de dezamagit de calitatea serviciilor oferite de dealerii autorizati Renault!

      • Stefan

        Cu acest comportament al celor de la reprezentanta/service-ul Renault, alunga clientii spre alti producatori desi masinile nu sunt rele.

      • TeddyB

        Dau din nou un status pt masina mea Reanult Kadjar 1.2 TCe EDC: la aproape 30.000km am schimbat ambreiajele pe garantie, pret deviz manopera+piese 12.600RON(pe garantie slava Domnului) daca se intreaba cineva. Am avut simptome de genul scartzait la schimbare din tr. 3 in tr. 4 in orice mod manual/automat care au inceput la 5000km, adica in rodaj. Cei de la Serus din Ploiesti m-au facut nebun si mi-au spus ca zgomotul nu inseamna un defect. Nu are rost sa insist ca multa lume este dezamagita de politica lor:”Vinde si dupa aia bateti joc de ei!” Dupa tergiversari nenumarate si pe fondul generalizarii zgomotului la orice trecere din treapta impara in para, am decis sa apelez la alt dealer din Targoviste care m-au tratat cu consideratie (fara nicio pila,cunostinte,relatii) au testat masina, culmea culmilor au inregistrat zgomotul cu microfoane plus ca se pare ca au gasit si niste erori la cutie dar nu au dat prea multe detalii, si in final au trimis analiza lor la Renault. Care, surprizaaaa, stia de problema pt ca multe EDC7 puse pe Kadjar si Megane GT aveau aceleasi simptome. Anyway, mi-au comunicat ca ambreiajele au fost schimbate cu un alt P.N.(part number) adica pt cine e din afara sferei automotive (inginer sau jurnalist) sa inteleaga ca ambreiajele au fost reproiectate sa faca fata solicitarilor la care sunt supuse. Dar interesanta politica Renault de a nu rechema toate problemele decat sa repare daca clientul face scandal si se zbate sa isi rezolve problemele. Spre exemplu centura centru spate am schimbat-o pe garantie de 3 ori pana acum!
        Concluzie: cine vrea EDC7 poate cumpara linistit ca bolile copilariei s-au rezolvat! Din 2018 toate au discurile de ambreiaj noi/reproiectate!

        • kim_vl

          Am Captur 1.2 TCe 120 CP/190 Nm EDC6 din 2013 (printre primele Captur-uri din tara); masina are acum aproape 70000 km si cutia e de vis. Asta vara am vandut Qashqai-ul (se vrea a fi schimbat cu altceva), astfel incat Captur-ul sotiei a ramas masina de familie si am condus-o mult vara asta. Duminica am fost pe Valea Jiului (fac destul de des traseul respectiv) si e o incantare sa abordezi curbele respective fara grija schimbarii vitezelor (schimb rapid, fara lag, fara sa fie nehotarata). Si de motor sunt incantat. N-am condus un DSG sau DCT, dar totusi nu cred ca exista termen de comparatie cu CVT-uri sau alte AT-uri, din gama asta mai nonpremium. Cred ca noul motor 1.3 150CP/250 Nm rupe. Din pacate la anu’ ii vine randul la schimbat si asteia si, cum vreau doar 4WD+AT, probabil va fi alta varianta.

  3. iuli

    o comparatie simplista fata de 1,6 gdi manual de la sportage? consum, silentiozitate, elasticitate? multumesc.

    • turatiimaster

      Consum si silentiozitate cam la fel, elasticitate mai buna la TCe (fiind turbo), fiabilitate mai buna la GDi (nefiind turbo).

  4. Mdaniel

    Cutia DSG7 stie sa faca la fel ca asta edc?

    • turatiimaster

      Stie.

  5. Nicolaie

    Bună ziua,
    Un Megan Sedan 2016, pe benzină, 1,6 SCe 115 cp va urma poate la un test? Ce ne puteți spune în acest sens? Mulțumesc!

    • turatiimaster

      Incerc, nu am date despre motor, o sa fie un Sedan cu siguranta.

  6. Cosmin

    Comparand modelul testat ( cutie manuală ) cu noul Peugeot 3008 cu motor de 1.2 benzină de 130 care alegere apreciați că este mai avantajoasă

    • turatiimaster

      Motorul de la Peugeot imi place mai mult.

  7. mdaniel

    Finetea respectiva a cutiei EDC la mersul cu spatele poate fi data de sistemul Extended Grip? Iar cele care nu vin cu Extended Grip sa nu aiba aceasta “finete”?

    • turatiimaster

      Nu, cutia de viteze are chestii in plus, crawl control si control electronic al pedalei de acceleratie in zona de viteza mica. Cu sau fara EG, finetea cutiei e aceeasi.

  8. manolache ionut

    salut
    un megane sedan dci testam-1.6 de preferat?
    multumesc

    • turatiimaster

      Incercam, daca ne lasa si vremea putin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.