BMW seria 3 2,0d

Din 1975 si pana in prezent, seria 3 de la BMW s-a vandut in 3 milioane de exemplare reprezentand aproximativ 40% din cifra de afaceri a concernului si acest lucru certifica inca o data importanta care i se acorda in politica de modele. In aceste conditii, aparitia unui nou model – E 90 – in abrevierea interna a firmei nu este o operatiune oarecare, pentru ca asteptarile sunt mult mai mari decat in mod obisnuit. Mai ales ca precedenta generatie reusise sa se impuna foarte bine in raport cu Audi A4 si Mercedes Clasa C.

De aceea, evolutia stilistica a partii frontale se inscrie in limite impuse de Chris Bangle, care este unul dintre cei mai apreciati (si controversati…) designeri ai momentului. Grupurile optice se continua spre aripi, calandrul are doua grile clasice BMW, iari spoilerul contine prize de aer pentru racirea motorului (in centru). Proiectoarele de ceata sunt integrate in alte doua gauri utilizate si la ventilarea franelor fata.

In noua configuratie, portbagajul are un volum util de 460 dmc, fiind mult mai generos decat cel al Audi A4 (442 dmc), respectiv Mercedes (430 dmc). La partea din spate, la nivelul picioarelor, s-au castigat doi centimetri, dar pasagerii cu o talie peste medie se vor vedea un pic cam „oprimati“ de curbura accentuata a pavilionului.

Bordul este clasic cu cele doua cadrane mari (vitezometru-turometru), amplasate in spatele volanului. Intre cele doua exista display-ul computerului de bord cu informatiile utile gen consum, distanta partiala, totala etc. Pentru a „tempera“ putin zelul cu care soferul apasa pedala de acceleratie, la baza turometrului se afla un econometru tarat 0-20 l, care este deosebit de sugestiv in utilizare.

Partea centrala nu este orientata catre sofer si contine instalatia audio, evident, productie BMW, respectiv instalatia de climatizare automata. Scaunele fata convin oricarei talii si se pot regla mecanic si pe inaltime.

Motorul de 2,0 l diesel al generatiei a patra furniza 150 CP. Complet revizuit, noul grup este mult mai puternic, oferind 163 CP la 4000 rpm, respectiv un cuplu maxim de 340 Nm la 2000 rpm. Ruland in conditii ceva mai lejere de trafic, nu-ti vine a crede ca o asemenea putere este disponibila si chiar la 3500 rpm masina se poate relansa fara nici un fel de probleme. Trebuie subliniat faptul ca viteza maxima se obtine in treapta a 5-a, ultima treapta, a 6-a, servind la diminuarea zgomotului in rulare, dar si a consumului la mare viteza.

Pe tronsonul Urziceni-Ramnicu Sarat am putut testa in voie, chiar daca vantul lateral obisnuit in aceasta perioada a anului, risca sa ne joace oarece feste. Nu a fost cazul unei ingrijorari inutile, pentru ca in dotarea de baza exista DSC (control al stabilitatii), DTC (control dinamic al tractiunii), CBC (controlul sistemului de franare in curbe), DBC (controlul dinamic al sistemului de franare). Am putut nota astfel progresul realizat la partea de confort, franare si insonorizare. Este agreabil sa stii ca exista „cineva“ care vegheaza. De exemplu, in cazul unei manevre de urgenta, sistemul de franare este preincarcat si asa mai departe.

In mod sigur, noua Serie 3 de la BMW va avea fanii sai si in Romania. 320d in dotarea standard costa 25.900 euro, iar modelul testat, cu numeroase optionale (filtru particule, kit pentru fumatori, bancheta rabatabila cu sac pentru schiuri, regulator de viteza, radio BMW etc.) se putea cumpara cu 31.969 euro.

Din duelul cu celelalte doua „inamice“ germane – Audi A4 si Mercedes Clasa C (singurele care pot face fata unei comparatii serioase) – BMW Seria 3 are toate sansele sa iasa invingator. Insa fara o politica de marketing adecvata si agresiva totodata, aceasta dorita victorie risca sa fie compromisa, pentru ca, spre exemplu, Audi A4 este un model cu o buna penetrare pe piata romaneasca si are avantajul tractiunii Quattro.

