Mazda 3 2.0l Skyactiv-X MT6 AWD GT Plus

A venit momentul adevarului si pentru Skyactiv-X, unul dintre motoarele in jurul caruia s-a tesut aproape o legenda. Intr-un fel, chiar eram curios, mai ales ca am apreciat directia neconventionala adoptata de Mazda in ultimii ani, ca pastratori ai motorizarilor cu cilindree mai mare si aspirate.

Daca X-ul a performat conform asteptarilor mele, si da si nu, filmele o sa dezvaluie mai exact la ce ma refer. Insa, nu pot sa nu recunosc ca, desi mi-a placut, in ceea ce priveste acest motor s-a facut poate un pic prea multa valva, iar publicitatea, eminamente pozitiva, a creat o serie de asteptari nerealiste.

Partea frumoasa e ca a venit montat pe o Mazda 3, partea si mai frumoasa e ca scoate consumuri incredibile la viteze rezonabile si rulaj cu viteza constanta, insa e mai putin silentios ca Skyactiv-G, avand o rontaiala tipica unui diesel rafinat, destul de perceptibila in zona de accelerare.

Cu aplauzele de rigoare pentru stradania celor de la Mazda, cred ca e inca un motor in faza preliminara de dezvoltare, cu o complexitate ridicata si probabil nici la nivelul puterii maxime si nici la nivelul rafinamentului nu este finalizat. Potentialul este mult mai mare decat se simte si probabil in lunile sau anii urmatori vom vedea evolutii cu adevarat demne de publicitatea de care a avut parte Skyactiv-X…

Cred ca o mare parte dintre cei care asteptau Skyactiv-X aveau o impresie nerealista despre performante, cumva indusa de publicitatea masiva facuta motorului, insa X-ul este cu adevarat fenomenal ca idee si inedit al solutiei tehnice, si da, are zone in care consumurile sunt perfect comparabile cu un diesel de putere similara…

2 Responses

  1. Paul says:

    Stii ce nu inteleg?

    De ce nu ai facut un review la cea mai eficienta combinatie skyactiv X? Adica:

    1. Doar tractiune fata, ca sa nu mai pierzi si puterea transmisa spate
    2. Zic ce zic la 1 pt ca un cuplu de 224 Nm / 3000 rpm cam greu egaleaza 240Nm/1700 rpm, asadar ne trebuie varianta constructiva care minimizeaza la maxim pierderea mecanica=doar tractiune fata.
    3. Sedan sau hatch nu conteaza prea mult, insa perfectionistul din mine ar zice sedan pt ca are un Cx aerodinamic mai bun ca hatch-ul, inca un castig.
    4. i couldn’t care less de punctul 2 pt ca un aspirat mega reusit este o placere la condus, dar sa ne apropiem cat mai mult de un echilibru cu un turbo

    Poate nu ti s-a ivit ocazia, dar daca se poate face pe viitor as urmari bucuros.

  2. Andrei Craciun says:

    Ai condus si Skyactiv-G122 si Skyactiv-X180.. sa fie totusi Skyactiv-G150 cea mai echilibrata alegere?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.