Marca Dacia şi uzina de la Mioveni sărbătoresc în 2018 o jumătate de secol de existență. Automobile Dacia este astăzi cea mai importantă companie din România iar talentul și profesionalismul angajaților au transformat Dacia într-un simbol al calității și performanței. Dacia a cucerit clienți din 44 de țări prin modele atractive, de calitate, la cel mai bun preț.
“Sunt onorat că pot vorbi despre un moment unic: în 2018 vom sărbători 50 de ani de Dacia – 50 de ani ai unei uzine, ai unei mărci și ai unui simbol al României. Vom retrăi momentele cele mai importante ale acestei jumătăți de secol, le vom da cuvântul salariaților Dacia care au trăit și trăiesc transformările continue ale Dacia. Vom organiza pe parcursul întregului an, la uzină și în țară, evenimente dedicate acestei aniversări. Dacia este o marcă dinamică cu un rol esențial în reușita planului strategic al Groupe Renault, „Drive the Future”.
Dacia este un simbol al reușitei pe o piață foarte concurențială – cea a industriei auto; s-a impus ca un actor important pe majoritatea piețelor exigente din Europa. Proiectăm și producem în România vehicule atractive, de calitate și la cel mai bun preț. Avem legitimitatea de a continua acest succes și Dacia va fi mereu în inimile românilor!” – Antoine Doucerain, Director general Automobile Dacia și Groupe Renault România.
Cu 50 de ani în urmă…
În apropierea comunei Colibași (în prezent, cartier al orașului Mioveni) se derulau ultimele lucrări de amenajare ale Uzinei de Autoturisme Pitești. Complexul industrial, construit în urma colaborării cu Renault, avea să înceapă în curând producția primelor automobile, marcând astfel nașterea uneia dintre cele mai cunoscute și îndrăgite mărci românești – Dacia.
În timpul care a trecut de la fabricarea primului vehicul, după licența modelului Renault R8, Dacia a trecut prin transformări profunde, a cunoscut etapa de creștere și de optimism a anilor ’70, a supraviețuit crizei economice a anilor ’80 și a reușit să depășească dificultățile și climatul de incertitudine care au definit ultimul deceniu al secolului trecut.
Preluarea de către Groupe Renault, în 1999, reprezintă începutul unei noi etape pentru marca Dacia și pentru uzina de la Mioveni. Aflată în centrul unui program ambițios de dezvoltare a unei game de vehicule moderne, menită să asigure accesul la mobilitatea auto pentru un număr cât mai mare de oameni, Dacia este simbolul modelelor atractive, de calitate, la cel mai bun preț.
Platforma de la Mioveni a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă, iar cei peste 14 000 de angajați își desfășoară activitatea într-un mediu de lucru modern și competitiv. Uzina de vehicule, cu o capacitate de producție de 350.000 de unitati pe an, Uzina Mecanica şi Şasiuri (cea mai mare turnătorie din ţară, motoare, cutii de viteze, șasiuri), centrul logistic de mare complexitate, cât și activitatea de inginerie de înalt nivel, asigură o contribuție importantă la economia județului Argeș și a României.
În lunile care urmează, Dacia va marca acestă aniversare printr-o campanie de comunicare adresată tuturor celor care se simt atașați de această marcă – de la salariați și clienți, până la pasionați ai modelelor produse de-a lungul timpului la uzina de la Mioveni.
Dacia aniversează 50 de ani de transformări care au făcut ca întreprinderea care a luat ființă în 1968 să fie astăzi cea mai importantă companie din România.
Dacia nu va muri niciodata 🙂
Foarte interesant articolul, multumesc pentru postare.