Competiţia „Cel mai 4×4” din România,editia a XX-a

Cea de-a 20-a ediție a reunit un juriu de excepție, cu participare internațională

A fost introdusă, în premieră, o nouă categorie, crossover 4×2

Alfa Romeo Stelvio este „Cel mai 4×4 SUV” din România, în timp ce categoria SUV Premium a fost adjudecată de Jaguar I-Pace. Kia e- Niro a fost votată “Cel mai 4×4 SUV verde

Land Rover Defender a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din România, iar categoria 4×2 a fost câștigată de Peugeot 2008

Trei modele reprezentative pentru ultimii 20 de ani au fost votate la categoria “Cel mai legendar”

Creată într-o perioadă în care piața auto a mașinilor numite, generic atunci „de teren”, începea timid să prindă contur în România, competiția “Cel mai 4×4” ajunge la cea de-a 20-a ediție. Zeci de mașini testate și jurizate, ascensiuni epice la 2.000 de metri, probe on road spectaculoase au cristalizat și consolidat, în timp, o adevarată familie în jurul acestui eveniment.

Fiind un moment aniversar, ediția din acest an a adus câteva noutăți istorice chiar pentru piața auto românească în ceea ce privește desemnarea celor mai bune modele ale anuluui în diverse categorii. Pe lângă clasicele segmente ale concursului: SUV (4×4, green și premium), off-road și pick-up, a apărut în premieră segmentul 4×2.

De asemenea, juriul a avut o componentă specială, reunind profesioniști din mai multe domenii: Bogdan Nicolae Badea, CEO Hidroelectrica și pasionat de off-road, Radu Tudoroiu, influencer, cunoscut pentru expedițiile sale la volan în Africa, Rusia și Asia, Andrei Nourescu, unul dintre cei populari influenceri, jurnalist sportiv în mediul on-line și social media, Dorin Chiotea, jurnalist cu peste 25 de ani de experiență, prezentatorul matinalului de la TVR1, Radu Constantinescu, una dintre cele mai cunoscute voci de radio din România, realizator al emisiunii “Drum cu prioritate” de la Europa FM, Bogdan Coconoiu, cel mai cunoscut promotor al vehiculelor istorice, pentru 8 ani Președinte Retromobil Club, începând din iulie Vicepreședinte.

Tot în premieră, Ilia Seliktar, Președintele juriului European AUTOBEST a fost  prezent  la  această  ediție  în  juriu,  fiind  chiar  președintele acestuia.

„Este o mare bucurie pentru mine să mă aflu din nou în România, unde am fondat alături de Dan Vardie și alți colegi organizația AUTOBEST acum 20 de ani. Este o coincidență fericită, competiția din România este tot la ediția cu nr 20. La vremea lansării, ambele competiții erau o premieră în spațiul European. Astăzi, „Cel mai 4×4” este cea mai veche competiție de acest tip din Europa! Sunt mândru să fiu Președintele Juruiului. Îi felicit pe organizatori –pe Dan în  primul rând- pentru munca lor exemplară de peste 2 decade!”, a declarat Seliktar.

Având în vedere că a fost o ediție aniversară, au fost decernate și premii  de excelență, pentru cele mai reprezentative modele care au fost prezente de-a lungul anilor în competiție.

Concursul a reunit 22 de modele, un record absolut al competiției, jurizarea și testarea făcându-se pe parcursul a două zile. Un alt record absolut îl reprezintă cele 7 categorii din concurs.

Categoria “Cel mai 4×4 SUV” a fost castigată de Alfa Romeo Stelvio, într-un segment în care lupta a fost extrem de stransă. Modelul italian aduce astfel primul premiu mărcii Alfa Romeo în acestă competiție. Stevio s-a impus în fața lui Skoda Karoq DSG, Toyota Rav 4, Jaguar I-Pace, Kia XCeed plug-in hybrid, Kia e Niro, Opel Grandland X hybrid, Lexus NX.

