Mazda6 2,0l CD 16V

Aflata printre cele mai frumoase berline medii din lume, Mazda6 te surprinde prin alura fina a caroseriei, ce contrasteaza usor cu sloganul marcii, dinamicul “Zoom-Zoom”. Nefiind prima oara cand testam un model Mazda6, reintalnirea ne-a prilejuit amintiri placute. Sportive, am putea spune…

Constructorul japonez a abordat pragmatic constructia modelului Mazda 6, reusind obtinerea unui autoturism de familie (!) cu pronuntat caracter sportiv! Perfect adaptabil unei utilizari cotidiene, mai ales cand este echipat cu turbodieselul de 2l, suplul model nipon pare a fi “condamnat” la statutul de masina de familie.

Eroare! Cu 136 CP si un consum mediu de 6,5 l la 100 km parcursi, Mazda 6 devine “ustensila” ideala pentru un tata dinamic, amator de sprinturi deosebit de rapide, dar care conserva cu grija bugetul familiei. Ei bine, masina este cu adevarat grozava, arata excelent si, ce este mai important, se comporta minunat in orice conditii de drum!

Volanul mic, sportiv, pedalierul din aluminiu si cursa scurta a levierului cutiei de viteze, provoaca soferul la o conducere alerta. Spre disperarea fanilor amatori de motoare pe benzina, cu acest diesel, deloc zgomotos, dar cu reprize fulminante, poti concura oricand la cursele de strada, legale sau…ilegale!

Pe autostrada, doar masinile cu motoare pe benzina de peste 170 CP isi pot masura fortele cu Mazda6. In domeniul reprizelor, insa, doar un alt motor diesel il poate concura cu succes.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza 10,4 s iar viteza maxima “bate” spre 200 km/h (noi am trecut de 200…). Poate cifrele nu par spectaculoase pentru cine nu a condus masina, dar, pe sosea, un sofer sigur pe el se poate misca destul de repede. Si cu ce economie de combustibil!

Cadranele cromate ale ceasurilor de bord si consola centrala cu reflexe argintii sunt elemente ce intaresc impresia sportiva a interiorului. Foarte ergonomic, dar totodata original, bordul se indeparteaza de stilul sobru al rutierelor germane, fiind pe placul amatorilor de exclusivism.

Spatiile de depozitare , ingenios amplasate, completeaza fericit un interior simplu, de calitate, cu scaune comode, dar cu un bun sprijin lateral. Instalatia audio Bose, cu sase difuzoare si subwoofer, ce se poate comanda si de pe volan, isi merita banii, ambianta sonora fiind excelenta.

Pe drumuri sinuoase, Mazda6 este foarte manevrabila, franeaza bine si, la limita, DSC-ul isi face eficient datoria. Pe ansamblu, tinuta de drum este la inaltime, insa jantele de 17” si pneurile cu talon jos penalizeaza confortul. Atentie mare la gropi!

Dar ce look… Rosul Velocity si jantele spectaculoase sucesc capetele instantaneu si mai ales fetele par foarte impresionate de alura dinamica a masinii…

Directia, corect asistata, permite un control sigur al masinii, chiar si la viteze mari. Se inregistreaza zgomote aerodinamice la rulare doar peste 160 km/h, la nivelul montatilor usilor si parbrizului, confortul acustic nefiind insa sever penalizat. Ba dimpotriva, se poate considera ca masina este bine insonorizata, iar zgomotul motorului, chiar daca diesel, se incadreaza la categoria “sport”.

La minusuri am considera lipsa treptei a sasea a cutiei de viteze, treapta ce este prezenta in oferta concurentei, dar si volanul si manetele de actionare a semnalizarii si stergatoarelor, ce par usor demodate, fata de linia foarte moderna a a interiorului.

Ca particularitate pozitiva, amplasarea manetei de comanda franei de mana permite actionarea foarte rapida a acesteia. Prietenii stiu de ce…

Sportiva, Mazda6 ofera un raport pret/prestatii interesant, cu un pret pentru modelul testat de 19 632 euro CIP. Pentru acesti bani, echiparea Topline contine ca echipamente de serie tempomatul, climatizarea automata, scaune fata cu actionare electrica si incalzite, airbag-uri frontale si patru airbag-uri laterale, DSC (control dinamic al stabilitatii) decuplabil, TSC (control al tractiunii) si EBA (asistenta la franarea de urgenta).

