Mazda 3 Sedan G120 2.0l Attraction

Mazda 3 Sedan G120 2.0l Attraction

Mazda 3 a primit un facelift la sfarsitul anului 2016, cu restilizari ale exteriorului, echipamente noi, insonorizare suplimentara si suspensie recalibrata pentru a lucra eficient cu noul sistem G-Vectoring Control dezvoltat de producatorul nipon.

Din ce am observat, comportamentul masinii se schimba destul de radical, in bine, sistemul G-VC in functionare are mai multe efecte, minimizeaza anumite miscari ale caroseriei, in asa fel incat pasagerii se simt mult mai confortabil, in timp ce dinamica e superioara, printr-o asezare “studiata” pe viraje.

Si la interior modificarile sunt de efect, a disparut frana de mana si s-a eliberat astfel un spatiu suplimentar pe consola centrala inferioara, senzatia de spatiu care s-a creat este impresionanta.

Au ramas insa si unele aspecte mai putin placute: zgomotul la rotirea volanului din capat in capat si oglinzile retrovizoare impreuna cu stalpii parbrizului dau niste zone de vizibilitate redusa care pot sa deranjeze.

Ca prezenta scenica si optiune de cumparare, Mazda 3 Sedan ramane un autovehicul competitiv, cu aerodinamica deosebita, Cx 0.26, sincer si pretul mi se pare destul de bun in versiunea Attraction, iar motorizarea 2l de 120 CP se descurca foarte bine cu o caroserie relativ usoara.

83 Responses

  1. Teodor says:

    Se aude ca noua Mazda 3 va costa in versiunea de baza, cu motorul aspirat de 2 litri (si 122 CP parca), cam 20.000 euro si va avea doar aer conditionat manual. Pentru aer conditionat automat va trebui sa luam o versiune mai scumpa.
    Imi place cum arata dar, sincer, tot n-o vad in clasa premium.
    Ce ziceti, merita banii aia?

    • teddy26 says:

      Eu mi-am luat una in aprilie 2018 cu 120cp AT, am aproape 20000km si e foarte ok. Nu e asa sportiva dar se comporta foarte bine atat in oras cat si afara, eu zic ca merita investitia. Ma bate gandul sa imi mai iau un cx5 dar sunt indecis ca nu stiu ce vremuri vin la anul cu politicienii astia 🙂 .

      • Teodor says:

        Multumesc pt raspuns. Tot motorul de 120 CP ma intereseaza si pe mine. Deocamdata astept sa vad si preturile oficiale.

  2. Cosmin says:

    @Traian : Si eu oscilam intre Vitara si M3 dar cand am vazut Mazda m-am decis, e mult mai spatioasa decat Vitara si materiale mai de calitate la interior, aspect aproape premium. Am comandat cutie automata fara sa probez dar cand am condus-o…e de vis. Nu stiu automata de pe Vitara dar daca nu ai nevoie neaparat de 4×4 mergi pe M3, e masina, motorul G130 si cutia AT fac o pereche grozava si in oras si afara…

  3. cris says:

    Salut! Ai participat la prezentarea megabe ului 4 RS la Adancata? Cum ti se pare masina? un test pe cand? multumesc anticipat

    • turatiimaster says:

      Dupa ce am dat doua tururi cu Renault RS 01, cu pilotul de GT3 la volan, Francesc Guttierez, probabil cea mai tare experienta a mea de pana acum, si am avut ceva la viata mea, cand m-am urcat in Megane RS si am plecat cu el pe circuit parca eram in autobuz (fara gluma). Asa se simtea diferenta, de altfel am pus pe facebook un filmulet facut de cineva onboard, pe circuit rulau niste RS-uri, cand apare GT3-ul si trece de ele, fix cam ca si cum stateau pe loc. Si toti care au condus au avut senzatia asta. Acum revenind la Megane RS, n-am dat decat vreo 2 ture jumatate cu el, nu la limita ca a fost cu Safety Car si sincer cam dadeam peste cei din fata (am avut in dreapta pe detinatorul recordului circuitului Motorpark la masini cu tractiune fata, omul relaxat si cu sfaturi bune, pur si simplu nu aveam unde sa ma duc ca dadeam peste cei din fata si nu aveai voie sa depasesti). Foarte confortabil si silentios, pacane frumos cand schimba la rosu, o idee cam moale pentru circuit (sasiul CUP e pentru circuit), altfel aderenta excelenta, precizie si foarte docil, adica nimic sa te sperie sau ceva (repet, dat jos din GT3, care a fost de departe cea mai brutala experienta avuta de mine intr-o masina). O sa il luam si la test, vedem cum stam cu timpul, masina e ultrasofisticata si tehnologizata, dar si pretul a crescut, acum sari de 30 000 ca sa iei un RS, acum 2 generatii cu 25000 erai doctor, luai un RS Trophy de lesinai.

