BMW seria 5 nu e un model necunoscut in Romania, as putea spune ca e cel mai prezent pe soselele noastre, la concurenta directa cu SUV-urile marcii bavareze. E drept, in varianta sedan, pentru ca la break-uri e dimpotriva, destul de rar.
Am incercat si noi ultimul model, un 530d Touring superb, intr-o varianta destul de exclusiva, atat prin prisma dotarilor, cat si prin pretul afisat, doar de valoarea optiunilor de pe masina iti poti cumpara lejer o masina serioasa.
Nu asta este important, ci faptul ca evolutia e discreta la exterior, fara a fi un facelift, noul seria 5 chiar e nou, insa pastreaza liniile consacrate, insa desigur schimbarile sunt dramatice, atat pe partea de sasiu cat mai ales in privinta tehnologiilor de ultima ora prezente la bord.
Sa ne bucuram impreuna de rafinamentul oferit, poate ca nu toti ne permitem o asemenea masina, insa ne bucuram ca exista, macar ca obiect aspirational pentru unii dintre noi.
,,O demonstratie de virtuozitate” din partea inginerilor de la BMW !
Dupa ce depasesti faza de exaltare, incepi sa te gandesti la conditiile reale de trafic din Romania, si chiar din strainatate,
rational judecand, nu sunt prea multe drumurile unde sa poti folosi aceasta masina la potentialul ei. Pana si in Germania
autostrazile sunt tot mai aglomerate sau mai nou in reparatie, astfel incat, de cele mai multe ori, 100CP sunt suficienti.
Te gandesti apoi, ca foarte putini dintre cei care isi permit o astfel de masina, vor fi in stare sau vor avea chef sa o conduca asa cum ar merita aceasta masina sa fie condusa si cand spun asta, ma gandesc la cum am depasit eu recent in Romania de doua ori acelasi Porche Panamera cu Logan-ul firmei de 75CP si depasit a ramas, fara sa dau dovada de teribilism.
Te mai gandesti de asemenea ca de 93000 euro, poti lua o limuzina OK + un SUV OK + o masina de oras simpatica si poate nu vei impresiona pe nimeni, dar sigur nu vei ajunge sa te plictisesti la fel de repede.
Probabil ca daca as fi Jay Leno’s , as adauga aceasta masina la colectia mea !