Cumpărarea unei mașini folosite este o adevărată loterie. Numai că scopul dvs., în acest caz, este să evitați pierderile. În cazul în care reușiți, puteți economisi o mică avere. Șansele dvs. se pot îmbunătăți considerabil dacă aflați câteva ponturi ale acestui joc.
Nu este niciun secret faptul că o mulțime de mașini vândute la mâna a doua suferiseră anterior avarii ca urmare a unui accident sau că aveau un număr mare de kilometri la bord. Capacitatea de a recunoaște cele mai frecvente semnale de alertă se poate dovedi de mare ajutor în luarea unei decizii de achiziție corecte. Haideți să discutăm despre informațiile pe care le puteți deduce din prețul mașinii și despre modul în care trebuie să examinați o mașină, astfel încât aceasta să își dezvăluie toate secretele.
Să înțelegem motivul vânzării mașinii
Mai întâi de toate, trebuie să descoperiți motivul pentru care mașina a fost scoasă la vânzare – adesea, acesta nu se rezumă la simpla dorință de a înlocui o mașină veche. Dacă reușiți să găsiți o mașină curată, bine întreținută, cu un kilometraj sub 150.000 de km, la un preț accesibil – felicitări, ați descoperit o piesă rară! Însă astfel de ocazii apar foarte rar și, de regulă, dispar cât ai clipi. De cele mai multe ori, dacă ceva pare prea frumos pentru a fi adevărat, probabil chiar așa și este. Cel mai bine este să începeți să cercetați.
Cu cât veți afla mai multe informații despre o mașină anume, cu atât vor crește șansele de a-i descoperi punctele slabe. Spre exemplu, noua generație de „Golf 8” a fost contestată pentru diverse erori de software care au apărut în timpul procesului de dezvoltare a modelului. De asemenea, cele mai recente modele care oferă actualizări OTA sunt, de regulă, mai vulnerabile la atacuri cibernetice. Ceea ce demonstrează că nu trebuie să puneți prea mult accent pe anul în care a fost fabricată o mașină anume – faptul că aceasta este mai nouă nu înseamnă neapărat că este și mai bună.
Dacă o mașină nu are documentele necesare care să confirme numărul de kilometri declarat sau dacă acesta nu poate fi verificat în baza de date, considerați că acesta este fals. Dacă un vehicul a fost reparat într-un atelier auto autorizat, puteți afla ce fel de reparații i s-au făcut și cum anume au fost făcute acestea. Cu toate acestea, în multe țări veți avea nevoie de acordul formal al proprietarului pentru a avea acces la aceste informații.
Dacă numărul de kilometri afișat este mic, căutați indicii care arată că acesta a fost modificat. Dacă aveți posibilitatea, chemați pe cineva care înțelege mai bine procedura de achiziție a unei mașini și care are experiența necesară pentru a vă ajuta să nu vă lăsați păcălit/ă de trucurile vânzătorului. Nimeni nu vă poate garanta o achiziție reușită, însă un expert vă poate ajuta să evitați să cădeți în capcane care se pot dovedi extrem de costisitoare pe viitor.
Totuși, cea mai simplă metodă ar fi aceea de a face rost de un raport complet al istoricului vehiculului, prin intermediul platformelor online. Spre exemplu, carVertical.com vă poate ajuta în acest sens, din numai câteva click-uri, oferindu-vă informații verificate 100 %. Astfel veți afla kilometrajul real al vehiculului, dacă a fost sau nu avariat sau furat și alte informații extrem de importante. Raportul vă va ajuta să decideți dacă este cazul să mergeți să vedeți mașina „pe viu” sau dacă nu cumva este mai bine să uitați de ea.
Faceți un test de preț
Numărul de mașini defecte de pe piață depinde de prețul mediu al mașinilor dintr-o zonă anume. Dacă prețul este relativ scăzut, obținerea unui profit de pe urma unor mașini de calitate, neavariate, va fi o misiune aproape imposibilă. În absența unor reguli stricte care să reglementeze piața vehiculelor uzate, dealerii auto nu vor avea motivația necesară să le facă oferte atractive cumpărătorilor.