  4. Traian says:

    Bună. Te rog spune-mi parerea ta. Oscilez între 2 mașini tare diferite. Suzuki Vitara 2 wd at si Mazda 3 120 cai putere cutie de viteze automată.

    • Mihai says:

      Eu de când am deschis ușa la Vitara am si renuntat la ea. Parerea mea ca Mazda 3 are design, interior mai ok, cutia , momentan la mine, e beton:).

    • turatiimaster says:

      Vitara are logica doar daca ai nevoie de 4×4, pe 4×2 Mazda e mult peste.

  5. Dragos says:

    De ce crezi ca la vara va veni Android Auto ?
    Ai vreo informatie in acest sens ?

    • Mihai says:

      Au zis cei de la Mazda, am citit intr-un articol. La început pe Mazda 6 apoi și restul modelelor vor beneficia de update dar nu se stie, inca, daca e free sau implica costuri.

      Ps: vopseaua e de kko. Azi am luat o piatră pe aripa stanga când eram pe autostrada la viteza de 130 si a sărit vopseaua destul de rau. Stie cineva un remediu local ca nu am chef sa vopsesc o aripă pentru asa ceva. Multumesc anticipat.

      • turatiimaster says:

        Vopseaua e proasta la toate, de cand s-a renuntat la vopselurile pe baza de lac si s-a trecut la cele pe baza de apa. Exceptand masinile premium, unde mai ai niste straturi in plus, astea normale sunt vai de ele la vopsea, la toate marcile.

  6. Mihai says:

    De 5 zile sunt posesor de Mazda3 Sport G120 AT Revolution si am fost plecat cu ea cam 400km din care vreo 60 in oras. Consumul mediu ă fost de 6.9L/100 la un condus destul de normal, 2adulti+2copii si bagaje muuulte:). Comparând cu Aurisul de 1.6,124cp pe care îl am tot pe benzina, consumul e cam la fel.
    Masina s a comportat f ok, cutia e bestială, schimba mai bine ca DSG ul de la G6 si G7 pe care le-am deținut în ultimii ani chiar si i-stopul se comporta mai bine ca cel de la Golf.
    Ca si insonorizare e sub Golf 7 dar peste Auris. Am observat ca undeva pe la 120-130km/h se aude câteodată un șuierat pe dreapta, pare să fie de la vreun cheder sau poate ma ajuta cineva care a întâmpinat această problemă si care e întâlnită si pe la alte firme de mașini. În viraje sta foarte bine, interiorul e elegant.
    Per total sunt momentan foarte mulțumit de masina, astept in vara Android Auto care pt mine e un mare minus.

  7. Bianca says:

    Salut,
    As vrea sa imi cumpar o Mazda 3 Sport, cu motorizare mica din 2016 sau 2017 dar tot primesc sfaturi sa nu ma risc datorita costurilor de intretinere “mari”. Ca sa imi fac o idee ce inseamna un cost mare, ati putea sa imi exemplifiati cat ar costa anual RCAul si revizia?

    • Ionut says:

      Eu am Mazda3 G120, sedan 2015 MT, 70.000 km, nu am schimbat nimic la ea(nici macar placutele de frana pe fata, mai duc vre-o 10.000 km). RCA-ul e in jur de 800 RON(GroupAma), revizia 900 RON(ulei + toate filtrele).Sfatul meu e sa mergi pe G120.

    • turatiimaster says:

      Are costuri de intretinere la nivel cu celelalte masini, sigur nu e cea mai ieftina insa diferentele nu sunt mari, adica la un ceed de exemplu ai o revizie la 650-700 lei, la 3 G120 e in zona de 900 lei.

  8. Cosmin says:

    M3 G120 AT 2016…doar de 95…fara probleme…consum 8.2 l /100 km, 80% oras…mers mai sportiv nu la consum…Merge ceas…trage bine, cutia schimba insesizabil…recomand la toata lumea cutia automata…

  9. Marius says:

    Salut
    Sunt interesat sa cumpar noua mazda 3 g 120 , am citit aici multe pareri pozitive despre aceasta masina si in special consumul care mi se pare foarte ok pentru un 2.0 benzina , as vrea sa stiu ce fel de benzina folositi de 95 sau 98 ? Multumesc ….apropo foarte bine facut filmul cu prezentarea masini , este cea ce cautam

  10. danhrapciuc says:

    Felicitări pt profesionalismul dvs.Va rog sa mi spuneti intre Hyundai elantra 2017 model exclusiv 1 6 benzina pret 15300 si Mazda 3 g 120 Challenge pret 16700 ce sa aleg.Mentionez ca voi tine masina circa 10 ani o voi folosicirca 80% in orasul Iași .Am citit ca Hyundaiul nu ar fi asa stabil la viteze ceva mai mari.Mazda ar avea probleme cu rugină.Cate ar consuma mai puțin urban si care ar fi mai fiabilă si mai masina .Va multumesc mult!

