Prezentat la Salonul de la Frankfurt în septembrie 2017, Noul Duster afișează un design atrăgător și inedit. Confortabil și cu un comportament performant în off-road, SUV-ul Dacia poate fi comandat în România din 24 noiembrie la un preț începând de la 12.350 de euro (TVA inclus).
Modelul emblematic al mărcii Dacia se reînnoiește. La exterior, Noul Duster se prezintă cu un design care exprimă robustețe. Interiorul, complet nou, este confortabil și ergonomic. Calitatea percepută înregistrează, la rândul ei, un progres vizibil. Dotat cu sisteme de asistență la condus și cu echipamente noi, Noul Duster se afirmă ca un SUV veritabil, polivalent și confortabil.
Clienții români pot comanda noul model în rețeaua Dacia din întreaga țară începând de vineri, 24 noiembrie 2017.
Pe scurt
• Un design exterior 100% nou, modern și robust.
• Un interior cu design inedit, confortabil și utilizând materiale de calitate.
• Echipamente noi care facilitează utilizarea în viața de zi cu zi.
• Sisteme noi de asistență la volan pentru un șofat mai agreabil « on și off-road ».
• O siguranță ameliorată.
• O experiență off-road îmbunătățită și capacități de trecere în teren accidentat la cel mai înalt nivel.
• Un preț la fel de accesibil.
Un design exterior 100% nou
Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, atât la exterior, cât și la interior. Toate elementele exterioare au fost redesenate pentru a sublinia caracterul său robust. În ceea ce privește interiorul, acesta oferă un confort fără compromisuri. Un accent important a fost pus pe elementele care contribuie la calitatea percepută, progresele fiind evidente la nivelul finisărilor.
Un stil mai robust:
Partea frontală a Noului Duster adoptă un stil robust şi impozant.
• Modelul beneficiază de un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lățimea percepută a mașinii.
• Noul Duster adoptă o nouă identitate luminoasă, care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente. Capota redesenată generează o impresie de robustețe.
Din profil, Noul Duster prezintă:
• Flancuri înălțate, care accentuează impresia de soliditate.
• Un parbriz poziționat cu 100 mm mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior.
• Bare de pavilion cu un design modern, dispuse în prelungirea liniei parbrizului.
• Jante din aliaj de 17 inchi și pasaje ale roților puternic evazate.
Partea din spate a beneficiat, la rândul ei, de o evoluție semnificativă. Bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate dau vehiculului un aer impozant. Noul Duster adoptă semnătura luminoasă Dacia alcătuită din 4 carouri roșii. Blocurile optice sunt dispuse în extremitățile vehiculului. Scuturile de protecție (față și spate), de dimensiuni sporite, sunt perfect adaptate pentru incursiunile în off-road.
Un interior cu design inedit și utilizând materiale de calitate
Un post de conducere cu o ergonomie optimizată
Design-ul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil.
• Stilul noii planșe de bord este specific modelelor din segmentul SUV.
• Fațada centrală include un ecran MediaNav Evolution poziționat mai sus cu 74 mm față de cel actual și orientat către șofer.
Astfel, ecranul este accesibil și ușor lizibil (distanța de la ochi la ecran este printre cele mai reduse din segment).
• Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc, prin forma lor rotundă, de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planșei de bord.
• Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului.
• Consola centrală adăpostește noi spații de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obținerea
unui spațiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserții din crom satinat.
Numeroasele reglaje disponibile asigură un plus de confort atât șoferului, cât și pasagerilor.
• Volanul este reglabil pe înălțime (40 mm) și adâncime (50 mm).
• Scaunul șoferului dispune, de acum, de o cotieră, de reglaj lombar și de un nou mecanism de reglaj în înălțime (60 mm).
• Șezutul scaunelor a fost alungit cu 20 mm pentru a asigura o menținere mai bună.
• Scaunele dispun de o nouă armătură și beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susținere laterală în viraje și o durabilitate superioară.
