În această perioadă, majoritatea șoferilor intenționează să facă trecerea către anvelopele de iarnă, în multe țări din Europa aceasta fiind o obligație legală. Producătorul de anvelope Nokian Tyres oferă o gamă largă de anvelope de iarnă potrivite condițiilor meteorologice în continuă schimbare din Europa Centrală.
În septembrie 2020, compania a dezvăluit cele mai noi produse al familiei sale de anvelope – Nokian Seasonproof și Nokian Seasonproof SUV, anvelope all-season care completează gama de anvelope de iarnă de înaltă calitate.
„Fiind inventatorul primei anvelope de iarnă din lume, producătorul nordic de anvelope premium Nokian Tyres garantează întotdeauna o alegere corectă în materie de anvelope de calitate.”, spune Martin Dražík, Expert și Manager de Produs, Nokian Tyres, Europa Centrală.
Noua anvelopă de iarnă pentru autoturisme Nokian Snowproof a fost desemnată drept cea mai bună anvelopă de iarnă din Europa Centrală în cadrul testului din acest an organizat de revista suedeză Teknikens Värld. Datorită mixului între aderență superioară pe zăpadă și gheață și calități excelente pe suprafață uscată, anvelopa a primit distincția “Best in test”.
Siguranța excepțională a acestei anvelope în condiții de iarnă oferă o experiență de condus fără griji, chiar și în cazul ninsorilor neașteptate. Datorită noului concept Alpine Sense Grip lansat de Nokian Tyres, anvelopa poate face față tuturor provocărilor iernii și oferă un răspuns previzibil și echilibrat în oraș, pe autostrăzi sau pe drumuri de munte.
Pentru mașinile sport de înaltă performanță, Nokian Tyres oferă anvelopa unică UHP Nokian Snowproof P. Este o combinație modernă de manevrabilitate excelentă și aderență fiabilă pe timp de iarnă, un mix necesar pentru schimbările bruște de bandă și drumurile acoperite de lapoviță.
Noul concept Alpine Performance al Nokian Tyres garantează siguranță de primă clasă pentru condusul zilnic cu tracțiune avansată, distanțe de oprire mai scurte și siguranță la viraje. De două ori campion mondial de Formula 1, Mika Häkkinen a fost implicat în dezvoltarea acestei anvelope unice.
„Anvelopa este fiabilă atât la viteze mari, cât și la viteze mici, pe drumurile alunecoase. Vă puteți bucura de o manevrabilitate precisă, chiar și în situații extreme. Indiferent de condițiile existente pe timp de iarnă, Nokian Snowproof P oferă o experiență de condus sigură și fluidă.”, spune Häkkinen.
Siguranță pe timp de iarnă pentru posesorii de SUV și crossover
Anvelopele de iarnă pentru SUV-uri trebuie să fie suficient de puternice și solide pentru a menține stabilitatea vehiculelor înalte și grele, chiar și la viteze mari sau în cazul condițiilor de drum speciale. Datorită conceptului unic Alpine Sense Grip, Nokian WR SUV 4 prezintă o aderență excelentă pe zăpadă, lapoviță și drumuri umede.
Fibrele de aramidă extrem de puternice consolidează pereții laterali ai anvelopei, oferind mai multă durabilitate și protecție pentru situații de condus solicitante. Nokian WR SUV 4 a obținut primul loc la testul pentru anvelope de iarnă 2020 al revistei germane Off Road. Anvelopa este apreciată pentru manevrabilitatea excelentă pe gheață și zăpadă, precum și pentru performanțele excelente de frânare pe drumurile uscate de iarnă.
Soluție practică pentru condiții blânde de iarnă
În zonele cu ierni blânde, șoferii pot folosi anvelope all-season. În septembrie, Nokian Tyres a dezvăluit seria de anvelope Nokian Seasonproof și Nokian Seasonproof SUV destinate vremii din Europa Centrală. Este o generație complet nouă de anvelope care includ compusul de cauciuc inovator Season Sense.
Acest nou concept este destinat utilizării pe tot parcursul sezonului, pentru a asigura un condus sigur în zilele ploioase și pe drumurile acoperite cu lapoviță, dar și confortabil și precis pe drumurile uscate de vară. Anvelopele se bucură și de o durată de viață excelentă, durabilitate extremă și rezistență redusă la rulare.
