1000 km cu Kia Niro EV, powered by Eldrive Romania

Din seria tururilor cu masini electrice, nu puteam rata un drum la Timisoara cu Kia Niro EV. Planul era sa mergem cu incarcari la statiile Eldrive Romania, dormind o noapte acolo si dimineata sa o luam spre casa, nu doar ca s-a ales praful, dar s-a transformat intr-o aventura total neasteptata.

De la plecarea din Sibiu, unde am facut prima incarcare, la dus, am incarcat la 100%, am plecat spre Timisoara, avand ca tinta hub-ul Eldrive Romania de la Mosnita Noua (10 puncte de incarcare), unde din cauza unei pene de curent in ziua precedenta, aparent erau probleme la incarcare.

Am ajuns cu 46 km autonomie, si cu o intarziere de 30 min fata de program. La ora 13 30 trebuia sa ajung la un magazin de arme, al unui prieten, de unde sa imi ridic o arma comandata pentru tir, o sa v-o arat separat, pentru ca e ceva deosebit intr-adevar. Cumva si de la arma si de la altele, s-a modificat modificarea, ca sa zic asa…

Apare prima neprevazuta, si anume, desi statiile erau aparent in regula, nu mergea nici Autocharge, nici autorizarea cu cardul, tehnicul de la ei ma asista, nimic, dupa ce mut masina la 2 puncte diferite, dupa restart statii de la distanta, inutil, statiile refuzau incarcarea. Plecam la alt Hub Eldrive.

Surpriza a doua a zilei, la Hub-ul cu doua puncte de incarcare (120 kW), ambele locuri erau ocupate de un Mercedes cu numere de Germania, parcat pe amandoua cu nesimtire, ca nu am alt cuvant, evident, nu la incarcat, ca era ICE, nu electric.

Am incarcat in circa o ora si 40 de minute la 100% (cu maxim 82 kW), dupa ce am strecurat masina printre doi stalpisori de delimitare, la milimetru, cat sa ne ajunga cablul.

Cu toata tevatura, pierd slotul de timp de la magazinul de arme, ma suna omul meu de acolo si imi spune sa vin la 16 30, ok, intre timp, intreb la SAESP (serviciul arme), cand sa vin cu arma sa o ia in evidenta si sa o treaca in permis, rugandu-i sa ma ajute, ca sambata am concurs si nu pot folosi armele mele, daca permisul e la ei.

Super amabili, ma anunta ca pot sa faca asta in timp, daca maine dimineata ma prezint la 9 cu arma si permisul. Eu, fiind la TM. In fine, se face 16 30, fac actele, iau obiectul, si decidem sa o luam spre casa, estimam ca ora de ajungere un maxim 2 noaptea. Cat de gresit…

Dureaza o ora jumatate sa iesim din TM, fiind super aglomerat, ajungem la Sibiu pe la 11 noaptea, incarcam vreo 30 de minute si plecam iar, avand ca target sa ajungem acasa in jur de 2 noaptea. Nimic nu prevestea dezastrul.

Prima palma o primim dupa Valea Oltului, pe Dealul Negru, nu urcam prea mult si deja accident in fata, afara ploua torential si ca la noi, se mergea tare. Pierdem o ora jumate pana se deblocheaza drumul, mergem mai departe, deja eram obosit, dar asa sunt eu, si cand nu mai pot, mai pot putin.

Eroarea apare 13 km mai tarziu, cand un alt accident ne prinde in capcana, TIR rasturnat, ambele benzi blocate, am uitat sa mentionez ca drumul era foarte aglomerat si plin de trafic greu. Incep mesajele pe Waze, stam 10 ore aici, ca si inapoi e un alt accident care a blocat coborarea…

In fine, aveam vreo 192 km autonomie pe bord, nu imi fac griji, n-a durat mult, doar vreo 3 ore pana au deblocat drumul (masina a pierdut 8 km autonomie in alea 3 – aviz celor care inca nu au inteles ca electrica nu e asa cum isi imagineaza lumea).

Ma uit la ceas, era deja aproape 4, tragem tare pana la Pitesti, dar in limitele de siguranta, ploua in continuare, oboseala ma cuprinde si mai tare, decid sa oprim la Eldrive sa incarcam, desi ajungeam lejer acasa fara sa incarc (aveam 89 km pana acasa si 140 autonomie – coborarea a ajutat si s-a incarcat energie in baterie).

Am vrut sa opresc pentru ca nu mai puteam, de altfel acolo am oprit si filmarile, pentru ca eram frant, am stat vreo 20 de min si am atipit, dupa care pana acasa a fost usor, autostrada era libera la ora aia…

Nu v-am zis nimic despre Niro – poate ca nu e cel mai frumos model, dar cu siguranta e foarte trecut cu vederea. A performat impecabil, de la audio, la autonomie si consum, climatizare, spatiu, confort, rasfat, la drumuri de gen as prefera o incarcare DC mai rapida, dar na, nu multi fac Bucuresti-TM si retur in 24 ore…

In poze vedeti si consumul la final, exceptional pentru ritmul in care am condus (plus ploaie, plus 5 ore de stationare cu sistemul On). Recomand cu caldura, mai ales ca daca mergeti pe la Kia si spuneti ca Adam Robert recomanda modelul asta, s-ar putea sa primiti un pret mai bun. Ma rog, sper sa se intample asta…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.