• Forma tetierelor îi asigură șoferului o mai bună vizibilitate spre înapoi atunci când locurile din spate nu sunt ocupate.
O atenție specială pentru calitatea materialelor
Noul Duster oferă un interior mai valorizant datorită îmbinărilor mai precise și a utilizării unor materiale de calitate.
• Planșa de bord este alcătuită din materiale cu o granulație mai fină și cu un aspect mai plăcut.
• Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste și cotiere din material plăcut la atingere.
• Tapițeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la confortul interior.
• Maneta schimbătorului de viteze, mai scurtă, dispune de inserții de culoarea cromului satinat.
• În funcție de versiune, volanul este îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent și, în același timp, mai moale și mai plăcut la atingere.
Nu în ultimul rând, asamblările sunt mult mai precise, spațiile dintre diferitele piese fiind mult reduse.
Un spațiu interior practic
Noul Duster dispune de numeroase spații de depozitare, al căror volum total ajunge la 27,2 litri. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,8 l.
Volumul portbagajului este de 445 dm3 VDA (478 l), în cazul versiunii 4X2, și 411 dm3 VDA (467 l), în cazul versiunii 4X4. În cazul în care bancheta spate este rabatată, volumul maxim poate ajunge la 1.478 dm3 VDA (1.623 l).
O insonorizare mai bună: zgomotul de rulare, redus la jumătate
Nivelul de zgomot perceput la interior, în special zgomotul de rulare, a fost redus la jumătate, datorită utilizării unor materiale insonorizante mai eficiente.
• Insonorizarea a fost posibilă datorită:
– creșterii de la 20% la 50% a suprafețelor acoperite cu materiale insonorizante la interior și în compartimentul motor;
– reducerii zonelor de emisii acustice prin utilizarea obturatoarelor sau a cordoanelor de mastic;
– creșterii cu 0,35 mm a grosimii geamurilor laterale din față.
• Zgomotele generate de motor în timpul rulării au fost, de asemenea, diminuate datorită rigidizării blocului față (leagăn, lonjeroane, tablier), ceea ce a dus la atenuarea vibrațiilor transmise de caroserie în interiorul habitaclului.
3. Un SUV autentic, confortabil« on și off-road »
Noul Duster păstrează capacitățile off-road care au contribuit la succesul primei generații. Acest lucru este posibil datorită caracteristicilor sale dimensionale care nu se îndepărtează de cotele predecesorului său:
• 4,34 m lungime;
• 1,80 m lățime;
• o gardă la sol ridicată (210 mm);
• un unghi de atac de 30° și un unghi de degajare de 33° în versiune 4X4 și 34° în versiune 4X2;
• un unghi ventral de 21°.
Un șofat fără griji
• Noul Duster dispune de un nou sistem de direcție, asistat electric. Acesta permite reducerea cu 35% a efortului la volan în timpul manevrelor, în special al parcărilor la viteză redusă. Gradul de demultiplicare diminuat cu 6% permite astfel o manevrare mai directă și mai precisă atât în oraș, cât și la viteze mai ridicate pe șosele cu multe viraje. Direcția este echipată cu un sistem care adaptează nivelul de asistență la viteza vehiculului, ceea ce permite o mai bună menținere a traiectoriei pe porțiunile lungi de autostradă. În plus, sistemul filtrează reacțiile mai bruște ale direcției în cazul rulării pe teren accidentat.
• Sistemul multiview camera (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele vehiculului) îi permite șoferului să observe mai bine ce se află în jurul mașinii sale. Acest sistem se dovedește deosebit de practic în timpul manevrelor de parcare. El se declanșează automat în momentul cuplării treptei de marșarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră.
• Sistemul poate fi acționat și manual, apăsând butonul « MVC » de pe consola centrală. Ușor de utilizat, ecranul de navigație afișează imaginea preluată de la o singură cameră. Sistemul poate fi oprit apăsând din nou butonul « MVC » sau automat, atunci când viteza vehiculului depășește 20 km/h. Camerele laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, asigură șoferului o imagine directă a roților din față, ajutându-l astfel să efectueze cu precizie manevra dorită.