Caroserie
+ Design reusit al partii frontale, calitatea materialelor utilizate, finisare, aerodinamica
– Spatiu redus pe inaltime pentru locurile din spate, semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzile retrovizoare

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, dotari optionale de top, calitatea materialelor
– Lipsa capabilitate MP3 a sistemului audio

Confort
+ Confort excelent la rulare pe orice suprafata
– Garda redusa la sol favorizeaza lovirea pragurilor

Motor/Transmisie
+ Ansamblu motor/cutie viteza exceptional
– Consum relativ ridicat, datorat performantelor sportive ale propulsorului

Tinuta de drum
+ Comportament rutier de exceptie in aproape orice conditii
– –

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet cu 6 airbag-uri, fixari ISOFIX, 5 stele EuroNCAP
– –

 BMW seria 3 2,0l d 
 Motor2,0l d 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1995 
 Putere maxima (CP/rpm)163/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)340/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4520/1820/1420 
 Masa proprie (kg)1490 
 Portbagaj (l)460 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)7,9 
 Viteza maxima (km/h)225 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,7 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,9 
    
 Preturi  
 Pret CIPcirca 25 900 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. djeloo says:

    de unde pot produce un manual bmw 320d/2005,in romana(sau macar in engleza).ce limba inputita au nemtii astia

  2. djeloo says:

    am un 320d chipat in germania,am 200CP pe motor de 2000,nu stiu ce poate fi mai frumos decit asta in lumea asta de cakt.la mine in ors este plin de pesti cu passaturi,ii rup pe fraieri.Cind trec pe linga wv si mertzurile lor le zboara suruburile de pe prezoane

  3. simplu says:

    am avut mercedes e,c…am avut audi a4,a6….am avut vw passat, bmw seria 5 si in final am bmw seria 3….de ce oare m-am oprit la masina asta??….
    pentru cei care doar vad pe sosele astfel de masini am un sfat…shhht!

  4. radulescu says:

    Detin un BMW 320 d si pot sa-i reprosez ceva legat de suspensie(cam rigida),da in rest jos palaria (fara comparatie la clasa lui)

  5. BK_540_YY says:

    Ai chef de condus.. de senzatii tari.. probeaza un bmw chiar daca e diesel dar ramaii in scaun si cu gura deschisa.

  6. mad says:

    mai oameni bmw e cea mai tare masina. uitati-va la noile modele aparute la fiecare serie. stati sa vedeti seria 8 ce-o sa fie. audi si mercedes sunt in spate si distanta creste. apropo ce s-a ales de alianta daimler-chreisler, iar audi nu se simte prea bine sub umbrela ww. in schimb vanzarile bmw cresc tot mai tare si sustinut. de ce pt. ca oamenii sunt convinsi ca in segmentul premium varful tripletei de aur e bmw.

  7. mad says:

    mai oameni bmw e cea mai tare masina. uitati-va la noile modele aparute la fiecare serie. stati sa vedeti seria 6 ce-o sa fie. audi si mercedes sunt in spate si distanta creste. apropo ce s-a ales de alianta daimler-chreisler, iar audi nu se simte prea bine sub umbrela ww. in schimb vanzarile bmw cresc tot mai tare si sustinut. de ce pt. ca oamenii sunt convinsi ca in segmentul premium varful tripletei de aur e bmw.

  8. fan BMW says:

    asta e o masina care iti place si nu-ti place… daca vrei lux, ia-ti mercedes. daca esti fata sau pamapalau, ia-ti audi… daca esti sofer, ia-ti frate BMW … ce masina cu motor de 2.0 diesel se compara cu asta?? minune a tehnicii, si design-ul… e absolut genial! macar nu mai e o masina comerciala, cum au fost vechile modele, e o masina pe care doar adevaratii fani si-o cumpara. oricum sunt destui depravati pe strazi care-i vezi intr-un BMW si pe ei nu-i ajuta capu`(si fatza) nici de un logan… si pe strazile din tara noastra iubita ce vrei mai mult?? nu ai unde sa circuli cu un M3 la capacitate maxima… si asta e cea mai buna alegere… I LOVE THIS FUCKIN` CAR!!

  9. KING_SICA says:

    si cu subaru eu lucrez la subaru si sunt masini scumpe la piese si nus asa cum se crede subaru mare masina daca intri intr-un subaru nu vezi nimic decat o masina japoneza complet aiurea .doar performantele motorului in rest nu e nmc de masina asta.este simpla daca te uiti la interior si daca deschizi capota zici ca e un bmw din anul 1989
    ati inteles

  10. KING_SICA says:

    hei fratilor nu vb de mertan si de bmw ata tmp cat le vedeti pe strada si nu aveti una acasa sa vedeti ce inseamna si bmw si mertan !!!!ati inteles ce vreu sa zic

  11. sticuleccu says:

    bmw ramiine tot bmw ….

  12. coprie says:

    BMW-ul e masina….restul….

  13. King_XXL says:

    BMW = Brings Me What ever i want ( the pleasure of driving)

  14. mihaiilea says:

    intra pe vw.ro si da ii passat si vezi ca este tdi de 140 si 170cp si are si 350nm,is tare vw da bmw are 177,7cai in plus nu prea conteaza,deja ii vorba de aerodinamica,transmisie,castiga ca are tractiune spate si greutate

  15. rares says:

    hellllooooooo

  16. rares says:

    eu am cautat mult masini.
    nu am vazut nici un vw cu 170 de cai la motor 2000 tdi
    carei faza?