“În acest an, ne bucurăm parcă mai mult ca niciodată, pentru participarea de peste weekend în cadrul evenimentului “Cel mai 4×4”! Anul 2020 nu este unul ușor pentru nimeni, iar industria auto a fost grav afectată de repercusiunile pandemiei.

De aceea, un eveniment care a ajuns deja o tradiție în piața auto din România, merită o apreciere aparte pentru efortul organizatoric dovedit anul acesta, în care restricțiile, distanțarea socială și normele de igienă sunt condiții ce devin a doua noastră natură. Inițiatorul proiectului “Cel mai 4×4”, jurnalistul, Dl. Dan Vardie, a dat dovadă de un înalt profesionalism și  o pasiune imensă pentru tot ceea ce înseamnă piața auto  românească.

Auto Italia a fost prezentă la startul ediției din acest an, unde a intrat în concurs cu un uimitor exemplar Alfa Romeo Stelvio, tracțiune integrală, dar și cu legendarul model Jeep® Grand Cherokee. Traseul desfășurat între Lerești și barajul Râușor a evidențiat capabilitățile primului SUV Alfa Romeo, Stelvio câștigând astfel, distincția “Cel mai 4×4 SUV”, un titlu ce confirmă calitățile incontestabile ale mărcii Alfa Romeo și care le certifică clienților noștri alegerea pentru această marcă! De asemenea, Jeep® Grand Cherokee a impresionat juriul pe tot parcursul concursului, obținând titlul “Cel mai 4×4 legendar SUV”. Două premii ce atestă calitățile de neegalat ale celor două mărci.

Vă mulțumim pentru cele două titluri câștigate în cadrul competiției “Cel mai 4×4”, pentru o nouă confirmare adusă modelelor noastre, dar și pentru buna organizare și desfășurare a acestui eveniment auto, într-o perioadă atât de tulbure, în care sectorul auto a fost grav afectat!” a declarat Narcis Adrian Ghiță, CEO Auto Italia.

Cea mai facilă victorie a obținut-o Jaguar I-Pace, care este “Cel mai 4×4 SUV Premium”. Modelul electric de lux a convins juriul printr-o evoluție rutieră entuziasmantă și un nivel calitativ high end.

“Anul acesta, la cea de-a 20 a ediție “Cel mai 4×4” am participat cu cele mai noi modele Jaguar si Land Rover: Jaguar I-PACE, respectiv Land Rover Defender. Jaguar I-PACE, primul SUV Jaguar electric, a câștigat peste 80 de premii internaționale, printre care „Mașina Anului 2019”, „Cel mai bun design” și „Cel mai ecologic automobil”, consolidându-și poziția de model care a schimbat regulile pentru a deveni cel mai bun automobil electric din această clasă. Ne bucurăm că și în România, a câștigat distincția“Cel mai 4×4 SUV Premium”, la unul dintre cele mai importante și de succes evenimente autohtone, din zona auto.

Land Rover Defender, un simbol reinventat pentru secolul 21, este cel mai nou model Land Rover cu care ne mândrim în acest moment.

Faptul că a câștigat 2 premii importante în această competiție confirmă concluzia că acest model este un off-road-er autentic, legendar pentru domeniul auto și iconic pentru brand, care îți impinge limitele și îți demonstrează că nici un drum nu este inaccesibil.” a declarat Mihai Ivănescu, CEO Premium Auto.

Tot un model full electric s-a impus în categoria “Cel mai 4×4 SUV verde”. Kia e-Niro propune o autonomie excelentă, spațiu interior generos, capacitate de trecere specifică unui SUV și un pachet preț/dotări imbatabil.

“Suntem foarte mândri ca modelul nostru e-Niro s-a bucurat de aprecierea unanimă a juriului și a oținut titlul de “Cel mai 4×4 SUV verde”. Știind că jurizarea la acest concurs este un proces amănunțit și bazat pe criterii exacte, acest titlu este încă o confirmare a calităților mașinii. Kia e-Niro este primul Crossover Utility Vehicle 100% electric produs de Kia.