• Sistemul de asistență la coborârea pantei (Hill Descent Control) permite menținerea sub control a vitezei mașinii la coborârea pe o pantă abruptă.
Acționând asupra frânelor, sistemul asigură vehiculului o stabilitate excelentă.
• Sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) și sistemul de asistență la coborârea pantei facilitează conducerea în teren accidentat.
• Pentru adepții traseelor off-road, ecranul de informații 4X4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.
• Nu în ultimul rând, Noul Duster beneficiază de funcția mâini libere. Acesta declanșează automat deschiderea portierelor la apropierea șoferului și, respectiv, încuierea lor (însoțită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Datorită butonului start/stop, demararea mașinii se realizează prin simpla apăsare a acestuia.
O gamă de accesorii foarte practică… și un preț și mai imbatabil.
Noul Duster dispune de accesorii simple și ușor de utilizat, perfect adaptate pentru un vehicul din categoria SUV. Modelul dispune de acum de un cârlig de remorcare care se demontează rapid, fără a necesita utilizarea vreunei unelte, și care, după îndepărtarea rotulei, nu mai este vizibil.
Un bull-bar cromat este disponibil pentru cei care doresc un plus de protecție. Perfect integrat în designul mașinii, acesta pune și mai mult în evidență robustețea Noului Duster.
Un alt element care accentuează caracterul de SUV al modelului este reprezentat de treptele laterale. Acestea permit accesul ușor și comod la încărcătura transportată pe pavilionul mașinii. La interior, protecția flexibilă EasyFlex pentru portbagaj, modulabilă, antiderapantă și impermeabilă, este perfect adaptată pentru transportul obiectelor voluminoase sau care pot murdări.
O gamă de motorizări eficiente și cu fiabilitate dovedită
Noul Duster este echipat cu o gamă de motoare care beneficiază de expertiza Groupe Renault și al căror preț este în continuare la fel de accesibil.
• În materie de motorizări de benzină sunt disponibile propulsoarele SCe 115 (pentru versiunile 4X2 și 4X4) și TCe 125 (atât pentru versiunea 4X2, cât și pentru cea 4X4), asociate cu o cutie de viteze manuală.
• În ceea ce privește oferta Diesel, modelul este disponibil cu motorul dCi 90, în cazul versiunii 4X2 și cu dCi 110 pentru versiunile 4X2 și 4X4 cuplate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 (în cazul versiunii 4X2) poate fi asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC.
4. Un nivel de siguranță îmbunătățit
Noul Duster dispune de echipamente care contribuie la protecția pasagerilor.
Vehiculul dispune de o structură ranforsată…
• Lonjeroane noi, cu o grosime mai mare (+0,2 mm), din oțel cu proprietăți mecanice superioare;
• Ranforsări structurale (cadru motor, lonjeroane sub planșeu).
…şi de noi elemente de siguranță (în funcție de țară):
• Armături noi ale scaunelor;
• Tetiere noi, mai mari (ca suprafață și grosime), care oferă o protecție mai bună în cazul unui impact în spatele mașinii;
• Airbag-uri cortină;
• Dispozitive de pretensionare pirotehnică cu limitatoare de efort a centurilor de siguranță pentru locurile din față și pentru locurile laterale din spate;
• Puncte de fixare Isofix pentru scaunele de copil pe locurile laterale din spate;
• Sistem de avertizare Seat Belt Reminder (SBR) cu afișare pe tabloul de bord a numărului centurilor din spate necuplate și cu alertă sonoră în cazul decuplării unei centuri în timpul mersului;
• Oglinzi retrovizoare cu suprafață mărită (+8%) 216,15 cm².
Noul Duster beneficiază de sisteme de asistență utile pentru o siguranță sporită.
