Renault Captur E-TECH PHEV Intens

Ca toti producatorii auto se duc catre hibride si electrice, nu mai e un secret, insa unii dintre ei au ales nu doar sa cumpere o tehnologie de la unul din marii producatori (Bosch, Continental, Valeo, Mobis, etc), ci sa vina cu dezvoltari si idei proprii destul de interesante. Desigur, vorbim de Renault si unul dintre cele mai vandute modele ale sale, Captur, acum intr-o varianta PHEV.

Desi autonomia declarata in mod electric e la acelasi nivel cu majoritatea PHEV-urilor din segment si chiar din segmente superioare, totusi solutia tehnica aleasa de Renault e una deosebit de inovatoare, mai ales la nivelul transmisiei.

Rezultatul e surprinzator de omogen. Desi nu am obtinut cele mai mici consumuri in test pentru ca am folosit destul de mult si functia de incarcare in mers oferita de vehicul, totusi si Captur comporta excelent ca pseudo vehicul electric, mai ales daca drumurile zilnice nu depasesc 50-100 de km, moment in care chiar puteti atinge consumul incredibil declarat de Renault.

De vazut, neaparat, daca va cautati un vehicul pentru mediul urban…

4 thoughts on “Renault Captur E-TECH PHEV Intens

  1. László

    Salut Robert,

    O observatie la primul video 6:48 “..orasul aduce anumite avantaje prin recuperarea de energie datorata franarilor”. In realitate avantajul orasului fata de extraurban e de fapt viteza medie mai scazuta.

    Avantajul recuperarii este de fapt avantajul hibridelor fata de motorizarile conventionale, unde energia e pierduta in totalitate la franare. Luand in seama randamentul componentelor hibride: generator-invertor-baterie, se estimeaze ca energia electrica transformata in energie cinetica la urmatoarea accelerare e putin peste jumatate din energia cinetica consumata la franarea recuperativa.

    Cu bine,

    László

  2. George

    Buna ziua,

    Doresc sa achiziționez un model plug-in hybrid, bugetul meu este undeva in jurul a 22-26 de mii euro.
    Nu știu ce sa aleg între Hyundai Ioniq PHEV și acest Renault Captur, mi-ați putea recomanda una in detrimentul celeilalte?

    Mulțumesc,
    George

    • turatiimaster

      Ioniq e alta clasa, pe total, daca mergeti mult extraurban, e mai bun Ioniq, daca mixul de condus e mixt, gen 50-50 oras si extraurban, e bun si Captur. Legat de fiabilitate, Captur e inca nou, nu se stie nimic despre el. Incercati sa gasiti masini de test la dealeri ca sa aveti o idee cum se conduce fiecare.

    • László

      Conduc in Ioniq HEV de aproape doua ani, am parcurs cca 62000 km fara probleme, consumul mediu al ultimelor 8 luni este 5,2 l/100 km, vara e mai putin, iarna mai mult. Merg mult pe autostrada, in oras si zone suburbane. SIngura defectiune pana acum a fost cea al unui senzor de umiditate, care comanda dezghetarea / dezaburirea automata a parbrizului. Senzorul a fost schimbat in garantie cu scuzele si cafeaua de rigoare. Ca si condus, ergonomie, tinuta de drum, zgomote etc. e undeva in partea superioara a clasei non-premium. Cu bateria descarcata se descurca greu pe rampele lungi la viteze mari. In toate celelalte situatii motorul electric asista simtitor motorul termic, dinamica, cu exceptia vitezei maxime e undeva la nivelul unei masini de dimensiuni similare cu un motor supraalimentat de 140-150 CP. Presupun ca variante PHEV e in linii mari la fel. Daca veti folosi mai mult extraurban si mai ales daca o cursa e mai lunga decat 45-55- km e posibil ca PHEV-ul sa nu merite investitia suplimentara. Depinde foarte mult de profliul de utilizare.

      Sper sa fi putut ajuta putin,

      László

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.