  17. mihaiilea says:

    scuze 177cp si 350nm am gresit

  18. mihaiilea says:

    ma omule,eu zic sa ti o iei daca ai banii intelegi da asteapta sa bage varianta de 177cp si 250nm in loc de 163cp si 340nm,oki,e super masina da daca mai pui dotari ajunge la 30.000euro cip la bani aia eu sincer mi as lua subaru care are 265cp si are tractiune integrala unbli cand vrei cu el,dar te costa benzina ala daca meri tarisor ia 16 lejer!!deci tu alegi in funcite de ce iti permiti da eu iti recomand bmw care e super misto,las-o in pisici mei ca mei ca si 3 si 5 is superbe si 6 mai putin 7 care arata ca …….no sper sa ti iei bmw!!

  19. rares says:

    vreau sa imi iau un 320d nou.
    imi plac ceva pareri de pe site legate de aspect intradevar nu prea exceleaza mai ales spatele masinii tocmai de aceea pun si pachetul m pe ea .recomand sa va uitatzi asa la ea e mult mai frumoasa si mai agresiva.oricum si fara pachet e cea mai frumoasa din noua gama bmw inafara bineinteles de seria 6 care e …..ce sa mai…..perfecta!!!!astept sfaturi daca sa o iau sau nu(sau ce altceva sa-mi iau)

  20. Tudor says:

    am vazut un filmulet cum un m5 modificat putin ii dadea clasa la un ferrari f430…deci ce mai vrei d la un m5? e perfecta tati….de m6 nu mai vb e d p alta planeta…cat despre seria 3….nu cred k exista vreo mashina k sa impuna mai mult respect k design k asta…my opinion

  21. mihaiilea says:

    nu va grabiti,apare varianta de 177de cp sau pe 320d ca sa le dea peste nas la vw cu motoru de 170 de cp de 2.0 tdi

  22. RAOUL says:

    Dute draku cu c-classe-le tau bai nene tu nu stii ce e un BMW esti tembel ! ! !

  23. Mihai says:

    adk vorbesti fara sa stii.Mai intai testeaza un seria 3 si dupa acea urcate intr-un C-Classe..si dupa aceea mai vorbim.Ok ?Cu presupusu si eu imi dau ca dacia e mai buna decat ferrari.Dovada ticule…

  24. RAOUL says:

    Da mai fratilor asta da masia nu gluma e mai bun un BMW decat un MERTAN!!!

  25. adk says:

    ca performante trebuie sa recunosc k bmw-ul face cele mai performante motoare diesel,insa k design mai ales spatele la noua generatie de seria 3 E DE TOT CACATU.nici k se putea mai urat.pana si loganu il are mai frumos.cat despre design interior si confort mercedes-ul ii da clasa.oricum sint masini performante,dar atentie nu mai sint la fel de fiabile cum erau o data.

  26. mihaiilea says:

    e super tare,cu un chip tuning face 200cp si 400nm pe motor de 2000cmc,mananc orice masina din concurenta sa,cu un chip motoru e mai tare ca un 2.0tfsi de vw,cum este pe golf,fanatastic unde s-o ajuns cu dieselu,chip tuning se face in germania la firma alpina!!!

  27. BIANCA says:

    IMI PLACE SI NU-MI PLACE MODELUL ACESTA DAR SA ZICEM CA MERGE!

  28. max[blue_car_wash says:

    cea mai tare ebmw me5 din CT a lu CARol

  29. mihai says:

    ia ti bmw pentru ca mercedesu este o masina tot mai slaba!!!cunosc exempe de persoana care nu isi mai iau mercedes cat tariesc!!!!si mint mult la performante!!!!

  30. mihai says:

    bmw 320d modelul nou este o masina aproximativ perfecta din multe puncte de vedere.iar motorul bmw de 163 de cp si cuplul de 340 nm sun extraordinare.chiar daca alte masini au puteri aproximativ apropiate de bme nu au aceasi sportivitate si mai ales nu au nervul motorului bmw.

  31. Emanuell says:

    nu mai conteaza parerea noastra.masina e totul.bmw e cel mai tare.

  32. desteptu says:

    teai trezit din betie bai paco de visezi?

  33. oSerX says:

    mai stau si ma gandesc ca C-Klasse C320 benzina are demarajul 0-100 undeva pe la 7, un pic secunde si asta 2l diesel la 7,9 … ce parerea aveti ?? ce motoare??? hehe si eu am bmw dar modelul e46.. oare cum o fi asta ?!:)

  34. paco says:

    cea mai urata masina pe care am vazut-o rusine bmw

  35. mario says:

    atentie la………..radar……!

  36. Flasneta says:

    totusi nu-mi place spatele, e mult mai frumos spatele la face-lift-ul din 2002.
    asta e parerea mea. spuneti si voi ce pareri mai aveti.

  37. Cristi says:

    e TARE masina, tot repectul pt C-Klasse si A4, dar BMW-ul e altceva, inspira putere si agresivitate. e SUPER!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.