    • turatiimaster says:

      Oricare din variante e buna, personal as lua Elantra, e pacat de 2l de la Mazda sa se mearga 80% in oras si nu stim cum se va taxa cilindreea intr-un interval de 10 ani, pare mai safe o varianta medie, de 1.6l. Fiabile si masini sunt amandoua, la fel, amandoua sunt relativ economice in oras, dar tot motorul mic e mai avantajat.

      • danhrapciuc says:

        Sunteti cel mai bun in ceea ce faceti si va voi recomanda cu drag la toata lumea! Multumesc pentru răspuns!

  11. Cosmin says:

    Eu am Mazda 3 G120 AT 2016, 18000 km si consum mediu 8.2 l/100 km, 90% in Rm Valcea plus doua iesiri din tara in concedii. Precizez ca nu merg ca pensionarii, o calc destul de bine, imi place mai sportiv, sunt sigur ca daca as merge la consum as scoate sub 8 l. Automata e geniala in oras, schimba lin, repede, dupa ce te obisnuiesti putin cu ea o calci progresiv, atat cat trebuie, la drum lung iar e un motiv in plus de confort. Recomand! Exista atentionare lichid de parbriz, zicea cineva mai sus ca nu e…

    • acidutu says:

      Am Mazda 3 G120 AT, 2016.09 , 41.000 km, si un consum mediu in ultimii 19.000 de 5,7 % , 80% extraurban. Consumul variaza intre 4,1% esxtraurban mergand regulamentar si 21% in oras cu motorul rece, fara start-stop activat, distanta parcursa 5 km in 20 de minute. Extraurban la viteze de 60-70 in localitate si 110 in afara pe drumurile patriei ( nu sunt agitat la volan ) consumul este intre 5,1-5,3 %. Sunt foarte multumit de consum. Fac naveta 100 km/zi , uneori folosesc pedala de frana max de 10 ori /zi, nu conduc in stilul “smuls”, poate de aici consumul foarte mic ( parerea mea ). Cand motorul este cald si intra start-stop in functiune ( Max 1 minut ) consumul in oras scade simtitor ( 7-8 %). Oricum consumul nu are importanta mare daca iti permiti sa platesti 21-22.000 euro pe masina, 1 litrui in plus sau in minus nu se simte chiar daca merg 38.000 km/an ( 3200 km/luna=190 litri benzina super/luna=1100 ron/luna. Un consum mediu de 7% creste costul benzinei in cazul meu cu 200 ron/luna=2400 ron/an la 38.000 km anual, nu mi se pare semnificativ. Masina consuma cat “doreste” proprietarul). Discutiile despre consum sunt ca si cele despre pescari. Partea frumoasa la cutia AT, in modul manual , daca se apasa pedala de acceleratie pana aproape de capatul cursei unde se simte un obstacol, nu schimba treapta, nu face kick down, se comporta fix ca o cutie manuala , frana de motor este mare. In mod manual se tureaza pana intra limitatorul de turatie sau schimb manual treapta. In mod automat este foarte placut modul in care functioneaza cutia , schimba lin, si in functie de viteza si nivelul apasarii pedalei de acceleratie cutia poate schimba 1,2 sau 3 trepte. Revizia de la 39.000 km a costat 1000 ron, acceptabil avand in vedere pretul de achizitie, xenoanele sunt superbe, aerul conditionat a functionat tot timpul in modul eco si nu am ce-i reprosa ( nu inteleg diferenta intre AC si AC eco ) , suspensia este confortabila , nu mi se pare dura, zgomotul la rulare din partea anvelopelor este mai mare cu cele de vara decat cu cele de iarna ( la celalalte autoturisme era invers ) , motorul se aude de la 1700 ture ( daca am anvelopele de iarna, vara doar de la 2300 ture ) dar este foarte placut , se aude cumva ca in surdina pana pe la 3500 de ture, stii ca este acolo si isi face treaba. Partea proasta este ca la kick down sare turometrul la peste 5500 de ture si acolo zgomotul este mai mare. La mers normal cutia tine motorul la turatie foarte mica , 1200-1300 ture. Masina perfecta nu exista , fiecare are bubele ei, mie asta mi-a placut, asta am achizitionat-o si ma simt foarte bine in ea. Avand in vedere ca petrec zilnic cel putin 2 ore in ea conditia obligatorie a fost sa ma simt bine, confortabil si sa nu simt oboseala, sa ma relaxeze.

