Renault a proiectat un sedan compact impresionant ca design, pe baza tehnica amodelului Megane, e atat de bine proportionat incat de la distanta pare mai mare decat e in realitate, fiind usor de confundat cu Talisman.
Desi ne-am straduit sa gasim un model echipat cu motorizarea 1.6l SCe, si eram pe cale sa incheiem frumos seria de Megane-uri, cu toate motorizarile filmate, n-am avut noroc, masina promisa s-a vandut cu cateva zile inainte. A trebuit sa ne multumim tot cu 1.5l dCi, cu transmisia EDC6.
Probabil si din cauza vremii, afara era destul de rece, pneurile de iarna, nu am reusit un consum de combustibil foarte spectaculos, oricum nici nu am mers realmente la economie, insa nici nu am tras foarte tare de Megane, am condus in general normal.
Nu are eficienta aerodinamica a unor modele concurente, insa arata excelent si ofera o gama interesanta de motorizari/transmisii/echipari, practic pentru toate gusturile si buzunarele. In mod evident, oricine cauta un asemenea sedan, trebuie sa faca un drive-test si cu noul Megane…
dsg 7 in orice configuratie (ca e leon, skoda sau wv) are doar motorul 1.6…mergi cu ambele si vezi ce si cum…cel mai bine, noi putem fi subiectivi
Stie cineva daca motorul 1,6 diesel imperecheat cu cutia dsg7 de pe VW Jetta sunt similare cu cele de pe Skoda Octavia.
Totodata cum se prezinta ca tinuta de drum Jetta fata de Megane.
DSG7 este unul, e acelasi si pe Octavia si pe Jetta.
Insa la vechiul DSG7 au fost niste probleme, mai ales dupa limita de 100 000km. Este o cutie cu ambreiaj uscat, nu este la fel de fiabila ca DSG6 (cu ambreiaj umed).
In plus DSG6 rezista la un cuplu mult mai mare, se pune pe motoarele mari. DSG7 rezista pana la 250Nm, se pune pe 1.8 TSI si motoare cu cuplu mai mic.
Salut, pana primesti un raspuns de la Robert…iti spun ce as alege eu (poate subiectiv avand in vedere ca am un megane gt, dar am detinut octavia 3 si octavia 2 fl cu dsg 7 carecse afla pe o3 fl 1.6 tdi). Din punct de vedere al designului megane ul sta mult mai bine, mult mai aratos, skoda a primit un facelift nereusit…este chiar hidoasa…stiu ca gusturile nu se discuta dar sunt multi care sunt de aceeasi parere inclusiv in presa auto si pe forum ul marcii. Motorul 1.6 tdi este un motor mai putin fiabil decat 1.5 dci, are pb (detalii wv forum). Suspensia skodei este foarte rigida, gen caruta…megane nu mai este ca generatia a 2 a sedanului, dar tot nu ajunge la duritatea skodei. In octavia ai spatiu mai mare portbagaj si interior. Cutia dsg7 de la skoda nu este monument de fiabilitate, este proasta si urmeaza a fi inlocuita pe 2.0 tdi ai cutia dsg 6 care are mai putine probleme. Edc 6 nu are probleme si este apropiata de performante ca dsg 7. Monentan edc7 de pe gt are ceva pb….in concluzie iti recomand renault megane…desi dc te impaci cu suspensii dure si optezi pt motorul 2.0 tdi in loc de 1.6 tdi care este o prastie de motor, alege skoda
Felicitări Robert pentru prezentarile complete si obiective.
Ce imi reconanzi sa aleg intre Megane sedan 1,5 cu EDC si Octavia 1,6 cu DSG din punct de vedere al fiabilității motoarelor si cutiilor automate, cum functioneaza împerecherea lor.
Multumesc anticipat pentru raspuns
Octavia e mai fina ca Megane la mers, insa la fiabilitate am feedback-uri mai bune la Megane, 1.5l cu EDC e destul de ok, le-au aranjat in timp si acum problemele sunt destul de mici daca o conduci corect masina si respecti intervalele de service. Si Megane arata si mai bine parca.
mai fina octavia la mers? te contrazic, este dura la suspensii comparativ cu megane ul…11 luni am tinut octavia 3 si mi a ajuns…la un test drive scurt spui ca i ok, dar pe masura ce mergi prin orasul nostru minunat realizezi ca te dai jos din ea cu dureri de spate…
Are scaunele mai proaste, insa overall mie mi s-a parut mai fina ca Megane.