Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a organizat astăzi o conferință de presă cu ocazia începerii Programului Rabla Auto 2025 pentru persoanele juridice, prilej cu care a lansat, în premieră pentru România, Ghidul APIA pentru obținerea finanțării prin Programul Rabla Auto 2025. Acest document, dedicat în egală măsură persoanelor fizice și celor juridice, a fost conceput pentru a clarifica fiecare etapă a procesului de înscriere, transformând o procedură complexă, relativ tehnică, cu o metodologie diferită față de anii trecuți, într-un parcurs simplu, rapid și eficient pentru orice potențial beneficiar.
Un instrument util, într-un moment tensionat al pieței auto
Acest demers realizat de APIA vine ca reacție la contextul dificil în care se află piața auto românească, de la începutul anului 2025. Potrivit analizelor realizate de APIA pe baza datelor oficiale DGPCI, înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere accentuată în primele patru luni din 2025 (-5,1%), iar segmentul mașinilor full electrice a fost cel mai afectat, cu o prăbușire de -70% în luna aprilie 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut. Lipsa predictibilității legislative și întârzierea fără precedent a lansării Programului Rabla Auto au accentuat acest blocaj, în opoziție cu evoluția marilor piețe internaționale.
Conform statisticilor ACEA (Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile), înmatriculările de autoturisme full electrice au avut o creștere susținută de +26,4% în primele patru luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2024.Interesul pentru mașinile 100% electrice este pe trend ascendent în majoritatea țărilor europene, atingând cifre record în Cehia, cu o creștere de +131,4%, Italia cu +79,4% și Spania cu +71,2%, în perioada analizată (ianuarie – aprilie 2025 versus ianuarie-aprilie 2024), în timp ce România a înregistrat una dintre cele mai dramatice scăderi din UE, de -42,4%.
„În fața unui an în care vânzările auto riscă să derapeze puternic, APIA acționează ca un sistem de asistență pentru consumatori. Prin acest ghid, oferim, în premieră pentru piața auto din România, claritate, direcție și recomandări utile tuturor celor care doresc să beneficieze de ecotichetele Rabla. Nu este vorba doar despre a explica o procedură, ci de a susține redresarea pieței auto și de a restabili încrederea celor care vor să cumpere un vehicul nou, sigur și prietenos cu mediul”, a declarat dl Dan Vardie, Președintele APIA.
Având în vedere că, anul acesta, este pentru prima dată când beneficiarii români se pot înscrie direct în platforma online pusă la dispoziție de AFM, Ghidul APIA devine un instrument esențial pentru sprijinirea consumatorilor finali în înțelegerea rapidă a pașilor de urmat pentru participarea la Programul Rabla Auto 2025 și susținerea achiziționării de autoturisme noi, moderne, prietenoase cu mediul. Folosind un limbaj clar, accesibil publicului larg, Ghidul APIA pentru obținerea finanțării prin Programul Rabla Auto 2025 centralizează într-o formă ușor de urmărit: informațiile oficiale comunicate de AFM, documentația necesară înscrierii, termenele-limită de respectat, dar și recomandări ale specialiștilor APIA menite să evite erori de procedură sau riscul de a pierde acordarea finanțării. Documentul urmărește în paralel procedura de înscriere pentru persoanele juridice și pentru persoanele fizice, aflate încă în expectativa datei de start a sesiunii dedicate lor.
APIA, devenită din 2022 Organizația Mobilității în România, își reafirmă angajamentul față de industria auto, care rămâne un pilon esențial al economiei românești (contribuție de peste 13% din PIB) și față de consumatori. Ghidul APIA pentru obținerea finanțării prin Programul Rabla Auto 2025 vine să susțină nu doar accesarea eficientă a subvențiilor pentru care asociația noastră a militat încă din toamna anului trecut, ci și tranziția către mobilitate sustenabilă și accesibilă, într-un moment în care piața are nevoie de măsuri concrete, în concordanță cu demersurile de decarbonizare ale Uniunii Europene, comunicare clară și predictibilitate legislativă.
Despre Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România – APIA
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996.
Misiunea APIA este de a reprezenta și susține interesele principalilor jucători din piața auto din România, implicându-se activ în dialogul cu autoritățile, prin promovarea practicilor sustenabile din industrie, prin educarea consumatorilor și prin oferirea de analize esențiale și relevante pentru acest sector.
APIA este organizatorul unor evenimente publice definitorii pentru piața autohtonă și anume: Salonul Internațional Auto București – SIAB și Forumul Mobilității Sustenabile – FMS.
APIA a dezvoltatCarS, unica platformă online de analiză dinamică a pieței auto din România. APIA este singura organizație din România care prelucrează în detaliu datele DGPCI, realizând atât diferențierea pe motorizări (MHEV, FHEV si PHEV) a înmatriculărilor, cât și o realocare a acelor autovehicule pe care DGPCI le încadrează la autoturisme, deși acestea au de fapt scop comercial, la categoriile vehiculelor comerciale aferente.