  12. big says:

    Am vazut ca mazda 3 manuala avea probleme la introducerea in treapta 1-a la semafor dupa ce iesea i-stopul, se plangeau propietarii de numa numa, ia raia de la mazda le ziceau ca e normal pentru ca e nou…haha, vorbim de modelele 2013, 2014 , are cineva mai recennt mazda 3 ? mai prezinta problema cu cutia?, salutari.

  13. Vio says:

    Am citit postările voastre. Am o Mazda CX5 de care sunt mulțumit si ma interesează si Mazda 3 120 cp/AT benzina.
    Cu CX 3 am mers puțin , are motorul 2.0 si cutia Automatică, ambele foarte bune împreuna, dar pt. mine este prea mică, chiar dacă arată super.
    Rugămintea pe care o am este ca atunci când scrieti comentarii sa inceracati sa fiți obiectivi, iar dacă aveți si o experiența(expertiza) suficientă merita sa le faceți publice. Nu postați numai cu inima, ci in primul rând încercați sa fiți obiectivi.

  14. leeloo says:

    conduc masini automate de 8 ani de zile.
    Nu vin 4 litri in plus de la cutie, chiar si clasica cum are mazda. si nu la o masina cu start stop.
    Am colegi cu versiunea manuala si raporteaza si ei tot peste 10. E mai mic cu siguranta, dar nu 4 l in minus.
    Si chiar daca ar fi asa, asta tot vina mazda e ca nu sunt ins tare sa faca o cutie eficienta.
    De cativa ani buni la multi productori versiunile automate, fie ca sunt DCT, sau CVT consuma la fel sau chiar mai putin, ca sa nu zic de cutiile ZF in 8 trepte ….

  15. Adrian says:

    Ma bucur ca a mai aparut cineva care sa-mi confirme spusele.Astazi de la Aparatorii Patriei la Mall Baneasa mi-a luat 8.7 cu clima pornita si trafic aglomerat (pe la ora 18.00) iar la intoarcere pe la 21.45 fara clima si cu un trafic lejer mi-a luat 5.9
    I-am facut si poza dar nu pot sa o atasez pe acest site.Am mers pe Stefan cel Mare iar la intoarcere pe la Romana si Unirii.
    Daca nici asta nu e consum normal ma las de condus

  16. Acest consum se datoreaza cutiei automate. Eu am manuala (m3 hatch g120), merg ca nebunul prin oras si nu reusesc sa trec peste 8l/100km (de obicei am 7.5)

  17. leeloo says:

    masina asta are consum de motor de 2 l turbo benzina de 150 de cai tehnologie de acu 12 ani. Am avut numai masini pe benzina, cu o singura exceptie, stiu cat consuma benzinarele.

    producatorul da 7 % urban, ala clar e poveste . Ok, 9-10 in trafic, dar nu 12, sau chiar 14 destul de des.
    Culmea e ca doar in forumurile din vestul europei e confirmat consumul, in romania nu il recunoaste nimeni ca e mare, si e foarte mare comparat cu orice masina de aceasi generatie cu putere similara si aceassi clasa, incepand cu kia si termanad cu alde focus, vw, etc… alege care vrei tu din ele cu putere similara, si garantat toate consuma sub 10.
    Extraurban e ok, cam 6 si ceva mers normal , dar in oras e penalizata mult de cilindree.
    Oricum nu are rost sa continuam, tu esti multumit, bravo, sa o stapanesti sanatos, eu recunosc ca am luat teapa.

  18. Adrian says:

    http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
    Pe acest site scrie negru pe alb consumul dat de producator care pentru condus urban ajunge si la 12%.Imi pare rau pentru tine dar nu poti sa-ti iei o masina de 2l benzina aspirata doar sa o conduci in oras sperand la un consum mic.Pentru oras e normal sa-ti iei o hibrida.Daca o folosesti si pentru iesiri consumul nu sare de 8% dar conduci o automata si nu ai stres.In plus stilul de condus trebuie adaptat de la un diesel la benzina altfel iti va consuma evident

  19. leeloo says:

    tocmai asta e, conduc doar urban, in afara de 2 vacante pe an.
    Sincer la cat era de laudata ca cica consuma putin a fost surpriza pentru mine. Chiar nu ma asteptam.
    14% aveam cu saab 9-3 2t, masina serioasa…
    Am luat masina lesinata sa am consum mic sa merg cu ea in oras, si surpriza, e lesinata si consuma cat o raba.