Efectuarea unui test de comparare a prețurilor vă va ajuta să înțelegeți valoarea mașinii pe care o achiziționați. Germania este cel mai mare exportator auto. Așadar, sunt mari șanse ca vehiculul dvs. să vină chiar de acolo. Deschideți un site de vânzări de mașini uzate și găsiți un vehicul care prezintă interes pentru dvs. După aceea, mai adăugați 500-1.000 EUR pentru transport și cel puțin 10 % din sumă pentru profit. Suma obținută este punctul de referință pentru prețul unei mașini în stare bună. Comparați suma obținută cu prețurile modelelor similare de la reprezentanță auto locală. Apropo, în majoritatea cazurilor, mai sus menționata companie carVertical vă va comunica și un preț de piață optim pentru respectivul model. Dacă diferența de preț nu este prea mare, puteți să vă relaxați: aceste mașini ascund cu siguranță ceva surprize neplăcute.
Examinați mașina cu grijă
Așadar, ați luat în calcul eventualele defecte, ați verificat prețul și v-ați decis asupra unei opțiuni. Asigurați-vă că studiați mașina la lumina zilei, după ce a fost spălată și uscată. În orice altă situație, va fi dificil să sesizați vreun defect mai puțin vizibil. Un aparat de măsurare a stratului de vopsea ar putea fi util, însă nici acesta nu poate face minuni.
Începeți verificarea de la geamuri. Verificați sigla producătorului de la colțuri – este aceeași la toate geamurile? Există semne de uzură? Continuați cu farurile din față – sunt fabricate de un producător original? Prezintă semne de îmbătrânire? Verificați dacă suporturile pentru becuri sunt intacte. Bara de protecție din față și capota ar trebui să prezinte ușoare urme provocate de pietre sau insecte. Verificați dacă sunt prezente toate elementele de prindere și detaliile din plastic. Examinați atent firele de sub capotă. Dacă stratul protector din silicon este deteriorat, acest aspect indică faptul că a existat o coliziune serioasă in trecut.
Verificați dacă există semne de rugină pe componentele interne și nivelul de umiditate de sub covorașele auto. Nu uitați de toate acele elemente care ar putea prezenta semne de uzură – volanul, butoanele, schimbătorul de viteze, banchetele, pedalele, mânerele. Dacă ceva nu arată prea bine, examinați detaliile cu mai multă atenție. În cele din urmă, examinați locul unde stă roata de rezervă – vedeți dacă există deformări sau dacă a pătruns apa. Ridicați covorul și verificați colțurile pentru a vedea dacă au fost reparate.
Faceți o tură cu mașina
Solicitați ca mașina să nu aibă motorul pornit înainte de sosirea dvs. Un motor rece își va trăda secretele mult mai repede. Înainte de a porni motorul, verificați nivelul uleiului și joja. Dacă motorul nu a fost spălat, vedeți dacă nu cumva există surse mai evidente de scurgere a uleiului: cu cât mașina are mai mulți kilometri la bord, cu atât apar mai multe scurgeri. În timp ce porniți motorul, țineți capota ridicată. Verificați dacă mașina scoate fum albastru și ascultați cu atenție, să vedeți dacă scoate sunete neobișnuite.
În sfârșit, a venit momentul să conduceți mașina. Conduceți-o și în oraș, și pe autostradă. La accelerare, se va vedea dacă totul este la locul lui, dacă există vibrații și dacă discurile de frână sunt ovalizate. Folosiți toate vitezele. Pe un drum cu denivelări, verificați dacă șasiul nu scoate zgomote. Când ați terminat, parcați pe o suprafață curată și lăsați motorul pornit. Mai târziu, când veți muta mașina, veți putea vedea dacă există urme proaspete de lichid pe suprafața respectivă.
Încă o dată vă spunem: cumpărarea unei mașini la mâna a doua este o loterie. Cel mai probabil, nu toate încercările dvs. se vor solda cu reușite. Singura metodă de a evita pierderile presupune să învățați ceva din acele experiențe și să faceți tot ce vă stă în putință pentru a dobândi mai multe cunoștințe.
Salutare,
Masina noua 4×4? Max 28.000 eur?
Tucson si Sportage, au acelasi sistem AWD implementat?
1.6 TGDI vs 1.6 Crdi? (Cam 20.000 km/an, 7.000 drumuri lungi, 13.000 in localitate).
Spor in toate!
Salutare
Poti sa mi faci o recomandare de o masina sh benzinara aspirata, maxim 2l motorul …cu cutie automata clasica cu convertizor de cuplu…sedan sau hatchback…si de preferat nonpremium…buget 8-9000 euro
Multumesc frumos
Mazda 3 sau Elantra.