Cu o autonomie de 455 kilometri conform ciclului combinat WLTP, e-Niro combină plăcerea de a conduce, designul atractiv, utilitatea unui crossover și un sistem de propulsie cu zero emisii – pentru a crea unul dintre cele mai capabile automobile electrice comercializate în întreaga lume. e-Niro ocupă o poziție unică pe piață, având un pachet de dotări inteligente, un nivel înalt de practicitate și o autonomie impresionantă pentru drumurile lungi.

Cumpărătorii beneficiază, de asemenea, de o gamă de tehnologii dedicate automobilelor electrice, noi dotări de siguranță și un design care iese în evidență. Titlul de “Cel mai 4×4 SUV verde” obținut de e-Niro este încă o demonstrație clară a progresului pe care Kia l-a făcut în oferirea unor automobile confortabile, practice și captivante, menite să fie la vârful ierarhiei automobilelor electrice cu zero emisii.” a declarat Dan Chitaru, președinte Kia Romauto.

Introdusă în premieră, categoria 4×2 a reunit nouă modele, iar bătălia pentru primul loc s-a dat până în ultima clipă. Peugeot 2008 a strâns cele mai multe voturi și și-a adjudecat titlul de “Cel mai 4×2 SUV”. Victoria lui 2008 este cu atât mai valoroasă, cu cât a fost obținută în fața unui număr impresionat de competitori valoroși: Dacia Duster GPL, Renault Captur, Volkswagen t-roc, Volkswagen t-cross, DS 3 crossback, Citroen C5 aircross, Suzuki Vitara și Suzuki SX4 s-cross .

“Câștigarea titlului Cel mai 4×2 SUV cu Noul SUV Peugeot 2008 din cadrul celei mai vechi competiții 4×4 din Europa, este o onoare și o recunoaștere reală pentru noul model SUV PEUGEOT 2008. SUV Peugeot 2008 a reușit să impresioneze membrii juriului pe întreg traseul de on-road desfășurat între Lerești și barajul Râușor. Această recunoaștere demonstrează că Noul Peugeot 2008 trece cu brio peste toate provocările la care a fost supus de conducătorii îndrăznețului LEU. De-a lungul anilor, am răspuns pozitiv la toate invitațiile dlui.

Dan Vardie, inițiatorul acestui proiect, căruia îi mulțumesc pentru acordarea votului de încredere pentru segmentul 4×2, în cadrul competiției “Cel Mai 4×4”, a declarat Andrei IACOB, CEO Trust Motors, importator oficial PEUGEOT, Citroen, DS și Opel în România.

Noul Land Rover Defender s-a impus în fața unor modele titrate, precum Toyota Land Cruiser, Volkswagen Touareg, Jeep Wrangler si Jeep Renegade, câștigând titlul “Cel mai 4×4 off-road”. Cu o capacitate excepțională în teren accidentat, dublată de o calitate de top a interiorului, cu echipamente specifice segmentului de lux, Land Rover Defender a strâns adeziunea juriului.

Premiile de excelență, pentru cele mai legendare modele din ultimele două decade ale competiției din România s-au acordat pe baza votului juriului. Land Rover Defender a fost ales “Cel mai 4×4 legendar off-road”, fiind preferat unor nume la fel de sonore precum VW Touareg, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Jeep Wrangler,Suzuki Jimny și Mercedes G classe.

Jeep Grand Cherokee este “Cel mai 4×4 legendar SUV”. Alegerea lui Grand s-a făcut dintr-un club de adevărate icon-uri ale lumii SUV: Hyundai Santa Fe, Dacia Duster, Mitsubishi Outlander, Honda CRV, Toyota RAV4, Range Rover Evoque, Jeep Grand Cherokee, Nissan Qashqai, Land Rover Discovery, BMW X5 și Mercedes ML.