    Motorul asta nu e nici cal nici magar, e ca nuca in perete. .. se puteau obtine 120 de cai si din motorul mai mic care il au tot skyactiv de 1.6.
    Sunt fan motoare aspirate, dar asta pur si simplu e mult prea mare pentru 120 de cai.
    Probabil ca G165 e ok, la 165 de cai mai suporti un consum mai mare, dar nu la asta.
    Dntre toate masinile avute, am avut cateva, masina asta m-a dezamagit cel mai tare, navigtia de pe facelift de nefolosit, (aia tom tom de pe NFL era excelenta) nici acum nu au un amarat de senzor penru lichidul de parbriz, tot cu o joja obosita ca la trabant, , au mutat stalpul ala de era sa calc 2 pietoni pana acum.. si cate si mai cate… greu de vazut la un drive test..
    Ii fac vant cum face anul.. noi sa fim sanatosi. Sunt deja in discutii pentru o hibrida..ramane sa ma hotarasc intre kia niro sau toyota c-hr,
    pentru mine capitolul mazda s-a incheiat.
    Oricum cine face km urbani multi nu recomand modelul asta, nu credeti povestile alea cu 7% consum urban, 12 ia in trafic normal si 10 daca mergi la 3 dimineata.

  20. leeloo says:

    problema mare e consumul urban, e penalizat de cilidrea mare.
    de la 10 in sus pana la 14 iarna cat scot eu mi se pare mult pentru un motor de 120 de cai.

    Variant hatch g120 automata.

    • Adrian says:

      Da probabil daca mergi doar in oras cu ea nu e rentabila dar cine merge doar in oras cu masina.Un consum mediu nu cred ca depaseste 8-9% dar conduci o automata, iar alta este relaxatea.Totul costa in viata iar in ziua de azi relazarea si stresul sunt foarte importante in viata unui om

  21. Ionel says:

    Fata de vechiul Focus da, este mai silentioasa, dar fata de actualul Focus este mai slab antifonata. Eu am facut drive test cu aceasta masina si la viteza mai mare este zgomotoasa. La Actualul Focus nu auzi nimic. Nu trebuie ridicata in slavi Mazda, desi fanii marcii cam asta fac. Asadar comparatia trebuie facuta cu masina similara, adica Focusul actual, nou.
    Faptul ca sta bine in curbe nu o face unica ( mai sunt si Golf, si Focus), dar mai ales trebuie avut in vedere ca in 99% din timp nu o sa duci masina la limita, asadar acest avantaj nu prea conteaza. Conteaza fiabilitatea ( vezi problemele arhicunoscute cu vopseaua la Mazda), costurile de intretinere. confortul, etc. O sa vezi ca in timp, dupa ce trece impresia lucrului nou cumparat, acestea se vor sedimenta si vor conta cu adevarat

    • Adrian says:

      Si eu am ford de care sunt tare multumit insa are un motor mare nu ca cele din ziua de azi 1.0 sau 1.5 si aici ma refer la benzina.Deci nu poti compara fiabilitatea unui motor aspirat mare cu unul “mititel” turbo.Vopseaua e una “eco” si cred ca multe masini au aceasta problema.Pentru mine a contat motorul aspirat,cutia automata cu convertizor mai fiabila decat cea Power shift de la ford si chiar si mai ieftina,designul( de departe mai frumoasa decat focusul actual) volanul si scaunele incalzite si toate astea pana in 21.000 euro.Fiecare are lista sa de prioritati dupa care isi cumpara o masina.Nu spun ca este o masina perfecta insa e facuta cu mult gust si pasiune iar pentri mine toate aceste detalii primeaza in tot.Iti spun ca si focusul e o masina extraordinara era in lista de 3 potentiale masini, insa am ales cu sufletul asa cum am simtit ca este mai potrivit pentru noi.

      • kim_vl says:

        Noua generatie de Fiesta a trecut de la Powershift la cutie cu convertizor de cuplu.

        • Adrian says:

          Asta e cea mai buna pentru Bucuresti in mod special unde te blochezi la fiecare intersectie.Toate celelalte cu siguranta sunt bune dar NEPOTRIVITE PENTRU ROMANIA.

      • Ionel says:

        Eu nu spun ca nu ai luat o masina buna, dimpotriva, dar sa nu crezi ca este cea mai buna. Apropo de dotari, am avut oferta pt. un Focus sedan Titanium, vopsea metalizata, 1,5 ecoboost, cutie manuala, cu dotarile ce le ai si pe Mazda, cu 16000 euro (Rabla inclusa), deci la o diferenta de pret de 5000 euro. Nu stiu daca acea cutie automata de la Mazda justifica o asa diferenta de pret, iar vopseaua de la Ford este sigur mult mai buna.
        Oricum, sa o stapanesti sanatos, fara evenimente.