Desi usor demodata (poate vine vreun face-lift?!?) Mazda6 ramane printre frumusetile clasei medii, fara a fi impresionata de high-tech-ul afisat de ultimele modele scoase de concurenta. Mai stati pe ganduri? Eu as lua-o, dar n-am bani…

Caroserie
+ Calitate foarte buna a realizarii şi asamblarii, design superb
– Semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzile retrovizoare

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, calitate deosebita, posibilitati de personalizare a interiorului
– Unele comutatoare cu amplasare perfectibila

Confort
+ Confort bun la rulare, in orice conditii de drum
– Sensibilitate la denivelari mici datorita suspensiei tari

Motor/Transmisie
+ Excelent ansamblul motor/transmisie. Probabil unul dintre cele mai vivace motoare diesel. Senzatii deosebite in conducere sportiva
– –

Tinuta de drum
+ Comportament excelent la viteze mari
– Garda la sol redusa favorizeaza lovirea pragurilor

Siguranta
+ Pachet complet de siguranta, sistem Isofix
– –

 Mazda6 2,0l CD 16V 
 Motor2,0l 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1998 
 Putere maxima (CP/rpm)136/3500 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)310/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4680/1780/1440 
 Masa proprie (kg)1475 
 Portbagaj (l)490/1660 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)10,4 
 Viteza maxima (km/h)198 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,6 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,5 
    
 Preturi  
 Pret CIP19 632 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. alin says:

    unicul bidon care l-au produs japonejii se numeste …MAZDA de unde au mai scoso si pe asta nu stiu…

  2. Prius says:

    Hai ca a-ti zis-o !!! Pe autostrada , doar masinile pe benzina de peste 170 CP se pot tine dupa Mazda asta cu dieselul PSA de 136 CP !!!! Hai sa fim seriosi . Ca exemplu , Civicul de 1,8 nu numai ca se tine , dar are performante mult mai bune la cei 140 CP . Si as mai avea exemple. Nu am condus Mazda , dar am condus un C4 2,0 HDI cu acelasi motor . Trage bine dar nu exagerat . TDI-ul de 131 CP de pe Golf IV se duce mult mai bine .

  3. LUCA SORIN says:

    Am probleme,care au aparut dupa 80000km si pentru 1piston topit,nu am reusit in 3luni sa o repar.In ROMANIA nu se pot intretine din cauza costurilor,carburantului,lipsei de cunostinte tehnice a mecanicilor! DILERUL EUROPEAN NU RASPUNDE PROMT IN ASIGURAREA MENTENANTEI!!!

  4. viorel says:

    Domnule Robert, suspensia este mai rigida comparativ cu A4 2.0 TDI?
    Dar confortul in scaunul soferului si tinuta de drum in ansamblu? Multumesc.

  5. petrik says:

    am de gand sa.mi iau si eu intr.un final o masina si nu sunt inca decis,chiar deloc.
    care ar fi mai tare-o vectra c sau mazda 6?
    apropo din curiozitate de ce culoare sunt ledurile afisajului la mazda?

  6. florin says:

    o singura remarca – luati`va xenon la ea ptr ca farurile cu halogen -standard sunt ff slabe

  7. MIHAI says:

    AVETI PE DRACU. VA DATI MARI CA AVETI MASINI.DACA VRETI SA COMENTATI SUNATI LA 0746313118

  8. alex says:

    buna

  9. robert says:

    Ca raport pret calitate merge si Focus, dar mai are mult pana la Mazda 6.

  10. Radu says:

    merci. dar de ford focus ce zici? sau tot o mazda6 e mai buna? 🙂

  11. robert says:

    Mazda6

  12. Radu says:

    am uitat de seat toledo 🙂 ….. deci vw golf5 sau mazda6 sau seat toledo?

  13. Radu says:

    intrebare: golf 5 sau mazda 6?

  14. robert says:

    Sebi, am condus cam 80% din masinile de pe site; sa stii ca, la 136 CP, Mazda6 e o masina tare. Daca avea 6 trepte era super. Adica nu ma tem de un BMW de 170 CP cu ea, chiar si cu 5 trepte. Raspunsul motorului si feeling-ul general sunt fenomenale.

  15. sebi says:

    Numai cuvinte de lauda, dar mi se pare putin cam slabutza la performante, avand in vedere ca are 136 CP….

  16. ANAMARIA says:

    Sunt posesoarea unui autoturism Skoda Octavia,diesel iar anul acesta doresc sa imi achizitionez o alta masina din aceeas clasa.Normal ar fii fost sa imi aleg modelul nou de Skoda Octavia II insa am avut ocazia sa vad si sa testez Mazda 6 ,diesel si am ramas indragostita de acest model ,prin urmare sunt pe punctul de a-mi achizitiona acest model.Calitatile si fiabilitatea masinilor joponeze este de necontestat.

  17. botezan catalin says:

    Am avut ocazia sa testez aceasta masina la Caravana Tiriac in anul 2004 si marturisesc ca am ramas efectiv mut de uimire si placere.eu conduc momentan un vw passat 1,9 tdi,insa marturisesc sincer ca Mazda6 este net superioara in ceea ce priveste zgomotul de motor redus,consum,raport transmisie si stabilitate.Sincer felicitari pt producator!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.