Mai mult, anvelopele SUV sunt echipate și cu tehnologia Aramid Sidewall. Toate dimensiunile vin cu simbolul Fulg de zăpadă (3PMSF) care indică faptul că anvelopa a fost aprobată oficial pentru utilizare pe timpul iernii.
Sfaturi pentru schimbarea anvelopelor
- Verificați starea anvelopelor de iarnă – identificați dacă există deteriorări vizibile pe modelul benzii de rulare și pereții laterali. Anvelopele depozitate necorespunzător pot avea astfel de defecte și nu sunt adecvate pentru utilizare ulterioară.
- Verificați adâncimea benzii de rulare – adâncimea trebuie să fie de cel puțin 4 mm; anvelopele uzate, cu adâncime sub 4 mm, pot crește riscul acvaplanării și prezintă o aderență mai slabă și o distanță de frânare mai mare.
- Anvelopele de iarnă Nokian Tyres dispun de un Indicator de siguranță (DSI) care permite verificarea rapidă a stării și siguranței anvelopei. Numerele indică adâncimea canelurilor principale în milimetri, iar simbolul fulgului de zăpadă rămâne vizibil până la adâncimea canelurii de 4 mm.
- Verificați vechimea anvelopelor – căutați codul DOT pe pereții laterali ai anvelopelor. Ultimele patru cifre indică săptămâna și anul de fabricație. De exemplu, dacă acest cod DOT este 1319, anvelopa a fost fabricată în săptămâna 13 din anul 2019. Anvelopele nu ar trebui să fie mai vechi de șase ani.
- Alegeți dimensiunea potrivită a anvelopelor – verificați întotdeauna dimensiunea de anvelope recomandată pentru vehicul. Pe de altă parte, le puteți solicita experților de la punctul de vânzare să aleagă dimensiunea potrivită, în conformitate cu specificațiile producătorului mașinii.
- Înainte de a schimba anvelopele, ar trebui setată presiunea corectă. Anvelopele de iarnă trebuie umflate cu 0,2 bari mai mult decât cele de vară.
Mai multe despre anvelopele de iarnă premium și all-season de la Nokian Tyres
Succes recent în testele pentru anvelope
Cred ca am incurcat putin, anvelopele r18 parca erau WR SUV 3, nu mai retin exact, le luasem in 2014 si au fost puse pe un ML. Am spus ca nu le-am tinut decat un sezon. In aceeasi toamna am luat si un set de WR D3 r15 pt un Megane 2, dar si pe acelea le-am avut un sezon pt ca am vandut masina. Oricum, de atunci am trecut la Goodyear, se consuma repede, dar imi par mult mai aderente. Cu Continental a venit echipat ML-ul, dupa al doilea sezon de vara le-am gasit crapate(da, crapate!) pe laterala balonului, dar pe partea din interior, catre masina. Inca am poze… Si mai am si de la Mazda niste patanii cu Michelin-urile cu care era echipata din fabrica si nu rulasem cu ele decat pana la vulcanizare sa le pun pe cele de iarna! Am poze si mailuri cu cei de la Mazda Romania si Michelin si in cazul acesta…
Bref, inteleg ca e o discutie fara sfarsit pe marginea subiectului premium la anvelope si nu numai. Eu ma documentez, in masura posibilitatilor si a cunostintelor in domeniul respectiv, inaintea fiecarei achizitii, iar in cazul anvelopelor, Nokian nu a intrunit acceptul majoritatii (site-uri de teste) pt a fi clasificata ca fiind premium. De cele de vara nici nu poate fi vorba! Argumentul ca sunt inventatorii anvelopelor de iarna, nu este relevant, pt ca nici Ford nu este premium, asa-i?
Sa stii ca nu e o discutie in contradictoriu, nu am nimic de castigat. In plus, am invatat sa ma feresc de oamenii care au numai convingeri si nicio indoiala, deci nu o sa cad in extrema si sa nu accept ca exista si persoane si companii care sa considere Nokian ca fiind premium.
Bafta!
Nu e o discutie in contradictoriu, e interesant de vazut ce experiente are fiecare, eu de exemplu nu am avut probleme cu pneurile premium enumerate, de niciun fel.