        • kim_vl says:

          Cei de la Ford au o politica de discount-uri foarte buna (vreo 5-6 tipuri de discount-uri cumulabile). Cand am configurat noua Fiesta full am ajuns undeva pe aproape de 22000 Euro pret de lista la care s-au aplicat discount-uri in valoare de 5000 de Euro (inclusiv garantie extinsa la 6 ani).

        • Adrian says:

          Un Focus 1.5 benzina pleaca de la 19.000 euro la care se adauga pachetul titanium de 1.700 euro pentru a avea acelasi optiuni de la Mazda plus pachetul de iarna 500 euro care include si scaunele si volanul incalzit asa cum are si Mazda.Deci in total avem cam 21.200 euro.Daca tu ai reusit sa obtii un discount de 24% (rabla inclusa) te felicit pentru ca este o oferta foarte buna.Eu abia am reusit un discount de 7%.Da cred ca in Romania o cutie automata este recomandata si o spun dupa 20 de ani de condus doar masini cu cutii manuale.Stiu ca nu este cea mai buna masina este doar una care mi-a placut din prima si indiferent cate variante de masini am cautat din perspectiva si a pretului si a fiabilitatii tot la ea m-am intors.Felicitari si tie pentru Focus este foarte bun, eu am unul din 2007 si vreau sa-l mai tin inca 10 ani, are doar 130.000 km.

          • kim_vl says:

            N-am luat Focus, am luat noua Fiesta, cutie automata, aproape full: fara piele si trapa (pt. ca nu ma incanta), fara faruri cu LED (pt. ca nu exista in dotare sau optionale) si fara BLIS-avertizare de unghi mort (pt. ca nu e disponibila in Romania). Pe langa scaunele incalzite, mai mult decat volanul incalzit m-a incantat parbrizul incalzit (plus duzele de stropit cu incalzire) pt. ca stiu ce patesc iarna; sper sa scap de pus tot felul de carpe pe parbriz (la noi zapada nu prea e, dar parbrizul mai ingheata noaptea). Masina o comandasem initial pt. naveta mea zilnica de oras, dar, cum gandul imi ramasese de asta-primavara la noul Suzuki Ignis GLX 4X4 MT5 (cu scaune incalzite si faruri full LED in standard), o sa dau Fiesta la sotie si eu mi-am comandat un Ignis. Cei 5000 de Euro discount la Fiesta sunt fara tichet Rabla (nu stiu daca se va mai da drumul la o noua etapa din Rabla). Pachetele Titanium si la Fiesta si la Ford sunt aproape in totalitate discountate, plus alte cateva categorii oficiale de discount-uri. Discount-ul de 7% la ce l-ai obtinut, la Focus sau la Mazda ?

  22. Adrian says:

    Salutare tuturor.Tocmai mi-am achizitionat o Mazda 3 AT 120 cp model revolution cu care am facut deja 1000 km prin tara via Bucuresti-Sacele-Brasov-Sibiu-Sibiu oras-Sebes-Orastie-Hateg-Petrosani-Bumbesti-Novaci-Ranca-Rm Valcea-Pitesti Bucuresti si as vrea sa va impartasesc cateva impresii.Ca si referinta am un Ford Focus 2 TDCI din 2007 116 cp pe care il am de din 2009 de cand avea 17.000 km, iar aceasta comparatie o fac in mod direct cu el pentru ca e masina pe care o cunosc perfect.

    Cel mai bun lucru de care am ramas cel mai mult impresionat este cutia automata.Este de-a dreptul incredibil de performanta, schimba vitezele perfect retrogradand exact cum vreau eu , daca apas mai incet coboara 1 treapta, daca sustin apasarea mai puternica si motorul simte ca nu este la turatia potrivita coboara inca 1 sau 2 trepte.Mi se pare incredibil cat de bine simte ceea ce eu ii cer sa faca.Nu mai vorbesc de comoditatea pe care ti-o ofera in oras in ingresuiala sau in preajma sensului giratoriu.Ca fapt divers am stat 2 ore blocat pe DN1 sambata dimineata deci daca eram cu o manuala imi blestemam zilele.

    Consumul mediu pe toata aceasta distanta a fost la 7.2%.Am facut si un test de verificare sa vad daca consumul la pompa este acelasi cu ce imi indica computerul de bord si a iesit fix pe fix.Nu am trecut de 5000 de ture, o singura data am ajuns la aceasta turatie, in general cutia imi schimba la 3000,4000,4500 in functie de cat de mult sustineam apasarea acceleratiei.Sincer m-am abtinut sa depasesc 5000 fiind in perioada de rodaj, desi masina cerea mai mult decat i-am dat eu.Pe dealul negru a tras mai mult decat focusul meu desi aveam putine dubii la inceput ca are forta sa faca fata cu brio la urcari dar am lasat in urma pe multi mai ales in curbe.

