China, remember?

Nu cumva am zis de vreo 2 ani cum va arata viitorul automobilului? 3-4 mari producatori de platforme electrice, restul carosieri? Parca asa imi amintesc…

Nu, nu, nu va fi asa, toata lumea ma invata. Apoi Toyota, nr. 1 mondial, vine si vinde cu logo pe ele, modele BYD. Nissan azi, anunta si ei ca ar cam vinde modele chinezesti, sub marca lor. Nu ma lungesc acum pana la Allview si ratustele alea de 16 ani, ca nu are sens. MG, proaspat intrat in Romania, vinde modele chinezesti, sub brand britanic cu istorie, si au succes mare in Europa.

Hmm, Spring, sa mai zic?

Uite ca se poate. Strategia chinezilor este incredibil de bine pusa la punct, au si bateriile, si tehnologiile, si motoarele si materia prima, plus peste 1 miliard de furnici gata sa munceasca. Mai punem subventia la doua capete, productie si cumparare, iti dau bani sa o produci si iti dau bani sa o cumperi (in China), plus inunda Europa si alte piete in curand, ghici cine vine la cina?

Hai, mai invatati-ma cum merge treaba…

Marii producatori clasici, practic depasiti de situatie, cu mici exceptii, se repliaza penibil, si ca sa se salveze pe termen scurt, accepta sa isi puna siglele pe produse chinezesti “indoielnice”?

Nu, dragii mei, Toyota nu pune sigla lor pe mizerii.

Din pacate si ei si cei care urmeaza, valideaza China ca varf tehnologic mondial in industria auto. Dezastrul e in curs de desfasurare.

Locul 1, azi, Tesla, urmatoarele 8 locuri marci din China (BYD si altii de care n-ati auzit), VW mai are o luna doua de prezenta pe locul 8 sau 9, locul 10 China. In cateva luni vor domina si Tesla, care e singurul care mai joaca ceva, macar…

De tinut minte, asa se face un plan pe termen lung. China in acest moment e o super putere mondiala, si militar si tehnologic. Nici macar SUA nu se pot pune cu ei…

PS Am spus-o si repet, in urmatorii 2 ani China va pune pe piata autovehicule care pentru Europa, kilometrul zero al industriei auto, sunt din filme SF. Le-am vazut, cu ochii mei, iti dai palme singur, sa nu crezi cumva ca visezi.

2 Responses

  1. Innoxius says:

    Super. Ce nu inteleg eu e de ce, daca e asa misto la chinezi, nu ati asteptat 2 ani sa va cumparati SF chinezesc si ati cumparat o Tesla?

    • turatiimaster says:

      Daca aparea MG sau BYD sau NIO in Romania, cu siguranta as fi luat o masina chinezeasca daca ar fi fost la un pret bun si cu o reprezentare decenta, cum e MG-ul acum, adus de cei care aduc si Kia si Isuzu. Nu la 50 000 euro, eu am vrut de fapt sa iau un Niro EV sau un EV6, Niro era 64 000 euro, absolut exorbitant, iar EV6 AWD nu s-au adus iar GT-ul costa enorm. Am luat Tesla, care are multe chestii urate prin ea, pentru ca imi calculasem ca scot un pret de 44 000 cu Rabla Plus, nu am prins Rabla, ca asa e in viata, si cand Tesla a redus Y-ul la 50 450 de la 54 600 cat era ce voiam eu, am avut un impuls de moment si am luat. Am condus niste masini BYD prin Austria si am vazut cum sunt. As vrea sa nu fie adevarat ce spun, dar cand un Dolphin full e 26 000 euro, fara Rabla Plus, cam care e concurenta prin Romania care sa ii faca fata? Nu sunt fan China sau comunism, dar de la ei venea o vorba, respecta-ti dusmanul, altfel vei pierde. Daca luam la misto China, vom plati scump. Deja se intampla.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.