Ionut, acesta este un articol care promoveaza produsele respectivei marci de anvelope. Pe majoritatea site-urilor gasesti articole de genul asta. Sponsorizate, subventionate, sau cum s-o spune, de firmele respective. Eu cred ca ar fi cam aiurea ca “gazdele” unor astfel de articole sa se apuce sa critice produsele respective, nu?
Cat despre producatorii coreeni de masini, de vreo 15-20 de ani ei incearca sa cucereasca Europa si usor-usor avanseaza in vanzari. Deci e normal sa aiba fani si in presa auto. Pana la urma Kia e o marca ok.
Problema e ca, de ceva vreme, producatorii europeni par a fi in scadere de forma, asa ca nu e chiar gresit sa recomanzi si marci de pe alte continente.
Prezentarile Turatii sunt printre cele mai detaliate din domeniul asta, iar citind forumurile iti poti face o idee cu privire la problemele anumitor marci/modele.
Insa, pana la urma, un om echilibrat, constient de riscul de a cadea prada unor tentative de manipulare din partea celor ce vor sa-si vanda marfa, nu face o investitie importanta (cum ar fi o masina noua) exclusiv in baza opiniilor găsite pe internet. Asa ca simpatia lui Robert pentru Kia nu-i o chestie chiar asa grava.
In afara de tine , Robert, si, probabil, cei de la Nokian, nimeni din bransa nu cred ca mai considera anvelopele astea ca fiind in segmentul premium… Inteleg de ce o faci, dar, pe de alta parte, iti pierzi din obiectivitate. Era suficienta abordarea pe care o ai pt marca Kia (am mai intalnit un dealer Mazda care incerca sa ma convinga ca Mazda 3 nu o compari cu Golful, ci cu Mercedes A-Klass..), dar de ceva vreme insisti si cu Nokian!
Am avut pe masina wr d3 255/55/r18, m-a convins dealerul de unde luasem masina ca sunt bune. Le-am schimbat dupa primul sezon, nu as mai repeta experienta.
Sa auzim de bine..!
Nokian nu e premium in segmentul de iarna? Cine spune asta? Am avut Nokian de toate felurile, si am si acum, si de vara si de iarna, cu exceptia faptului ca cele de vara consuma mult, 1l minim in plus fata de Continental aceeasi dimensiune, vorbim de modele sport, ContiSportContact 5 vs Nokian PowerProof, in rest, ca uzura si confort, de departe Nokian. De cele de iarna, nu discut, am Hakka SUV pe Sportage din 2017, sunt la a 3-a iarna si se prezinta impecabil, mai merg un an cu ele. Pe D-Max am Rotiiva AT, impecabile si vara si iarna, dar consum marit (compozitie mai moale), dar iarna merg cu ele fix ca atunci cand am pneuri de iarna, desi sunt AT-uri de vara cu M+S (si fulg si munte pe ele). Nu folosesc decat pneuri premium in general, si cand spun premium, de cand ma stiu nu am avut decat Michelin, Dunlop sau Bridgestone, nimic altceva pana la Nokian. La Nokian am ajuns din intamplare, cu pneuri de iarna, moment in care am realizat ca iarna sunt putin altceva. Doar anul trecut am indraznit sa trec la Nokian PowerProof de vara, si nu regret, dar consuma mult, aici nu imi plac. Nokian e un competitor premium, si nu vorbim de oameni din bransa. Spui de WR D3 ca nu sunt bune, de ce, pe ce masina le-ai pus, in ce conditii le folosesti. Asa pot sa spun si eu ca Audi nu e premium, ca am avut Audi si nu mi-a placut prea mult, nu mai iau altadata.
Sunt fabricate in Rusia? Eu am anvelope de vara Nokian Wetproof care sunt facute in Rusia. Par ok, dar cumva parca nu imi inspira incredere totala mai ales ca la testele de acvaplanare nu au iesit prea bine comparativ cu “clasicii”. Si apoidesi e clasa A la franare pe carposabil umed, eu am reusit sa blochez rotile pe uscat ceea ce nu mi s a intamplat cu alte anvelope europene… Da, masina mea nu are ABS.