    Asa de incheiere cred ca aceasta automata este incredibil de comoda si “desteapta” pentru a lasa manuala pe dreapta :))

    • Sorin says:

      Sa te bucuri de ea,fara evenimente neplacute…………despre zgomotul interior la viteza de autostrada ce poti sa spui?Este ok ?
      Fata de Ford cum iti pare?

      • Adrian says:

        Buna intrebare mai ales ca despre acest lucru auzisem si eu inainte sa mi cumpar Mazda.Am mers si cu 170 km/h si pot spune ca in comparatie cu fordul meu este mult mai silentioasa.De altfel nu inteleg cum se poate spune ca este foarte galagioasa la viteze mari cand este absolut un zgomot normal.Daca probabil esti obisnuit cu un Mercedes de minim 40.000 euro probabil ca este o diferenta semnificativa in privinta antifonarii insa Mazda costa 21.000 euro si are absolut toate optiunile.Per ansamblu merita mai mult decat costa aceasta masina, iar la viraje in rampa este cu mult mai agila si puternica decat fordul.

        • Sorin says:

          O astept in noiembrie(G120mt attracion)
          Am comandat-o …………..cu retineri vis-a-vis de zgomot ….. sper sa nu regret!!

    • Adi R says:

      Salut, ce masini ai mai testat inainte de Mazda 3 ? Sunt curios cum le-ai compara la categoria confort ( insonorizare si suspensii ). Multumesc!

    • Andrei says:

      Legat de oglinzile retrovizoare ce poti sa ne spui? Am citit pe mai multe forumuri ca afecteaza vizibilitatea.

  23. Leahu Cristian says:

    Eu imi astept noua mazda 3 sport de 5 luni. Abia astept sa ajunga si sunt foarte incantat. O intrebare: de ce difera unele specificatii tehnice intre germania si ro? Nu e aceeasi masina? Specific ca locuiesc in germania si masina e comandata aici si e mai scumpa cu peste 2000 euro. Am vazut diferente la ampatament si la virajul maxim in datele tehnice

  24. Cazimir says:

    Nu va uitati la 0-100 dat de producator. Daca ne uitam la masuratori pe reprize Mazda 3 nici cu 165 cai nu sta langa civic.

    http://www.zeperfs.com/duel4845-6667.htm

  25. Neculae says:

    Pentru Mazda 3 g 120 recomanda-ti cutia automata? Avand in vedere ca va fi folosita 80% din timp in oras.
    Multumesc

  26. Adrian says:

    Salut, as vrea să îmi schimb mașina ( Mazda 3 1.6i sport 2008 ) în special datorită proastei insonorizari și a suspensiei un pic prea ferma. Crezi că noul model Mazda a îmbunătățit mult aceste aspecte? Ai testat noua Honda Civic 5D? sunt curios daca o recomanzi, am auzit că Honda a început să faca rabat la calitate după criza din 2008. Mulțumesc.

    • bancher says:

      am testat eu Honda Civic sedan 1.5 litri 182 CP…este foarte tare, dupa parerea mea este peste Mazda 3 G120 .
      ca o comparatie: Civicul are amortizoare mai moi, filtreaza f bine orice groapa, are un motor bestial care se infige muuult peste orice motor de pe Mazda 3 sau mazda 6, directia e precisa (parca nu la fel de precisa ca la Mazda), ai nevoie de numai 1.25 rotiri de volan sa brachezi rotile la maxim, materialele din bord sunt de calitate, scaune super confortabile.
      la Honda Civic nu mi-au placut tapiteria (are aspect de stofa ieftina) si maciulia schimbatorului de viteze

      • kim_vl says:

        Ce cutie de viteze avea Civic-ul ?

        • bancher says:

          cutia este OK ca functionare (este vorba de cea manuala), insa nu imi place forma ei, cu maciulia aceea ieftina, ca de matiz. La pret Civicul pleaca de la 20800 euro, dar are multe dotari in modelul de baza.

      • Motorul de 1.5 duce civicul de la 0 la 100 in 8.2 secunde- la fel si motorul g 165 de pe mazda 3. G120 are doar 8.9 secunde.
        Civicul are garda la sol inacceptabil de mica pentru Romania

    • turatiimaster says:

      E mai imbunatatit noul model, G-VC face ca suspensia sa se simta altfel si antifonarea e mult mai buna. Nu am testat noul Civic, luna asta vin si la mine vreo 3 versiuni.