• Un avertizor de unghi mort alcătuit din patru senzori cu ultrasunete amplasați în cele patru extremități ale vehiculului. Aceștia detectează prezența oricărui vehicul aflat în spatele sau în laterala mașinii, într-o zonă aflată la o distanță de trei până la cinci metri. Un martor luminos (LED) aflat în oglinda retrovizoare semnalează automat pericolul. Dacă semnalul de schimbare a direcției de mers este acționat în momentul în care un alt vehicul se află în unghiul mort, martorul se aprinde. Sistemul este activ de la 30 km/h până la 140 km/h.
• Limitatorul de viteză îi permite șoferului să-și mențină constantă viteza de deplasare selecționată. Sistemul este funcțional de la 30 km/h.
• Noul Duster are senzori de aprindere automată a luminilor.
5. Noul Duster poate fi comandat în România
• Clienții români pot comanda Noul Duster în rețeaua Dacia din întreaga țară începând din 24 noiembrie 2017.
Gama cuprinde:
Două versiuni de echipare (Essential și Comfort) pentru motorizările pe benzină.
Trei versiuni de echipare (Essential, Comfort și Prestige) pentru motorizările Diesel.
• Prețurile, în continuare cele mai competitive de pe piață în acest segment, variază între 12.350 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential 1.6 SCe 115 CP în configurația 4X2 și 18.750 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige 1.5 dCi 110 CP în configurația 4X4.
Pentru cei care doresc un model echipat cu cutia automată cu dublu ambreiaj EDC, prețul acestuia este de 16.800 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort și de 18.450 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige.
În perioada 8 – 10 decembrie, va avea loc Operațiunea Porţi Deschise în toată rețeaua de dealeri autorizați Dacia din România. Cu această ocazie, clienţii români vor putea descoperi pe viu Noul Duster. Pe lângă posibilitatea de a testa noul model, cei interesați vor putea afla informații despre ofertele de finanțare propuse și despre gama completă de servicii Dacia.
6. Vânzări record pentru Dacia
În primele nouă luni din 2017, Dacia afișează un nou record de vânzări cu peste 534.600 de unități comercializate, în creștere cu 11,8 %.
În Europa, Dacia crește cu 10,7%, până la 384.233 de unități vândute, ajungând la o cotă de piață de 2,6% (+ 0,16 puncte). O creștere importantă se înregistrează și în alte regiuni (Eurasia: + 0,47 puncte, până la 8,64%) sau Maghreb (unde cota atinge 23,7%).
• În Europa, Dacia Sandero este mașina cea mai vândută către clienții particulari (la sfârșitul lunii septembrie 2017). Dacia Duster se situează pe locul al treilea în rândul SUV-urilor din segmentul C, cele mai vândute către persoanele fizice.
• – În Franța, Dacia, cu 98.946 de vehicule înmatriculate (+5,2%) de la începutul anului, bate un nou record de vânzări. Dacia ocupă astfel locul 5 în clasamentul mărcilor cele mai vândute de pe piața franceză. Ea se plasează chiar pe locul al treilea pe piața autoturismelor vândute clienților particulari (locul întâi fiind ocupat de Renault). Sandero este cea mai vândută mașină către persoanele fizice în Franța.
•
• – În Germania, vânzările cresc cu 27,1% (până la 53.743 de unități). În Italia, marca înregistrează 53.602 unități vândute și afișează o creștere de 19%. Vânzările cresc, de asemenea, semnificativ în Polonia (+22,7%) și în Republica Cehă (+21,7%).
•
• În România, marca înregistrează vânzări cifrate la 34.900 de unități, în creștere cu 11,4%.
• În Maroc, Dacia ajunge la 39.096 de unități comercializate, cu 15,7% mai mult față de anul trecut.
• În Algeria, vânzările Dacia cresc cu 52,9% (până la 22.923 de unități), în ciuda unei piețe în scădere cu 20,9%.
O comunitate Dacia foarte activă
Comunitatea pasionaților mărcii Dacia contribuie la succesul acesteia. În prezent, peste 4 milioane de fani sunt prezenți pe rețelele sociale. Marile întruniri ale clienților și pasionaților devin tot mai numeroase. În România, în premieră, în iulie 2017, peste 1.100 de participanți s-au reunit la primul mare eveniment de acest gen, organizat în parcul domeniului Mogoșoaia.
