Noua aparitie in clasa aparte a masinilor de teren de calitate se numeste BMW X3. Parca un model la scara redusa a renumitului X5, ultimul sosit in marea familie BMW da “fiori” concurentei, prin “pedigree-ul” si mai ales prin performatele afisate. Am testat versiunea cea mai puternica si “costisitoare” a BMW-ului X3, respectiv cea echipata cu motorul de 3,0 l, pe benzina, ce dezvolta 231 CP. Desi impresiile sunt pozitive, pretul ramane totusi socant pentru clasa sa: circa 50000 euro!
Caroseria da impresia de robustete si siguranta, avand totodata un excelent coeficient aerodinamic pentru un Sport Activity Vehicle, cum este catalogat modelul X3 de constructorii sai. Farurile au fost alungite, ingloband si lampile de semnalizare, de o forma usor atipica. Grila radiatorului neagra, incadrata de inelele cromate BMW, da un aer nobil vehiculului si, impreuna cu spoilerul bombat, protejeaza bine radiatorul, nefiind absolut necesara prezenta unui bull-bar, ce ar strica aerodinamica masinii. Pasajele rotilor sunt acoperite cu un material plastic rezistent la zgarieturi, ca si barele de protectie, ceea ce imbie la aventurarea in teren accidentat, ceva mai mult decat in cazul “fratelui mai mare”, luxosul X5.
Interiorul nu face rabat de la renumita calitate germana. Cu o lungime totala de 4565 mm si o latime de 1853 mm, BMW X3 ofera un habitaclu confortabil, foarte asemanator cu seria 3. Inaltimea vehiculului, usor mai scazuta decat la X5, nu dauneaza spatiului, ramanand suficient loc pentru bagaje si pasageri. In fapt, spatiul pentru picioare este chiar generos pentru ocupantii din fata, totusi pasagerul din dreapta tinde sa atinga bordul cu genunchii, daca este mai inalt. Cine cunoaste seria 3 BMW, va remarca o asemanare si la tabloul de bord, tipic marcii bavareze, si la consola centrala, orientata catre sofer, ce integreaza comenzile instalatiei de climatizare automate si ale sistemului audio-video.
Modelul testat era echipat cu un display multifunctional, ce putea fi folosit atat ca sistem de navigatie dar si ca televizor, in stationare. Scaunele tapitate cu piele dispun de incalzire proprie si de o multitudine de reglaje electrice. Instalatia de climatizare poate asigura un microclimat diferit pentru fiecare rand de scaune, inclusiv cu separare stanga-dreapta in fata. Sistemul de securitate pasiva include airbag-uri frontale cu declansare in trepte si airbag-uri cortina ce protejeaza ocupantii la impacturile laterale.
BMW X3 este echipat cu sistemul xDrive, util atat in circulatia pe drumurile asfaltate, cat mai ales pe cele accidentate. In cele mai dificile conditii off-road sau on-road, acest sistem actioneaza pentru pastrarea stabilitatii, prin combinarea si controlarea de catre un microprocesor a cuplului motor transmis catre roti, de la 100% pe fiecare roata, pana la 50/50 pe ambele punti.
Transferand tractiunea catre rotile ce au o mai mare aderenta, xDrive sesizeaza daca automobilul „aluneca” intr-o directie gresita si controleaza acest lucru inainte ca soferul sa isi dea seama ca ceva e in neregula. Pe sosea, acest dispozitiv “simte” momentul in care masina derapeaza si instantaneu corecteaza traiectoria prin ajustarea franelor sau prin cresterea acceleratiei. Astfel, este prevenita orice tendinta de supravirare sau subvirare a vehiculului generata de starea carosabilului, respectiv gheata sau denivelari.
Noul BMW X3 dispune si de alte sisteme electronice ce controleaza alunecarea rotilor atunci cand se incearca o „catarare” pe o suprafata alunecoasa si detecteaza, in acelasi timp, daca masina incepe sa alunece „la vale”. La modelul testat, pe langa xDrive este disponibil si HDC (control la coborarea pantelor dificile), un sistem ce actioneaza automat sistemul de franare in cazul in care masina coboara un deal.
Motorul, un 6 in linie tipic BMW, dezvolta 231 CP, dar cu ce consum de combustibil! In test, pe parcurs urban, consumul de combustibil nu a scazut sub 17 l la 100 km parcursi, lucru intrucatva explicabil, masina fiind echipata cu o cutie de viteze automata Steptronic, cu cinci trepte. Consumul ramane mare, chiar pentru un SAV cu performante deosebite ca X3.
Poate ca nu este o problema prea mare consumul, pentru un cumparator de X3, mai ales ca pretul masinii testate era “piperat”, ajungand la circa 50000 Euro cu toate taxele incluse. Pretul de plecare pentru X3 este de 32780 Euro, fara taxe, insa in functie de optionale poate ajunge chiar dublu.
Concluzia: performant, luxos si costisitor, dar…la moda, si cu succes mare la fete!
BMW X3 3,0l | ||||
Motor | 3,0l 24V | |||
Tip | 6 in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 2979 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 231/5900 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 300/3500 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4565/1853 /1674 | |||
Masa proprie (kg) | 1835 | |||
Portbagaj (l) | 480 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 7,8 | |||
Viteza maxima (km/h) | 210 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | – | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 12,6 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | aprox. 50 000 euro | |||
Dealer |
belea si X3-ul 😉
acest BMW X3 este un adevarat manstru
http://www.bmw.ro/download/BMW%20-%20Lista%20Preturi%20Standard.pdf (pt a vedea iti trebuie Acrobat Reader) acolo sunt toate preturile
imi spuneti si mie va rog frumos de la cat incepe cel mai ieftin x5 , x3 fara taxe si motorizarea sa fie pe motorina???????????
marfa X3-ul,dar la banii astia nu l.as cumpara.la o diferenta de vreo 5000 de euro e fratele mai mare(x5 cu acelasi motor).X5-ul ramane taticul lor si il face pe mai micul X3 la toate capitolele.asa ca daca vrei sa faci o treaba buna pana la capat si sa.ti iei o masina tun,alege X5-ul.
Imi zice si mie cineva va rog frumos cum pot sa fac rost de o lista de preturi pentru un bmw x3 2,0d ca`i luat din Romania ca`i luat din Germania.Va rog frumos sa`mi trimite`ti un mai la adresa mea!
radu kia ramane kia bmw ramane bmw eu am o kia sportage shi merge bene am depasit mia d km q ea c sa zik e bijuterie shi kia da comparatzia faqt e aberanta scuze(bmw nu o potzi compara dekt q mercedes da niqi q ala krek)
hmm…km naspa culoarea,in rest capacitatea motorului e ok,destul de buna avand in vedere aerodinamismul modelului.pretul accesibil unor bastani,in rest barosanii si oamenii de succes din “saptamana financiara”.succes in achizitioanarea lui ca merita,ca sa parafrazez `face toti banii`!!!!!
frate bmw vostru e un kaka 😀 nu ati vazut dacia logan 😛 =))
#957; m-am putut abtine sa va mai zic k e mmmmmuuulllttt mai buna dek kia sportage
am vrut sa imi iau kia dar am auzit k bmw`u asta e mult mai superior
mi-am luat-o si acum va pot spune tuturor! E O SUPER MASINA.
deci masin asta chiar merita banii
Este bun site-ul vostru,dar cel mai mult imi place la poza voastra BMW X3,dar si fetele de pe langa el.Sper ca mai aveti si alte modele.PA! PA!