  27. Marian says:

    Principalele criterii pe care le urmaresc sunt confortul la volan, insonorizarea, zgomot de rulare si de vant cat mai redus si tinuta de drum (sa nu fie barca sau sa zdruncine tare). Ce mi-ati recomanda din clasa compacta nonpremium?.

  28. Dan says:

    Salut!
    Sunt nehotărât intre Hyundai I30 2017 1.4 T GDI și Mazda 3 2017 2.0 120 cai. Care autoturism este mai confortabil dintre acestea, din punct de vedere al suspensiei, nivelului de zgomot, scaune?
    Mulțumesc!

    • Cristian says:

      Strict raportat la confort mai mult ca sigur I30. La M3 are totusi o suspensie un pic mai ferma decat media segmentului, nivelul de zgomot interior este un pic mai mare. Scaunele sunt foarte confortabile dar daca primul criteriu este confortul alege i30.

    • turatiimaster says:

      i30 e mai confortabil.

  29. Ionut says:

    Foarte bun review-ul.
    Urmeaza cumva si Logan-ul 2017?

  30. sorin says:

    Salut,
    Dupa un test drive cu m3 sedan g120 am constatat ca zgomotul la 130km este mai mare decat la cele mai multe modele din aceeasi clasa si as dori sa stiu daca se poate imbunatati insonorizarea , in mod profesional, fara sa afectez alte functii.
    ……… sau ar trebui sa ma orientez catre o alta marca ,la care insonorizarea sa fie ok din fabrica
    Multumesc de ajutor!

    • Cristian says:

      Cum ti s-a parut suspensia? Sunt multi care spun ca e cam rigida

    • turatiimaster says:

      Se poate imbunatati relativ usor, insa daca te preocupa foarte mult nivelul de zgomot, mai bine mergi direct pe un model mai ok din fabrica.

      • Sorin says:

        Multumesc pt raspuns
        Azi am urmarit si prezentarea pt megane sedan 1.5edc si comparativ cu mazda3 sunt comparative ca zgomot?
        Vreau sa-mi schimb meganul sedan 2008 si ce vreau,ca noua masina sa nu fie mai zgomotoasa decat actuala!

  31. cristian says:

    Impresia mea din imaginile difuzate, este ca, strict legat de bord, arata usor invechit fata de competitori.

  32. Ionel says:

    @Cristian
    Am facut drive test cu Attraction sedan G120 si mi s-a parut un pic cam tare suspensia la denivelari, deci nu cred ca este setata diferit.

  33. Cristian says:

    Salutare! Ma intereseaza sa iau o Mazda noua, dar sunt extrem de nehotarat. Masina va fi folosita 90% in oras. Imi place foarte mult motorul g 120 dar oscilez in mazda 3 si cx-3. Nu-mi dau seama cum este setat motorul – vad ca la cx-3 face cuplu maxim la 2800 rot. As alege mazda 3 pentru spatiul interior sau cx-3 pentru vizibilitate mai buna + lungime mai mica.(mai usor de parcat in oras). Totodata la cx-3 imi da motorul asta (g 120) si pe varianta basic – emotion – care e doar 14700 eur .
    Pentru 3 as fi nehotarat inclusiv intre sedan si hatch. E suspensia la sedan mai moale, asadar mai potrivita pentru drumurile noastre varza ?
    Multumesc frumos pentru raspunsuri! Seara frumoasa!

    • turatiimaster says:

      CX-3 e mai bun pentru oras, usor mai inalta, vezi mai bine, parchezi mai usor.

  34. Ioan says:

    Superba masina! Prezentarea este detaliata si riguroasa! Multumim!!
    Off topic: Pe cand un test cu Fiat Tipo?

  35. Ciprian says:

    Salut…o prezentare excelenta asa cum ne-ai obisnuit…poti sa ne zici daca pt un asa raport de compresie mare mazda specifica folosirea benzinei superioare 98/100 ?…tot legat de acest motor cuplat la cutia automata ai idee cum se comporta, daca ramane la fel de placut in utilizare sau daca ai orice alta informatie utila referitoare la aceasta combinatie…

    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      E de preferat sa folosesti benzina buna, nu m-am uitat daca se recomanda benzina 98, ar trebui sa scrie la capacul rezervorului. Dar la genul asta de motorizari, benzina buna e cam obligatorie.

    • bancher says:

      la un raport de compresie de 14:1, eu zic ca este subinteles ca e nevoie de o benzina cu cifra otctanica mare (98). Benzina de 95 se foloseste la motoarele cu raport mic de compresie, unde pericolul de detonatie e mai mic.

    • horean says:

      Iar pareri despre cutia automata?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.