Aș mai adăuga că un competitor al acestui model ar fi Vitara allgrip la 16800 euro. Acum 6 luni când m-am uitat pe siteul Suzuki, prima varianta 4×4 benzina era parcă la 22000 . Acum l-am văzut la prețul de mai sus. In plus ar avea 5 stele euroncap testat in 2015 , garda la sol mai mica deci stabilitate mai mare folii pe geam discuri pe spate. In minus ar fi garda la sol mai mica, suspensii care nu sunt ( cred dacă nu am interpretat gresit) independente , jante tot din otel dar care arata ceva mai rău( subiectiv) , in caz de defecțiune, piesele ar veni de peste șapte mari și șapte țări. Pe drumurile patriei am văzut până acum cam 5 Vitara și vreo 30 Duster. Peste 10 ani o sa ai și de unde alege piesele. Dar și concurența la vânzare Deci în viziunea mea alegerea oricărui model e la fel de buna. Nu greșești in nici unul din cazuri.
Am văzut și eu comentariile respective. Unuia i s-a schimbat motorul pe garanție altuia nu dar aceluia datorita faptului că își pusese GPL neautorizat de Dacia. Nu cu legătură directă cu defectul reclamat dar și-a pierdut garanția. Pe același forum , au fost postate păreri cum că a fost un lot la care au fost montate piese in pozitia inversa și de aici defectul. Cel care și-a schimbat motorul pe garanție, era mulțumit de Duster. Și de fiabilitatea lui. Forumurile pe de altă parte sunt pline și de bullshit information. Nu cred că și în acest caz. Am studiat forumurile și cei care au achiziționat Duster sunt mulțumiți de el. Sunt trei voci care îl denigrează ce aparțin unor doi oameni care ,, au utilizat multe modele,, dar Duster doar in test drive. Se declara cunoscători de autoturisme și de modul lor de funcționare. Mi-am comandat unul acum o săptămână
Bună ziua!
Este adevărat ca motorul tce de 125 cp are unele probleme, respectiv pierde ulei și nu este tocmai fiabil? Sunt interesat de noul Duster dar cum au scos motorul de 1,6 sce de 114 cp(nu se mai poate configura pe site Dusterul cu acest motor) nu știu ce sa fac? Cel puțin pe internet e plin de opinii negative privitoare la acest motor tce de 125 de cai pe benzina, sunt câțiva care afirma ca le-a ,, căzut,, motorul la 35.000-50.0000 km !!!
Mulțumesc!!!!
Au fost unele probleme insa la serii de motoare mai vechi, acum se pare ca nu mai sunt acele probleme.
Buna ziua ,
O frumoasa, detaliata prezentare – Felicitari !
Am si o intrebarea, daca se poate : e corecta mentiunea facuta privind grosimea lonjeroanelor : “lonjeroane noi, cu o grosime mai mare (+0,2 mm) “? Nu cumva ar trebui sa fie 2mm ?
Multumesc mult si … continua, faci o treaba deosebita .
Nu stiu ce sa zic, eu cred ca e 0.2 mm, chiar daca pare putin, totusi e mai mult decat la cel vechi.
Salut,
Felicitari pt review, cel mai detaliat pe care l-am gasit pana acum, cum ne-ai obisnuit.
Eram setat sa cumpar un sx4, dar acum astept sa vad pe viu dusterul. in offroad e clar mai bun, din ultimul filmulet cred ca e mai bun chiar si fata de sportage fiind mai usor cred. Daca finisajele din interior si comportamentul pe autostrada reprezinta chiar asa un salt dupa cum spui in primele filmulete, dusterul devine o optiune serioasa de luat in seama. Dar din pacate nu au benzina pe versiunea de top prestige in Romania, lucru care mi se pare aberant…In fine, inca o data felicitari pt review