Ghidul APIA pentru obținerea finanțării prin
Programul Rabla Auto 2025
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a organizat astăzi o conferință de presă cu ocazia începerii Programului Rabla Auto 2025 pentru persoanele juridice, prilej cu care a lansat, în premieră pentru România, Ghidul APIA pentru obținerea finanțării prin Programul Rabla Auto 2025. Acest document, dedicat în egală măsură persoanelor fizice și celor juridice, a fost conceput pentru a clarifica fiecare etapă a procesului de înscriere, transformând o procedură complexă, relativ tehnică, cu o metodologie diferită față de anii trecuți, într-un parcurs simplu, rapid și eficient pentru orice potențial beneficiar.
Un instrument util, într-un moment tensionat al pieței auto
Acest demers realizat de APIA vine ca reacție la contextul dificil în care se află piața auto românească, de la începutul anului 2025. Potrivit analizelor realizate de APIA pe baza datelor oficiale DGPCI, înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere accentuată în primele patru luni din 2025 (-5,1%), iar segmentul mașinilor full electrice a fost cel mai afectat, cu o prăbușire de -70% în luna aprilie 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut. Lipsa predictibilității legislative și întârzierea fără precedent a lansării Programului Rabla Auto au accentuat acest blocaj, în opoziție cu evoluția marilor piețe internaționale.
Conform statisticilor ACEA (Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile), înmatriculările de autoturisme full electrice au avut o creștere susținută de +26,4% în primele patru luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2024.Interesul pentru mașinile 100% electrice este pe trend ascendent în majoritatea țărilor europene, atingând cifre record în Cehia, cu o creștere de +131,4%, Italia cu +79,4% și Spania cu +71,2%, în perioada analizată (ianuarie – aprilie 2025 versus ianuarie-aprilie 2024), în timp ce România a înregistrat una dintre cele mai dramatice scăderi din UE, de -42,4%.
„În fața unui an în care vânzările auto riscă să derapeze puternic, APIA acționează ca un sistem de asistență pentru consumatori. Prin acest ghid, oferim, în premieră pentru piața auto din România, claritate, direcție și recomandări utile tuturor celor care doresc să beneficieze de ecotichetele Rabla. Nu este vorba doar despre a explica o procedură, ci de a susține redresarea pieței auto și de a restabili încrederea celor care vor să cumpere un vehicul nou, sigur și prietenos cu mediul”, a declarat dl Dan Vardie, Președintele APIA.
Având în vedere că, anul acesta, este pentru prima dată când beneficiarii români se pot înscrie direct în platforma online pusă la dispoziție de AFM, Ghidul APIA devine un instrument esențial pentru sprijinirea consumatorilor finali în înțelegerea rapidă a pașilor de urmat pentru participarea la Programul Rabla Auto 2025 și susținerea achiziționării de autoturisme noi, moderne, prietenoase cu mediul. Folosind un limbaj clar, accesibil publicului larg, Ghidul APIA pentru obținerea finanțării prin Programul Rabla Auto 2025 centralizează într-o formă ușor de urmărit: informațiile oficiale comunicate de AFM, documentația necesară înscrierii, termenele-limită de respectat, dar și recomandări ale specialiștilor APIA menite să evite erori de procedură sau riscul de a pierde acordarea finanțării. Documentul urmărește în paralel procedura de înscriere pentru persoanele juridice și pentru persoanele fizice, aflate încă în expectativa datei de start a sesiunii dedicate lor.
APIA, devenită din 2022 Organizația Mobilității în România, își reafirmă angajamentul față de industria auto, care rămâne un pilon esențial al economiei românești (contribuție de peste 13% din PIB) și față de consumatori. Ghidul APIA pentru obținerea finanțării prin Programul Rabla Auto 2025 vine să susțină nu doar accesarea eficientă a subvențiilor pentru care asociația noastră a militat încă din toamna anului trecut, ci și tranziția către mobilitate sustenabilă și accesibilă, într-un moment în care piața are nevoie de măsuri concrete, în concordanță cu demersurile de decarbonizare ale Uniunii Europene, comunicare clară și predictibilitate legislativă.
Despre Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România – APIA
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996.
Misiunea APIA este de a reprezenta și susține interesele principalilor jucători din piața auto din România, implicându-se activ în dialogul cu autoritățile, prin promovarea practicilor sustenabile din industrie, prin educarea consumatorilor și prin oferirea de analize esențiale și relevante pentru acest sector.
APIA este organizatorul unor evenimente publice definitorii pentru piața autohtonă și anume: Salonul Internațional Auto București – SIAB și Forumul Mobilității Sustenabile – FMS.
APIA a dezvoltat CarS, unica platformă online de analiză dinamică a pieței auto din România. APIA este singura organizație din România care prelucrează în detaliu datele DGPCI, realizând atât diferențierea pe motorizări (MHEV, FHEV si PHEV) a înmatriculărilor, cât și o realocare a acelor autovehicule pe care DGPCI le încadrează la autoturisme, deși acestea au de fapt scop comercial, la categoriile vehiculelor comerciale aferente.
Recent Comments