Toyota Hilux a fost desemnată modelul “Cel mai 4×4 legendar pick-up” în fața rivalilor „eterni” Isuzu D-Max, Mitsubishi L200, Nissan Navara, VW Amaroq, Ford Ranger.

“Suntem onorați pentru distincția acordată noului Toyota Hilux, în acest weekend, de către juriul competiției care l-a considerat ca fiind cel mai bun dintre pick-up-uri. Titlul obținut, “Cel mai 4×4 legendar pick-up” confirmă faptul că acest model emblematic al mărcii Toyota, sinonim cu calitatea și durabilitatea, cu un parcurs impresionant, jalonat de încercări și testări în cele mai dure condiții, la Polul Nord, dar și în deșert, va continua să scrie istorie.

Lansarea noului Toyota Hilux setează noi standarde, prin design-ul său remarcabil, performanțele on road și off road ale noii motorizari diesel 2,8 l, dar și prin tehnologia multimedia prezența la bord. Suntem siguri ca noul Toyota Hilux Invincible va îndeplini așteptările celor mai pretențioși șoferi, fiind un model extrem de versatil, cu multiple utilizări, atât pentru business, cât și pentru activități de petrecere a timpului liber.” a adăugat Radu Aflorii, Customer Experience Director Toyota România.

La ediția din acest an, teste on-road s-au desfășurat în zona Câmpulung Muscel, pe traseul de VTM dintre Lerești și barajul Râușor. Este o porțiune tehnică, rapidă ce alternează virajele cu liniile drepte și care s-a dovedit a fi o alegere excelentă pentru aprecierea calităților rutiere ale modelelor participante. Testele off-road au avut loc în masivul Căpitanu, cu tabara de bază la o altitudine de peste 1.200 de metri și trasee separate pentru probele SUV, 4×2 și off-road.

Titlurile acordate în competiția Cel mai 4×4 sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, aceasta fiind singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4, care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, SUV-ul verde, SUV-ul 4×2, off- road-ul şi pick-up-ul anului”.

Juriul celei de-a XX-a ediții a fost format din:

Ilia Seliktar (Președinte Autobest, Președintele Juriului 4×4) Bogdan Nicolae Badea (CEO Hidroelectrica, pasionat off-road) Radu Constantinescu (Europa FM)

Radu Tudoroiu (fotograf, blogger, pasionat expediții off-road)

Andrei Nourescu (influencer, www.nourescu.ro)

Dorin Chiotea (realizator TVR)

Bogdan Coconoiu (Vicepreședinte Retromobil Club România)

Leonid Seliktar (Redactor șef Autopress)

Gabi Gogiu  (Editor coordonator AUTOpro)

Daniel Costea (Președinte APAR – Asoțiația Presei Auto din România, editor www.voom.ro)

Gigi Gavrilă (specialist Off-road Adventure)

Robert Adam ( Editor www.turatii.ro)

4 Responses

  1. Florin says:

    O competitie frumoasă ! Felicitari organizatorilor si participantilor ca au reusit impreună, în aceste vremuri grele, să facă acest eveniment ! Multumesc pentru articol !!!

  2. Jimmy J says:

    Asta cu “cel mai 4×4” e o gluma. Un alt pseudoeveniment prea popular pentru ce e de fapt. Si cand aud de Dan Vardie, da…mai bine lasa! Are asa un trecut foarte…tulbure, asta ca sa fiu totusi politicos.

    • andrei says:

      Și totuși lumea citește astfel de știri. Pentru că, din păcate, avem puține alternative și pentru că puțini își pun problema dacă participanții au plătit pentru asta și dacă, real, premiile reprezintă ceva sau nu. Iar evenimentul e popular acolo unde a plătit să fie pentru că pentru asta s-a plătit.

  3. Cata says:

    Ce motoare, cutii de viteza, pneuri au avut mașinile ? Ar trebui știut care e combinația câștigătoare, și cam ce au propus ceilalți pentru modelul lor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.